Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-28, 18:35
  #37
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Okidoki! Voron har jag låst upp, funderar även på att fixa dumpern cat i Alaska och köra dit den och ha som reservdel/dieselbil.

Köpte faktiskt western star men dne va alldeles för stor på Smithville dam ansåg jag. Körde även fast i lera med den.

Men fixar jag 4wd på den så kanske den klarar leran/swamp bra på island lake. Vilka hjul bör jag ha på den? Tror jag är lvl12 så har inte mud på den :/
Hur går det för dig?
Minns inte när man får den,men Tatarin är riktigt grym att åka runt och utforska kartor med, tar sig fram lätt och dricker lite soppa.

Någon som har skaffat Phase 9?
Citera
2023-03-02, 14:15
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Hur går det för dig?
Minns inte när man får den,men Tatarin är riktigt grym att åka runt och utforska kartor med, tar sig fram lätt och dricker lite soppa.

Någon som har skaffat Phase 9?

Det går rätt bra får jag säga! Typ klar med hela mischigan. Iaf kontrakten men finns nog några task kvar att göra.

Så körde lite på taymar men fastnade på första timmeruppdrahen. Har vält ex antal ggr så tröttnade🤪

Nu kör jag Alaska men har inte kört på ett par dagar. Lyckades välta där med så stängde av och har inte kört sen dess🤣

Phase 9 har jag inte testat. Känns som ja har mkt kvar att göra. Har köpt mainekartan också som är grymt svår så har en hel del kvar
Citera
2023-03-02, 21:27
  #39
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Det går rätt bra får jag säga! Typ klar med hela mischigan. Iaf kontrakten men finns nog några task kvar att göra.

Så körde lite på taymar men fastnade på första timmeruppdrahen. Har vält ex antal ggr så tröttnade🤪

Nu kör jag Alaska men har inte kört på ett par dagar. Lyckades välta där med så stängde av och har inte kört sen dess🤣

Phase 9 har jag inte testat. Känns som ja har mkt kvar att göra. Har köpt mainekartan också som är grymt svår så har en hel del kvar
Ah du är där oavsett så har du många roliga timmar framför dig, ena stunden är man som ett barn på julafton och i nästa har man vält och vill drar sig i håret likt matadoren i Ferdinan.

Kom på ett par fler tips, om du har växellådan med låg/högväxel så är det att föredra att köra på högväxel speciellt när det är uppförsbacke eller lätt terräng. Då slipper man tappa fart av att det växlar upp/ner och istället bara driver på.

Andra är: All last väger ingenting oavsett om det är träplankor eller en stor container, så är det bara kroka fast och dra loss.
Snarlik sak om en lastbil har vält kör dit med en annan och putta lite på den med kranen så flyttar den sig sjukt lätt.
__________________
Senast redigerad av kl4sseKock 2023-03-02 kl. 21:49.
Citera
2023-03-03, 09:19
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Ah du är där oavsett så har du många roliga timmar framför dig, ena stunden är man som ett barn på julafton och i nästa har man vält och vill drar sig i håret likt matadoren i Ferdinan.

Kom på ett par fler tips, om du har växellådan med låg/högväxel så är det att föredra att köra på högväxel speciellt när det är uppförsbacke eller lätt terräng. Då slipper man tappa fart av att det växlar upp/ner och istället bara driver på.

Andra är: All last väger ingenting oavsett om det är träplankor eller en stor container, så är det bara kroka fast och dra loss.
Snarlik sak om en lastbil har vält kör dit med en annan och putta lite på den med kranen så flyttar den sig sjukt lätt.


Haha ja verkligen, blir nog lite spel ikv 👌😎 ska ge mig på timmeruppdragen samt bygga klart garaget på Maine.

Ahaa, smart ska prova det!

Ah ja provade det en gång, ta kranbil rätta upp bil å släp sen lägga all last på flaket som hade ramlat av. Men de kändes som de tog längre tid än att börja om.

Men där jag vält nu, kanske ja borde göra det så de ligger rätt nära garaget 👌
Citera
2023-03-04, 14:17
  #41
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Andra är: All last väger ingenting oavsett om det är träplankor eller en stor container, så är det bara kroka fast och dra loss.
Snarlik sak om en lastbil har vält kör dit med en annan och putta lite på den med kranen så flyttar den sig sjukt lätt.

