Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-17, 19:50
  #1
Medlem
Jag har ett företag och även gjort en sida med företaget på Facebook.
Jag har också en privat sida på Facebook och det går bra att växla mellan dom.
Medans det är jättelätt att bjuda in vänner och följa andra och så på privata sidan, går det inte alls att göra på företagets sida. Har försökt hitta lite tips, men de är få och har hittills inte stämt.

Hur gör man? För det ska väl gå? Det är väl lite meningen med en Facebook sida för företag att företaget kan locka till sig folk. Fråga dom om de vill följa eller bli vän. Förstår att en del trafik kan genereras på annat sätt, men det ska väl också gå direkt.
Citera
2023-01-17, 22:53
  #2
Moderator
Ruskigbusss avatar
Vitsen för ett företag att ha en facebook-sida är väl inte att skaffa vänner, utan att göra reklam, ev bokningar osv.

Precis som alla andra hemsidor så bör man ju vara aktiv och göra reklam. Kanske ha nåt sorts erbjudande för de som går via sidan.

Att ha en massa följare eller vänner utan att sidan är aktiv är ju meningslöst.
Citera
2023-01-18, 10:23
  #3
Medlem
Det är klart jag tänker föra fram erbjudanden, men jag vill också att någon ska se dom. Då borde jag väl bjuda in folk. Hur gör jag det?

Har inte råd att ösa annonspengar även om jag kan satsa en del.
Citera
2023-01-18, 15:57
  #4
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevePlasma
Det är klart jag tänker föra fram erbjudanden, men jag vill också att någon ska se dom. Då borde jag väl bjuda in folk. Hur gör jag det?

Har inte råd att ösa annonspengar även om jag kan satsa en del.

Du kan bjuda in dina vänner du har från din privata profil och be de ska följa företagets sida.

Men sånt där är inte populärt. En del kommer nog godkänna för att de vill vara artiga mot dig, men många tycker såna där inbjudningar är störande. Fått inbjudningar till att följa/gilla kompisars små företag och bara godkänt för att vara schysst. I vissa fall nekat för "vännen" är ingen riktig vän ändå.

Be hellre dina kunder följa företaget på Facebook. Kan ju ha en liten signatur om det i botten på fakturan eller nåt. Se till att folk följer ditt företag av rätt anledningar och tvinga inte på dina vänner reklam de inte vill ha.
Citera
2023-01-18, 22:25
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Du kan bjuda in dina vänner du har från din privata profil och be de ska följa företagets sida.

Men sånt där är inte populärt. En del kommer nog godkänna för att de vill vara artiga mot dig, men många tycker såna där inbjudningar är störande. Fått inbjudningar till att följa/gilla kompisars små företag och bara godkänt för att vara schysst. I vissa fall nekat för "vännen" är ingen riktig vän ändå.

Be hellre dina kunder följa företaget på Facebook. Kan ju ha en liten signatur om det i botten på fakturan eller nåt. Se till att folk följer ditt företag av rätt anledningar och tvinga inte på dina vänner reklam de inte vill ha.
Bra tips. Det testar jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback