• 1
  • 2
2023-01-18, 15:38
Medlem
Hej
Ska gå över till månads-linser från glasögon igen. Gjort ett försök tidigare men gett upp pga av att jag upplevt att de inte suttit skönt. Men jag tänker försöka igen och tänkte kolla om ni vet några som sitter riktigt nice. Om det nu finns linser som är bättre än andra. Hade varit kanon att få lite vägledning. Tycker butiken jag var i för några år sedan Inte var mycket till hjälp.

Mvh
Citera
2023-01-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Hej
Ska gå över till månads-linser från glasögon igen. Gjort ett försök tidigare men gett upp pga av att jag upplevt att de inte suttit skönt. Men jag tänker försöka igen och tänkte kolla om ni vet några som sitter riktigt nice. Om det nu finns linser som är bättre än andra. Hade varit kanon att få lite vägledning. Tycker butiken jag var i för några år sedan Inte var mycket till hjälp.

Mvh
Menar du månadslinser som man plockar ur typ varje dag eller dygnetruntlinser som man kan ha i en månad?
Tror det är inviduellt vilka som "passar bra" och priser skiljer mycket på olika webbutiker, vissa billiga hos den ena och andra billiga hos andra.

Kör själv dygnetrunt, Biofinity toric, helt ok och beställer från den för stunden billigaste webbutiken.
Senast redigerad av tjanska 2023-01-18 kl. 15:47.
Citera
2023-01-18, 15:46
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Hej

Mvh

Prövat olika, men stannade slutligen på PureVision2 (Bausch & Lomb).
De är avsedda att kunna bäras dygnet runt och är tunna så ögat kan andas bättre.
Skulle du behöva, finns de även multifokala.
Citera
2023-01-18, 15:50
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Hej

Mvh

Mitt råd är att gå till en optiker och få linser utprovade då alla ögon är olika. Så fort du har receptet i handen och du är nöjd med linserna så köper du dem billigare via kina eller liknande. Bara att googla så kommer du hitta något bra ställe att köpa från men rådet är att först låta en optiker prova ut dem åt dig.
Citera
2023-01-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Menar du månadslinser som man plockar ur typ varje dag eller dygnetruntlinser som man kan ha i en månad?
Tror det är inviduellt vilka som "passar bra" och priser skiljer mycket på olika webbutiker, vissa billiga hos den ena och andra billiga hos andra.

Kör själv dygnetrunt, Biofinity toric, helt ok och beställer från den för stunden billigaste webbutiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
De är avsedda att kunna bäras dygnet runt och är tunna så ögat kan andas bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Mitt råd är att gå till en optiker och få linser utprovade då alla ögon är olika. Så fort du har receptet i handen och du är nöjd med linserna så köper du dem billigare via kina eller liknande. Bara att googla så kommer du hitta något bra ställe att köpa från men rådet är att först låta en optiker prova ut dem åt dig.

Tack för svaren. Kan ju gå till en optiker först. Jag tar helst inte ut dem för jag tycker det alltid hamnar smuts på dem. Så gärna en månad i taget. Men ska kolla. Tack
Citera
2023-01-18, 16:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucianus
Vänta lite.. Linser som man kan sova med?
Citera
2023-01-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Yes!
Citera
2023-01-18, 16:09
Medlem
Citat:

Ja det finns dygnet runt linser som funkar utmärkt. Har hög vätskehalt.
Har mina på hela tiden drygt en månad sen byter jag bara. Helt suveränt.
Citera
2023-01-18, 16:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Yes!
I need to check this out. Jag har visserligen haft i mina linser när jag har sovit några gånger, men det har inte varit så jävla skönt. Men det har varit billiga endagslinser.

Har du några andra tips än PureVision2?

Citat:
Ursprungligen postat av Balderis
Ja det finns dygnet runt linser som funkar utmärkt. Har hög vätskehalt.
Har mina på hela tiden drygt en månad sen byter jag bara. Helt suveränt.
Samma fråga till dig; Vilka rockar du?
Citera
2023-01-18, 16:12
Medlem
Citat:
I need to check this out. Jag har visserligen haft i mina linser när jag har sovit några gånger, men det har inte varit så jävla skönt. Men det har varit billiga endagslinser.

Det var inte jag som hade det jag kör Biofinity toric, rekommenderad av optiker.
Tar 5-10 minuter på morgonen för mig att "blinka igång" ögonen, normal användning inte "motionera" ögonen, lite grumligt i början.
Senast redigerad av tjanska 2023-01-18 kl. 16:17.
Citera
2023-01-18, 16:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det var inte jag som hade det jag kör Biofinity toric, rekommenderad av optiker
Jag vet att det inte var du, men det hade ju tipsats om dom. Så jag frågar alltså om tips utöver dessa utan att mena på att det var du som tipsade om dom. Dom har jag testat och dom funkade faktiskt inte så bra för mig. Tack för tipset dock. ^^

Edit: Att det tar upp till tio minuter att se på morgonen, det förtar lite av poängen att sova med dom kan jag väl tycka. Men det kanske är YMMV på det. När jag har sovit med mina vanliga linser så har det inte varit mer grumligt än vanligt vid nyvakenhet.
Senast redigerad av BigFatCone 2023-01-18 kl. 16:20.
Citera
2023-01-18, 16:52
Medlem
Citat:

Började med Air Optix Night and Day. Dyra.
Kör nu med Acuvue Oasys funkar klockrent och mycket billigare.

Aldrig haft några problem när jag vaknar, perfekt syn direkt. Alla har ju dock olika känsliga ögon och tårproduktion

Lenson har bra priser.
Senast redigerad av Balderis 2023-01-18 kl. 16:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in