Jodå, lasten väger som den ska, grejen är bara att det inte räknas om den inte sitter fast. Så lossa lasten så försvinner även dess vikt.

Western Star-lastbilen du hittar på Smithville Dam är en av de bästa i hela spelet. Ett par uppgraderingar så klarar den att ta sig fram på även de jävligaste kartor, och den är skitsvår att välta med. En av mina favoriter, tillsammans med den Paystar jag köpte så fort jag fick råd.
__________________
Senast redigerad av Rickenbacker69 2023-03-04 kl. 14:20.
Citera
2023-03-09, 10:43
  #42
Medlem
Ja låste upp western star för typ två veckor sen. Alltså ganska sent i min karriär när jag mer eller mindre va klar med mishigan.

Så har faktiskt inte hunnit köra så mkt tuffa uppdrag med den.
Men sett att många andra hyllar den så ska börja köra lite mer med den!

Frågan är hur bra den klarar av Maine.

Alltså Maine kan förövrigt va värsta kartan av dom alla, och då har jag inte köpt alla kartor. Men fasen ångrar nästan att jag köpte den. Helt sjukt svår karta. De typ bara dan och azov 10hjulare som kan hantera den kartan😫

Men men kanske blir roligare när jag lyckats få hem fuel till garaget så det blir klart nån gång🙏
Citera
2023-03-09, 10:57
  #43
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Ja låste upp western star för typ två veckor sen. Alltså ganska sent i min karriär när jag mer eller mindre va klar med mishigan.

Så har faktiskt inte hunnit köra så mkt tuffa uppdrag med den.
Men sett att många andra hyllar den så ska börja köra lite mer med den!

Frågan är hur bra den klarar av Maine.

Alltså Maine kan förövrigt va värsta kartan av dom alla, och då har jag inte köpt alla kartor. Men fasen ångrar nästan att jag köpte den. Helt sjukt svår karta. De typ bara dan och azov 10hjulare som kan hantera den kartan😫

Men men kanske blir roligare när jag lyckats få hem fuel till garaget så det blir klart nån gång🙏
Vänta du bara tills du kommer till Ryssland, djup jävla snö och långt ska man åka och inte nog med det så kör man fast med var och varannan bil.
Citera
2023-03-09, 14:41
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Vänta du bara tills du kommer till Ryssland, djup jävla snö och långt ska man åka och inte nog med det så kör man fast med var och varannan bil.

Haha omg, tror jag skippar den kartan 😂
Citera
2023-03-10, 17:19
  #45
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Haha omg, tror jag skippar den kartan 😂
Spelar du på konsol eller pc? Svårhetsgrad?
Nu är det det helg, så då ska man nog hinna med dra några stockar.
Citera
2023-03-12, 22:29
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Spelar du på konsol eller pc? Svårhetsgrad?
Nu är det det helg, så då ska man nog hinna med dra några stockar.

Spelar konsol! Och kör på enkelt eller normal?? Tkr de tillräckligt svårt som de är haha.

Ja jag hann med en hel del faktiskt. Satsat mkt på Alaska i helgen.

Har dock ett timmeruppdrag kvar på drummond island men pallar ej köra mer stockar där😅

I veckan blir de nog mer fokus på Maine så man blir klar me de jäkla garaget nångång
Citera
2023-03-14, 00:40
  #47
Medlem
huricane4s avatar
Jag kör Kartorna i ordning och hoppar till nästa karta när jag: öppnat alla utsiktstorn, tagit alla uppgraderingar och klarat Huvud uppdragen (dom som är märkta med en jordglob)
Gör såklart lite andra små uppdrag och renoverar broar etc också men
brukar bli ca 40-60% Complete typ.

Är nu och försöker ta mig fram på Imandra... Är ganska svårt men kan när som köpa Azov 42-20
Har höga förhoppningar på den
Citera
2023-08-27, 15:37
  #48
Medlem
Hej!

Jag satsar mest på köra klart alla kontrakt och även några task dock inte alla. Är nu klar med kartan Maine. Yellowrock och lowland. En karta jsg inte var särskilt förtjust i. Alldeles för svår och jobbig då man själv fick hitta vägar till dom olika ställena. Lite sugen på köpa ny karta men vet ej vilken. Årstid spelar ingen roll. Funderar på den när man kör traktorer osv och är lite av en bonde?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback