2023-01-15, 18:48
Dags fr rets frsta Grand Slam! Vi snackar tennis!

Lottning och spelschema och grejer hittar ni hr:

https://ausopen.com/

Spelet brjar inatt, svensk tid.

Storfavorit p herrsidan r Novak Djokovic. Sger sig ha lite skadeknning i ett lr eller nt, men det r inte nt bookiesen tror p.

Bubblare r the usual suspects: Nadal, Medvedev, Zverev, Kyrgios, Holger Rune (DK), Ruud (NO), FAA, Tsitsipas, Sinner, Hurkacz, Shapovalov, Murray.

(Ok, Murray r ingen bubblare, han ryker rtt omedelbart, men han kan vara vrd att nmna nd.)

Svenska intressen r vad jag vet Mikael Ymer. Ser inget svenskt deltagande p damsidan.

Ready? PLAY!
2023-01-15, 19:46
Medlem
Snabbalirarens avatar
Orkar nadal g hela vgen i r igen? Krigaren ska man aldrig rkna bort. Annars tror jag p Djokovic eller kanske ngon av dom yngre frmgorna
2023-01-15, 19:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Bra dr, tjockis. Jag hade precis muttrat frdigt ver att det inte fanns nn AO-trd s att vi fick gagga p rtt plats och skulle precis bita i det sura pplet och skapa en fast jag egentligen inte hade tid ...

Tyvrr saknas vrldsettan Alcaraz vilket lgger lite sordin p stmningen, s Nadal r frstaseedad. ven om det var en sensation att spanjoren tog hem turneringen i fjol s r det f som tror p en repris. Det kan faktiskt bli respass redan i morgon d han stlls mot formstarke, up-and-coming 40-rankade engelsmannen Draper.

ven vrt enda svenska hopp i herrsingeln, 77-rankade Mikael Ymer, gr in i elden direkt. Han mter en annan formstark spelare, 31-rankade japanen Nishioka. Broder Elias frsvann tyvrr i kvalet. I dubbel spelar Andr Gransson i par med schweizaren Hsler och kan kanske vinna ett par matcher.

http://www.atptour.com/en/scores/cur...chType=Singles

Bland damerna r som vanligt den verlgsna vrldsettan Iga Swiatek frstaseedad. Varning fr i frsta hand Pegula, som visat storform i brjan av ret, och Sabalenka. Men helst hoppas vi s klart att stiliga, hrtslende fransyskan Garcia fortstter rida p framgngsvgen frn frra ssongen, d hon bland annat var i semi i US Open och vann WTA-slutspelet.

Inget svenskt deltagande p damsidan, varken i singel eller dubbel. 125-rankade Rebecca Peterson, som haft stora skadeproblem, frsvann direkt i kvalet, och 151-rankade Mirjam Bjrklund vann bara en match. Svensk tennis

Lnk till WTA:s usla webbplats som inte direkt bidrar till att hja intresset fr damtennisen:

http://www.wtatennis.com/tournament/...pen/2023/draws

Hur svrt r det t.ex. att lgga in lnkar till spelarbiografier i namnen p samma stt som ATP gr? Eller gra det lttare att ska p resultat frn tidigare rs turneringar? Dagen fre turneringen startar har de inte ens lyckats f in bilder p de toppseedade spelarna ...

Arrangrens webbplats r bttre, hr damernas:

https://ausopen.com/draws#!womens-singles
2023-01-15, 22:38
Medlem
bobo909s avatar
Blir nog Ivahaska mot VZD fr min del fre Ymer mot Nishioka drar igng.
2023-01-15, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Blir nog Ivahaska mot VZD fr min del fre Ymer mot Nishioka drar igng.

Gjorde en skning p tidigare AO-trdar fr att kolla lite hur aktiva de varit:

2022: 596 svar
2021: 349
2020: 600
2019: 276
2018: 583
2017: 416
2016: 142
2009: 477
2007: 117

Bara ett urval. Sprcker vi 600-grnsen i r, tro? Knns som tvek p den just nu. Men vi fr alla dra vrt str till stacken, tnker jag. S ktta p!

Qu Mira, Bobo?
"Australian Open!"

Har fr vrigt svrt att hlla p MYmer hr. Bryr mig hursomhelst mer om de strre namnen. Tyvrr har man jobb att g p, s det blir ingen tennis inatt fr min del. Fr se vad som r p p morgonen.
2023-01-16, 02:53
Medlem
bobo909s avatar
Oj, rkade skriva i fel trd s vi fr plussa p ett inlgg sen

Iaf, Ymer brjar serva och Eurosport r lika skna som alltid. Visar Sakkari och backhoppning p huvudkanalerna.
2023-01-16, 03:11
Medlem
bobo909s avatar
Watanuki behvde bara 1 timme och 45 minuter p att tydligen fullstndigt kra ver Rinderknech. Mste varit rtt taggad i sin frsta GS?

Sinner behvde ngra fler minuter.

Nishioka har tidigt brejk, men Ymer var nra att bryta tillbaka direkt, s det kommer nog svnga en del som frvntat.
2023-01-16, 04:48
Medlem
bobo909s avatar
Ser mrkt ut fr Micke.

Rafa brjar serva mot Draper.
2023-01-16, 05:21
Medlem
bobo909s avatar
Rafa frsch och stark inledningsvis i sina servegem. "BallBoy take myy racket"

Inga breaks.
2023-01-16, 05:47
Medlem
bobo909s avatar
Draper fr never och slr en vrdels stoppboll som Rafa i sin stil bombar in enkelt. 7-5 Spanien.
2023-01-16, 06:11
Medlem
bobo909s avatar
Draper med kommandot i andra nr taket stngs. Dubbelbreak och 3-0.
2023-01-16, 07:45
Medlem
bobo909s avatar
Rafa kniper tredje, och nu ska det vl mkt till att torska det hr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in