Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-07-19, 18:49
  #1
Medlem
Freddie_Daviss avatar
Köpte Pink Floyds efterlängtade dubbel-dvd häromdan
Tycker att den är helt fantastisk.

Någon annan som har köpt/sett den? och vad tycker ni om den?



http://www.discshop.se/shop/ds_produ...te=music&&ref=
Citera
2006-07-20, 16:46
  #2
Medlem
Den är helt suverän! Så mycket bättre kan det inte bli!
Gilmours solo i Comfortably Numb är nog konsertens höjdpunkt.

Riktigt illa att man missade konserten på Ullevi
Citera
2006-07-20, 19:53
  #3
Medlem
BushwickBills avatar
För den som vill ha en liten preview innan de köper så finns den här:


http://www.mininova.org/tor/362468 cd 1
http://www.mininova.org/tor/363342 cd 2

Har den nere om nån timme, ska bli intressant.
Citera
2006-07-21, 04:43
  #4
Medlem
Dedrups avatar
Jag kommer att köpa den men tänker inte ha så bråttom med det. Hur som helst känns det inte riktigt hundra när inte Waters är med på scen.
Citera
2006-07-21, 12:37
  #5
Medlem
Pellenezs avatar
Jag retar mig på att Astronomy Domine som finns med på Pulse-CDn inte är med på DVDn. Det är ytterligare låtar som fallit bort, men jag kommer inte ihåg vilka just nu.
Citera
2006-07-21, 17:11
  #6
Medlem
Freddie_Daviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag retar mig på att Astronomy Domine som finns med på Pulse-CDn inte är med på DVDn. Det är ytterligare låtar som fallit bort, men jag kommer inte ihåg vilka just nu.

Håller med dig där..A Great day for freedom och Learning to fly är också ett par låtar som jag saknade
Citera
2006-07-23, 14:21
  #7
Medlem
Vobblers avatar
Under vissa delar av konserten får jag sån gåshud och såna lyckokänslor att jag nästan mår illa. När de spelar extranumren sprutar endorfinet ur öronen.

Om ni inte har köpt den än, kuta iväg nu!

Det var värt väntan om man säger så.
Citera
2006-07-23, 14:30
  #8
Medlem
Freddie_Daviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddie_Davis
Håller med dig där..A Great day for freedom och Learning to fly är också ett par låtar som jag saknade

Jag råka skriva fel..Learning To Fly är visst med på dvd:n ...låten jag mena var What do you want from me
Citera
2006-07-23, 14:47
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag retar mig på att Astronomy Domine som finns med på Pulse-CDn inte är med på DVDn. Det är ytterligare låtar som fallit bort, men jag kommer inte ihåg vilka just nu.

Pulse cdn innehåller låtar från olika konserter under turnen. Programmet varierade en del. T.ex förekom hela Dark Side Of The Moon bara mot slutet av turnen.
Videofilmen som dvdn baseras på spelades däremot in under en enskild konsert, och därför kommer inte alla låtar med. Marooned t.ex. som finns med i extramaterialet, spelades bara i Oslo.
Citera
2006-07-23, 15:00
  #10
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locutus
Pulse cdn innehåller låtar från olika konserter under turnen. Programmet varierade en del. T.ex förekom hela Dark Side Of The Moon bara mot slutet av turnen.
Videofilmen som dvdn baseras på spelades däremot in under en enskild konsert, och därför kommer inte alla låtar med. Marooned t.ex. som finns med i extramaterialet, spelades bara i Oslo.

Ok, det förklarar ju saken. Tråkigt ändå.
Citera
2006-07-25, 01:04
  #11
Medlem
Vobblers avatar
Vad heter den blonda körtjejen?

Mums.
Citera
2006-07-25, 08:44
  #12
Medlem
Sam Brown
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback