Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-17, 01:06
  #1
Medlem
Adobes avatar
Jag sökte lite men hittade inte någon tråd, om det finns redan inom detta ämne är det väl bara dunka i papperskorgen och hänvisa mig till den.

Jag finner det något lustigt att det fortfarande ska envisas att mataffärer och andra liknande företag skickar ut reklam till brevlådor. Är det verkligen folk som läser dessa? Nu får man ju allt direkt på nätet och via appen. Kan förstå den äldsta generationen kanske uppskattar det men det börjar väl närma sig snart den tid då det kan anses slösaktigt med dessa reklam när man väl kan få sådant direkt på sin e-mail i jämförelse?

Mitt lilla problem där jag bor har varit reklamskylt faller bort eller om något miffo river bort den och nu i vintern åkte den av åter igen, om inte så någon gång täckt i snö och var precis ute och försökta sätta på fanskapen men det håller knappt upp med silvertejp eller liknande skit.

Förstår inte varför om de som vill ha reklam bör väl ha skylt om att de vill ha reklam medans allt annat bör vara att man endast får adresserad post?

Må låta som någon miljöpartist nu men det bör väl även gå i linje med att detta är enormt slöseri och dåligt för miljön, dessutom då det säkerligen finns fler som får reklam när de ej vill ha det? Jag hade inte uppe skylten under ett tag på grund av bland annat lathet men även då jag inte riktigt tycker den håller sig eller att jag ändå får reklam oavsett om jag har skylt eller ej ibland.
Allt annat ska vara så jävla digitaliserat men att säga nej till reklam under digital skrift eller liknande finns då inte än, något som hade varit praktiskt och de som delar ut reklam enkelt kanske skulle få sig en karta digitalt att se vilka som ens vill ha reklam, eller de som nekar reklam åtminstone.

Är det folk här som fortfarande uppskattar reklam i brevlådan?
Citera
2023-01-17, 03:37
  #2
Medlem
Narutoshippchops avatar
Ja, jag använder reklamblad till min hobby. Så jag vill gärna ha MASSOR av reklamblad i min brevlåda
Citera
2023-01-17, 15:16
  #3
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vår Kris tall natt kula spår: Militanta Trädkramare kommer med sin politiska Lobby-färdighet se till att print inklusive DR förbjuds, i en nära framtid.

Gamlingarna, vars vänner departat och som själv därför i avsaknad av adresserad snailmail annat än ifrån Skatteverket, berövas ännu ett glädjeämne - den oadresserade direktreklamen i brevinkastet.
Citera
2023-01-17, 16:58
  #4
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Jag finner det något lustigt att det fortfarande ska envisas att mataffärer och andra liknande företag skickar ut reklam till brevlådor. Är det verkligen folk som läser dessa? Nu får man ju allt direkt på nätet och via appen. Kan förstå den äldsta generationen kanske uppskattar det men det börjar väl närma sig snart den tid då det kan anses slösaktigt med dessa reklam när man väl kan få sådant direkt på sin e-mail i jämförelse?

Du svarade på din egen fråga.
Citera
2023-01-27, 11:11
  #5
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Är det verkligen folk som läser dessa? Nu får man ju allt direkt på nätet och via appen. Kan förstå den äldsta generationen kanske uppskattar det men det börjar väl närma sig snart den tid då det kan anses slösaktigt med dessa reklam när man väl kan få sådant direkt på sin e-mail i jämförelse?

Om jag ser till mig själv så har jag inga appar från några butiker i mobilen, jag använder Adblock på webben och tackar ALDRIG ja till att få reklammejl. Avskyr verkligen när det plingar till i mobilen och det visar sig vara reklam så jag har gjort vad jag kan för slippa sånt.

Jag får själv ingen direktreklam hemma men om de där bladen skulle råka ligga på soffbordet nån gång när jag är hemma hos morsan så bläddrar jag faktiskt i dem.
Citera
2023-02-04, 16:27
  #6
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Jag sökte lite men hittade inte någon tråd, om det finns redan inom detta ämne är det väl bara dunka i papperskorgen och hänvisa mig till den.

Jag finner det något lustigt att det fortfarande ska envisas att mataffärer och andra liknande företag skickar ut reklam till brevlådor. Är det verkligen folk som läser dessa? Nu får man ju allt direkt på nätet och via appen. Kan förstå den äldsta generationen kanske uppskattar det men det börjar väl närma sig snart den tid då det kan anses slösaktigt med dessa reklam när man väl kan få sådant direkt på sin e-mail i jämförelse?
Reklam i brevlådan har en stor fördel. Den når kunderna utan att dessa behöver starta en dator eller tv, det blir betydligt mer lättillgängligt på så sätt. Reklam på mejlen kräver ju att kunden verklig öppnar detta och läser. Reklam i dator eller på tv upplevs bara som störande och irriterande, men kommer det i brevlådan kan man sätta sig ned i soffan och kolla på det när man vill, om man är intresserad. Jag sållar oftast bort matbutiker, men läser gärna reklam från Jula, Bauhaus o d.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback