Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-01-15, 16:09
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Enligt skribenten Sarah El Gharib, på Medium.com är träning rasism:



Enligt El Gharib så har kroppsidealen vi försöker uppnå med vår träning sitt ursprung i kolonialismen då man framställde svarta som giriga och bristande i sin självkontroll omkring mat.



Gharib menar att fitnesskulturen måste avkoloniseras och att vi alla måste arbeta tillsammnans för att uppnå detta:



Håller ni med henne? Känner ni er fascistiska när ni jobbar på er deadlift? Hör ni i huvudet piskan vinandes på bomullsfälten, medans ni ler ondskefullt samtidigt som ni curlar era dumbells? Kan kettlebells rent av leda till folkmord? Bör gymmen få stänga ner?


https://medium.com/equality-includes...m-866039cec2ae

Nej, poängen var inte att "träning är rasism".

Gör så här. Googla "kettlebell exercices" och klicka på bilder.
Ser du nästan bara vita människor på bilderna?
Grattis: Nu har du förstått poängen.
Citera
2023-01-15, 16:14
  #50
Medlem
Skribenten Sarah ser ut själv att vara ung slank arabiska..hon borde veta att indier uppfann yogan 5000 år sen och det bor flera miljoner indier runt om i Afrika som för det mesta driver olika företag och har anställt 10-tals om inte 100-tals miljoner afrikaner genom åren...så varför inte anklaga dom för rasismen ifråga..
Citera
2023-01-15, 16:48
  #51
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Nu är yoga, från Indien, rasistiskt också.
__________________
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2023-01-15 kl. 16:53.
Citera
2023-01-15, 16:49
  #52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det vet väl bara du själv?

Men anledningen till att det hänger mycket invandrare beror ju på att gymmet är billigt.
Alternativt att man bor i en förort.
Är det inte bättre om du svarar inom temat?
Du skulle kunna ha sagt att det är omvänd rasism eller så!
Citera
2023-01-15, 17:18
  #53
Medlem
elmhedens avatar
Tänk den som ändå hade nått avlägset förtryck av personer som ser ut som en själv att skylla mina personliga misslyckanden och min dåliga självkänsla på...
Citera
2023-01-15, 17:22
  #54
Medlem
PK-befriads avatar
Hon bedriver ett illa dolt raskrig mot vita människor under täckmantel av kulturmarxistisk, antivit "antirasism".
Citera
2023-01-15, 19:38
  #55
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Bara 5-10% av befolkningen? Snart kommer du väl också komma med påståenden som exempelvis att inte alls 90% av befolkningen är homosexuellla och trans.

Tittar man på TV, i media och på filmer så ser man ju att den amerikanska befolkningen består av en majoritet svarta, latinos, transor och homosexuella. Vita heterosexuella män och kvinnor utgör ca 5% av befolkningen.

Då är det klart att folk kan bli griniga ifall det i vissa fall kan se ut som om vita skulle utgöra en majoritet där borta.

Jag kan erkänna att jag blev riktigt förvånad första gången jag läste att svarta i U.S bara stod för 13% av befolkningen.
Trodde snarare att siffran var 35-40% med tanke på hur stor plats de har i populärkulturen.

För att inte tala om judar, kollar man populärkulturen, framför allt de som står bakom, så kan man lätt tro att U.S vimlar av judar, typ 50-60%.
__________________
Senast redigerad av namatara 2023-01-15 kl. 19:53.
Citera
2023-01-15, 19:51
  #56
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Tänk den som ändå hade nått avlägset förtryck av personer som ser ut som en själv att skylla mina personliga misslyckanden och min dåliga självkänsla på...

Du kan ju alltid skylla på kristendomen som tvångsdöpte våra hedniska förfäder och på alla sätt snärjde sej in i det svenska samhället för att sedan hålla det i ett järngrepp i flera hundra år. Många som inte ansågs vara goda kristna eller bara vägrade ta till sej de kristnas gud kastades i fängelse, mördades eller frystes ut.
Du kan skylla på adeln, som förr var som våra oligarker.

Men bäst av allt är väl att inte sjunka till samma låga nivå att man beskyller en hel grupp för sina egna personliga misslyckanden..
Citera
2023-01-16, 09:56
  #57
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Hon måste vara full som missat att det som alla vill uppnå i gymmet är svarta tjejers rumpor, fan folk opererar t o m röven för att få se ut som någon brud genetiskt från Ghana eller whatever.

Haha ja verkligen. Gymmen kryllar ju av tjejer som bara tränar röven.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback