Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-19, 09:54
  #1
Medlem
gymr8ttans avatar
Som frågan lyder, år 2023, hur mycket skulle du betala för träningsprogram eller upplägg med tanke på allt utbud det finns på internet idag?
Citera
2023-01-19, 09:57
  #2
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Som frågan lyder, år 2023, hur mycket skulle du betala för träningsprogram eller upplägg med tanke på allt utbud det finns på internet idag?
Inte en krona!
Citera
2023-01-19, 10:01
  #3
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Som frågan lyder, år 2023, hur mycket skulle du betala för träningsprogram eller upplägg med tanke på allt utbud det finns på internet idag?
Inte en krona!
Citera
2023-01-19, 10:05
  #4
Medlem
Allt är beroende på vilka mål man har och vad man vill uppnå. Det är ju mycket enklare att göra de 3 extra repsen med en PT än med en Youtube instruktör tänker jag.
Hur mycket man vill lägga är helt beroende på hur mycket man tycker man har råd med. Detta är ju mycket individuellt.
Citera
2023-01-19, 10:32
  #5
Medlem
vemsfels avatar
NOLL med tanke på allt gratis som finns därute. Det är tjänsten man betalar för idag, som lägger ut allt till dig som är för lat eller ointresserad att spendera en eftermiddag på nätet och hitta ett eget upplägg.
Citera
2023-01-19, 10:34
  #6
Medlem
Laggiores avatar
Tusen kronor kilot ner 20 kilo och att vikten stannar där
Citera
2023-01-19, 10:40
  #7
Medlem
mrsluggans avatar
350 spänn på gymkort, allt annat finns på internet gratis.

Vill man göra något med kollega eller vän, gå nå spinningpass, annars sök ba på google så blir det gratis
Citera
2023-01-19, 10:42
  #8
Medlem
Hade aldrig betalat för någonting utöver mitt gymkort, men jag har också hållit på ett bra tag.

Starting Strength eller något annat nybörjarprogram är gratis, och effektivt. Att få någon tomte att slänga ihop Arnold's bro split program, och sedan tro att man kan köra det och få resultat påvisar bara en enorm okunskap.

Det viktiga är inte vilket program du kör, det viktiga är att du går dit, kör basövningarna och försöker få kontakt med rätt muskelgrupper.
Citera
2023-01-19, 11:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Som frågan lyder, år 2023, hur mycket skulle du betala för träningsprogram eller upplägg med tanke på allt utbud det finns på internet idag?

700kr tar en pt på stc för ett upplägg så det är vad jag lätt betalar. Skulle aldrig göra mitt egna upplägg idag när man istället kan få något skräddarsytt.
Citera
2023-01-19, 11:35
  #10
Medlem
maxatdunders avatar
Bättre att ni spenderar 1000kr/mån på dyra träningsgrejer istället för att supa dyra groggar. Hälsan är ovärderlig så självklart onödigt att räkna pengar gällande det, speciellt dubbelmoral när folk välvilligt bränner enorma summor på hämtmat.
Citera
2023-01-19, 11:37
  #11
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Bättre att ni spenderar 1000kr/mån på dyra träningsgrejer istället för att supa dyra groggar. Hälsan är ovärderlig så självklart onödigt att räkna pengar gällande det, speciellt dubbelmoral när folk välvilligt bränner enorma summor på hämtmat.
”Cheat day”
Citera
2023-01-19, 11:55
  #12
Medlem
6stringlevins avatar
Träning är värt en del. Tillgång till gym är säkert värt mer än de 3-400 i månaden det kostar.

Personlig tränare är värdelöst om du inte tillhör någon alldeles speciell personlighetstyp som gör dom nödvändiga. Då det enda man behöver göra är att gå eller springa på ett löpband och gå löpa lite längre nästa gång.
Du kan ju också ha speciella problem så att man behöver sjukgymnastik.

vad exakt med träning diskuterar vi?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback