Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-15, 22:54
  #13
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Och det jag lärt mig är att sju gånger garanterat tar bort möjligheterna till forensic recovery. Eller vad var det vi diskuterade?
Så du menar alltså att TS kusin skulle lämna in hårddisken till ett företag och betala några tiotusen/hundratusen kronor för att eventuellt få ut TS sparade porrvideor?
2023-01-15, 22:59
  #14
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Så du menar alltså att TS kusin skulle lämna in hårddisken till ett företag och betala några tiotusen/hundratusen kronor för att eventuellt få ut TS sparade porrvideor?

Nej - det menar ingen. TS frågade vad som är säkert. Vill man vara helt säker så skriver man över fler gånger. Om det inte anses som nödvändigt så räcker det med en. Men för att konkludera - det duger inte att formattera.

Frågor på det?
2023-01-15, 23:35
  #15
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Frågor på det?
Ja, är du autist?

TS fråga berörde inte någon form av hypotetiskt scenario där kärnfysiker från Stanford slår sig ihop med CIA och Mossad för att försöka återskapa en överskriven hårddisk genom att använda utrustning som kostar tiotals miljoner dollar och där den hittade datamängden sedan kräver avancerade statistiska metoder för att eventuellt kunna få ut något vettigt. Utan det handlade om TS, TS:s kusin, en hårddisk med (antar jag) TS gamla porrfilmer och att TS:s kusin inte skulle kunna använda en mjukvarulösningar för att återskapa någon borttagen information.
__________________
Senast redigerad av hakro807 2023-01-15 kl. 23:44.
2023-01-15, 23:41
  #16
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Ja, är du autist?

TS frågade berörde inte någon form av hypotetiskt scenario där kärnfysiker från Stanford slår sig ihop med CIA och Mossad för att försöka återskapa en överskriven hårddisk genom att använda utrustning som kostar tiotals miljoner dollar och där den hittade datamängden sedan kräver avancerade statistiska metoder för att eventuellt kunna få ut något vettigt. Utan det handlade om TS, TS:s kusin, en hårddisk med (antar jag) TS gamla porrfilmer och att TS:s kusin inte skulle kunna använda en mjukvarulösningar för att återskapa någon borttagen information.

Jaså? Då är det väl en jävla tur att en riddare som du kommer och klargör. Vad hade TS gjort annars? 😂
2023-01-16, 09:17
  #17
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejlarn
Tja!

Vill ge bort min externa hårddisk på 500 GB till min kusin, men vill så klart formatera allt innehåll först.

Men jag vill formatera allt på så sätt att det inte finns möjlighet till att kunna återskapa innehållet!

Finns det säkra sätt?

Vet att det finns recovery program tyvärr.
Om han använder recovery program ska han inte hitta något!

Nu säger jag inte han kommer göra det, men vill vara på säkra sidan.
Skriv över en gång, verifera med exempelvis Recuva eller Testdisk att allt är borta.
2023-01-16, 17:49
  #18
Moderator
Rassas avatar
En tråd räcker.

(FB) Radera extern hårddisk permanent?

Lås på. /Moderator
__________________
Senast redigerad av Rassa 2023-01-18 kl. 17:01.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback