Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-29, 09:54
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Enda pengarna jag spenderat på träning senaste 20 åren eller så är stången jag gör pull upps och rodd i, samt romerska ringar som hänger i den samma.
Har köpt ett par gummiband också som jag tidigare amvände för att förbättra min teknik i knäböj.
Kommer kanske att köpa en bänk för hyper extensions. Blir i så fall enda dyra utrustningen jag behöver. Blir billigt när man bara kör kroppdviktsövningar.
Fatrar dock inte varför så många som tränar med fria vikter betalar för gym.
Hade blivit billigare i längden med en skivstång, två hantlar och kanske en bänk hemma.
Visst, det är säkert trevligt med tillgång till gymmets stora utbud av utrustning men jag hade ändå inte tyckt att det vägde upp för att behöva ta sig till och från gymnet, trängads med alla andra som är där etc...
Älskar att kunna träna hemma i kalsongerna och duscha i min egen dusch efteråt.

Hemträning funkar för vissa, för andra inte. För många är gym en social grej som ger mer motivation när man tränar med andra omkring sig. Hemträning har en tendens att bli monotomt och tråkigt i längden.
Citera
2023-01-29, 09:58
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Som frågan lyder, år 2023, hur mycket skulle du betala för träningsprogram eller upplägg med tanke på allt utbud det finns på internet idag?

Frågan är snarare: kommer du att klara av att träna hemma i längden? Har du disciplinen för det? Eller behöver du någonstans att gå till? Som exempelvis äta gör man vid köksbordet, knulla gör man i sängen, sova gör man i sängen, tränar gör man vart då?

Var sak har sin plats. Besvara den frågan först så kommer du nog ha ett klart svar för dig hur mycket du ska lägga på någonting.
Citera
2023-01-29, 10:36
  #27
Medlem
Krappfiskarns avatar
De enda som är beroende av att betala för ett träningsprogram är de som tävlar. För gemene hobbygymmare är det bara att testa random program från nätet (vilket man bör göra, testa olika program) om man inte pallar freestyla.

En personlig tränare/instruktör kan vara bra när man är ny och rädd att göra fel, men när man vet så har den personen spelat ut sin roll.

Peppning får man gratis av träningskamrater eller det inre hatet man har mot sitt tidigare jag.
Citera
2023-01-29, 13:54
  #28
Medlem
Inte värt en spänn såvida du inte har styrkemål i baslyft eller vill maximera hela din kropps muskulära potential.

Är målet att "se bra ut naken" krävs inte så mycket muskler.
Träna hemma med progressiv överbelastning tar dig dit.

Några kettlebell, ez-stång, viktskivor, pull-up bar är allt som behövs.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback