Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-17, 11:18
  #1
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vet inte om jag börjar bli gammal eller något, jag försöker hänga med och förstå min samtid, men detta begriper jag bara inte.

Blev varse detta fenomen på twitter, alltså kvinnor som "förvandlas" till ilska hundar på Pride-tillställningar. Just detta klipp nedan är från Polen. Vad handlar detta om egentligen? Varför gör tjejer på det viset?

Länk:
https://twitter.com/ClownWorld_/stat...56992049172480
Citera
2023-01-17, 11:23
  #2
Medlem
No_lifers avatar
Dags att införa förintelsen 2.0?

Är detta riktiga människor? Tänk om man på 1800talet kunde se in i framtiden.

Väst har fan fallit.
Citera
2023-01-17, 11:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vet inte om jag börjar bli gammal eller något, jag försöker hänga med och förstå min samtid, men detta begriper jag bara inte.

Blev varse detta fenomen på twitter, alltså kvinnor som "förvandlas" till ilska hundar på Pride-tillställningar. Just detta klipp nedan är från Polen. Vad handlar detta om egentligen? Varför gör tjejer på det viset?

Länk:
https://twitter.com/ClownWorld_/stat...56992049172480
Jag har helt enkelt gett upp hoppet med att försöka förstå kvinnor... Antingen skäller de som hundar, eller så tycker de att det är en toppenidé att följa med det här gänget med nordafrikaner genom en mörk park, på fyllan två på morgonen, eller så snor de svettiga träningskläder, eller så tycker de att personer som Charles Manson eller Juha Valjakkala verkar vara hyvens killar när de föreslår att man borde mörda personer hejvilt. Det är inte utan att man avundas bögarna ibland.
Citera
2023-01-17, 11:57
  #4
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Hahahaha jävla clown värld, affärsmän har verkligen lyckats förvandla detta skithåla i väst till deras egen vinning.

Tänk att man har studerat människans psykologi till den nivån där man kan styra den och göra den till ett efterblivet mongo.

Television & Media will be fun they said

Men det visar sig att det kontrollerar mongots psyke
Citera
2023-01-17, 12:28
  #5
Avstängd
YP4XQs avatar
Samma typer av människor kryper omkring på alla fyra med gagballs i munnen, latexkläder, måste hångla med de av samma kön och så vidare...

De borde spärras in som sinnessjuka och samhällsfarliga, de bär på riktigt mörka demoner som de måste aggregera ut. Ungefär som PK, woke människor.. De blir helt jävla galna när de bli motsagda.
Citera
2023-01-17, 12:32
  #6
Medlem
6stringlevins avatar
Ja, fast nu stog det ju även allt annat än normala män i kostym i nån form av motprotest. Det kunde vara bra att veta sammanhanget.

Det här påminner mest om hur nazister och kommunister bråkade med varandra på 30-talet innan tyskarna fick nog
Citera
2023-01-17, 15:31
  #7
Avstängd
InteriorDecorators avatar
Feministerna visar ännu en gång sin intelligens....
__________________
Senast redigerad av InteriorDecorator 2023-01-17 kl. 15:36.
Citera
2023-01-17, 17:23
  #8
Medlem
de behöver ingen anledning. försök inte förstå psykiskt sjuka människor.
Citera
2023-01-17, 17:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Feministerna visar ännu en gång sin intelligens....
Jag anser dem inte vara riktiga feminister. Jag anser dem vara fascister under förklädnad. Som hur de flesta så kallade ''liberaler'' är. De bär titlar som de inte förtjänar. Det finns sanna feminister där ute, män och kvinnor, som vill ha sann jämställdhet och inte den ena mer än den andra. Jag tror att du är nästan lika dålig som dem för din oförmåga att tänka och hela generaliseringar.
Citera
2023-01-17, 17:36
  #10
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
Jag anser dem inte vara riktiga feminister. Jag anser dem vara fascister under förklädnad. Som hur de flesta så kallade ''liberaler'' är. De bär titlar som de inte förtjänar. Det finns sanna feminister där ute, män och kvinnor, som vill ha sann jämställdhet och inte den ena mer än den andra. Jag tror att du är nästan lika dålig som dem för din oförmåga att tänka och hela generaliseringar.

Om ideologin hade handlat om sann jämställdhet så hade den inte kallats "feminism".
Det är som att jag skulle starta en ideologi jag påstår handlar om jämställdhet och döpa den till "maskulinism".

Själva namnet i sig är ojämställt och ideologin är sedan länge nedsmutsad av extremister.

Folk som är för sann jämställdhet borde hitta något annat att kalla sig eller acceptera att aldrig bli tagna på allvar som några jämställdhetskämpar.
__________________
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-01-17 kl. 17:39.
Citera
2023-01-17, 17:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Om ideologin hade handlat om sann jämställdhet så hade den inte kallats "feminism".
Det är som att jag skulle starta en ideologi jag påstår handlar om jämställdhet och döpa den till "maskulinism".

Själva namnet i sig är ojämställt och ideologin är sedan länge nedsmutsad av extremister.

Folk som är för sann jämställdhet borde hitta något annat att kalla sig eller acceptera att aldrig bli tagna på allvar som några jämställdhetskämpar.
På den tiden var det mestadels kvinnors rättigheter som behövde prioriteras så de var tvungna att kalla det feminism på den tiden för det mest effektiva sättet att få ut ordet. Men övertid behöver man inte kalla det så längre. Men eftersom det är namnet som fastnade används det fortfarande idag. Jag tror att du är för fast vid namnet. och jag tror att det är nödvändigt att det stannar annars kan rättigheterna minska igen. men jag håller med dig till viss del. det är upp till var och en att kämpa för sin egen sak. Allt är en ideologi, bara för att du kämpade för en viss rättighet betyder det inte att du förnekar andra. feminister är singulära personer med sina egna tankar och handlingar
__________________
Senast redigerad av Reptiliannews 2023-01-17 kl. 18:28.
Citera
2023-01-17, 17:50
  #12
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiliannews
På den tiden var det mestadels kvinnors rättigheter som behövde prioriteras så de var tvungna att kalla det feminism på den tiden för det mest effektiva sättet att få ut ordet. Men övertid behöver man inte kalla det så längre. Men eftersom det är namnet som fastnade används det fortfarande idag. Jag tror att du är för fast vid namnet. och jag tror att det är nödvändigt att det stannar annars kan rättigheterna minska igen. men jag håller med dig till viss del. det är upp till var och en att kämpa för sin egen sak.

Det är en ideologi. Alla ideologier går åt helvete förr eller senare för de som inte kan släppa greppet om dem. Man kan vara för jämställdhet utan att behöva kalla sig feminist då det är namnet på en ideologi och inte jämställdhet i sig.
Allt som slutar på "ist/ism" är ideologier som man bör passa sig för att fastna i (då de blir korrumperade på samma sätt som dogmatiska religioner).

Och nej, jag tror tvärtom att namnet "feminism" kommer ha negativ effekt på jämställdhet i det långa loppet då folk numera förknippar denna ideologi med extremister och kommer automatiskt ha en negativ bild och en motreaktion emot detta.
__________________
Senast redigerad av ManAvOrdning 2023-01-17 kl. 17:58.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback