Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-17, 19:03
  #1
Medlem
Jag såg en fantastisk tråd på twitter. En lång sammanställning över diverse kändisar som hetsat om vaccinet, förespråkat tvångsinjiceringar och kallat skeptiker för allt mellan himmel och jord - och som sedan plötsligt dött i vad som är en nästan komiskt träffsäker karma.

De var alla så otroligt malliga och övertygade om att de hade rätt. Men det är svårt att vara kaxig med ett ärrat hjärta.

https://threadreaderapp.com/thread/1...898944512.html

Är det en massa ironiska sammanträffanden vi ser eller finns karma på riktigt?
Citera
2023-01-17, 19:08
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
Jag såg en fantastisk tråd på twitter. En lång sammanställning över diverse kändisar som hetsat om vaccinet, förespråkat tvångsinjiceringar och kallat skeptiker för allt mellan himmel och jord - och som sedan plötsligt dött i vad som är en nästan komiskt träffsäker karma.

De var alla så otroligt malliga och övertygade om att de hade rätt. Men det är svårt att vara kaxig med ett ärrat hjärta.

https://threadreaderapp.com/thread/1...898944512.html

Är det en massa ironiska sammanträffanden vi ser eller finns karma på riktigt?
efter plandemihoaxen är jag övertygad att karma finns på riktigt iallafall! förut va jag inte det men det var plandemin som fick bägaren att rinna över. typ hon där satanisten katy perry hon har ju fått problem med halva ansiktet och den där satanisten justin bieber har ju också något problem nu. "vilket sammanträffande" !
Citera
2023-01-17, 19:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
ja karma finns.
antivaxxare dör ju som flugor.
de som överlever har ett torftigt liv då de lever i en fantasivärld.

Om mindre än 1% dör av covid. Hur kommer det sig att vi har 13% överdödlighet i världen?

Vilket är helt sinnessjukt om man förstår att WW1, WW2 låg på ca hälften.
Citera
2023-01-17, 19:52
  #4
Medlem
olasvenssons avatar
Det är bra att vaccinhetsare dör ut. Det är dom som vill tvinga oss andra ovaccinerade att ta sprutan.
Citera
2023-01-17, 19:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
Jag såg en fantastisk tråd på twitter. En lång sammanställning över diverse kändisar som hetsat om vaccinet, förespråkat tvångsinjiceringar och kallat skeptiker för allt mellan himmel och jord - och som sedan plötsligt dött i vad som är en nästan komiskt träffsäker karma.

De var alla så otroligt malliga och övertygade om att de hade rätt. Men det är svårt att vara kaxig med ett ärrat hjärta.

https://threadreaderapp.com/thread/1...898944512.html

Är det en massa ironiska sammanträffanden vi ser eller finns karma på riktigt?


Karmaliknande händelser finns. Även om det i bland tar tid. Jag har sett och läst för mycket av dylika kopplingar för att det skall vara en slump. Vad det egentligen beror på kan ju diskuteras men att man får det man ger är mycket övertygande.
Citera
2023-01-17, 19:58
  #6
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det är bra att vaccinhetsare dör ut. Det är dom som vill tvinga oss andra ovaccinerade att ta sprutan.
Det märkliga är att de vill att ovaccinerade ska ta sprutan så att de vaccinerade inte smittas och dör... Lite märkligt att man inte tror på vaccinet men vill tvinga andra att ta det.
Citera
2023-01-17, 20:36
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Korrelation och kausalitet. Är det verkligen samma sak?
Citera
2023-01-17, 20:48
  #8
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Källa på det samt mer detaljer kring vilka regioner/länder som drabbats värst.

Här kan du i alla fall se hur situationen ser ut i Europa.
https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps
Citera
2023-01-17, 20:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Korrelation och kausalitet. Är det verkligen samma sak?

Nej, men då är det garanterat bara massa superironiska slumper.

Låt oss inte gräva i detta nåt mer. Om ni akademiker säger att småbarn alltid fått hjärtattacker och blodproppar så måste vi ta ert ord.
Citera
2023-01-17, 21:39
  #10
Medlem
rtyuios avatar
Vaxxterrorister hoppas jag får all karma de förtjänar. De som hotade och hetsade och sedan visade det sig att myndigheterna och läkemedelsbolagen ljög om allt möjligt. "Dog plötsligt" är ett begrepp vi kanske får vänja oss vid närmaste åren.
Citera
2023-01-17, 23:17
  #11
Medlem
Ganonitos avatar
Extremt roligt att se vaccinfascisterna trilla av pinn en efter en. Speciellt han som sa i början "If I die you are right".

Den enda som kanske inte hörde hemma på den listan var Kevin Conroy som hade varit sjuk i cancer långt innan "pandemin" kom.
Citera
2023-01-17, 23:36
  #12
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Extremt roligt att se vaccinfascisterna trilla av pinn en efter en. Speciellt han som sa i början "If I die you are right".

Den enda som kanske inte hörde hemma på den listan var Kevin Conroy som hade varit sjuk i cancer långt innan "pandemin" kom.
Vadå ”den enda”? Med på listan fanns även 89-åringar, folk som avlidit efter slag mot huvudet och folk som inte ens är döda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback