2023-01-13, 10:33
Medlem
(FB) På 3 år har 250 000 nya svenska medborgarskap beviljats.

250 000 invandrare går på bidrag sedan några år tillbaka.

250 000 gånger 12 000kr i månaden = 3 000 000 000 miljoner kr per månad.

Fågeställning:

De 3 000 000 000 miljoner kr som sverige ger ut är mycket pengar hur har dom råd att ge socialbidrag och sjukersättningar till dessa nya individer i denna summan?
Citera
2023-01-13, 10:34
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox

Varifrån kommer dessa uppgifter?
Citera
2023-01-13, 10:36
Medlem
Hackenbush55s avatar
Vi lånar pengar till det.
2022 var Sveriges statsskuld 1 075 miljarder kronor i slutet av juli
Citera
2023-01-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Varifrån kommer dessa uppgifter?

Jag själv som gissar att sjukersättning med bostadstillägg, brukar landa på 12k i månaden, även socialbidragen har blivit högre nu för tiden, regeringen vet bättre hur mycket dom lägger ner i pengar på denna invandringen.

Sedan brukar dom få gratis lägenheter och boende, även det kostar.
Citera
2023-01-13, 10:42
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Jag själv som gissar att sjukersättning med bostadstillägg, brukar landa på 12k i månaden, även socialbidragen har blivit högre nu för tiden, regeringen vet bättre hur mycket dom lägger ner i pengar på denna invandringen.

Sedan brukar dom få gratis lägenheter och boende, även det kostar.
Dina siffror är med andra ord tagna ur luften. Är det inte bättre att vi använder den här platsen till att diskutera sakförhållanden än dina fantasier?
Citera
2023-01-13, 10:44
Medlem
Citat:
Dina siffror är med andra ord tagna ur luften. Är det inte bättre att vi använder den här platsen till att diskutera sakförhållanden än dina fantasier?

Mina beräkningar går att finna på försäkringskassan hemsida också, det är mycket pengar det handlar om, hur har Sverige råd med alla dessa nykommlingar.

Visst kanske någon enstaka jobbar, men det är ändå mycket pengar som ges ut till invandrarna.
Citera
2023-01-13, 10:46
Medlem
Rennetts avatar
Tre miljarder miljoner låter ju som något som Margareta Sandstedt har räknat ut, så det låter ju väldigt legit.
Citera
2023-01-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rennett
Tre miljarder miljoner låter ju som något som Margareta Sandstedt har räknat ut, så det låter ju väldigt legit.

Per månad, per år blir ännu mer. Någon enstaka jobbar av dessa, men arbetsförmedlingens kostnader är inte inräknat ovan.
Citera
2023-01-13, 10:52
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Mina beräkningar går att finna på försäkringskassan hemsida också, det är mycket pengar det handlar om, hur har Sverige råd med alla dessa nykommlingar.
Gör de? Länka gärna till var Försäkringskassan kommer fram till att Sverige betalar ut 550 gånger sin egen BNP i bidrag till invandrare varje månad.
Citera
2023-01-13, 11:02
Medlem
Citat:
Gör de? Länka gärna till var Försäkringskassan kommer fram till att Sverige betalar ut 550 gånger sin egen BNP i bidrag till invandrare varje månad.

Det går att hitta på deras hemsida som sagt, en sjukskriven invandrare får minst 12k per månad, om inte mer också.

Jag tror inte heller någon av dessa jobbar som är 3 år tillbaka i tiden, det är för fort för att komma ut i arbetslivet.
Citera
2023-01-13, 11:13
Medlem
Du inleder med att länka till ett annat FB-inlägg, som blir skjutet i sank redan efter tredje posten...

Sen fabricerar du egna siffror, och använder dig av anekdotisk bevisföring som kretsar kring att alla invandrare är arbetslösa, alternativt sjukskrivna, och att alla invandrare som ansöker om medborgarskap är de samma... och enbart lever på diverse bidrag...

Ursäkta men hur pantad är du? Vilket Sverige lever du i? Känner du ens någon invandrare..?

Skall du diskutera invandring/asylsökande/flyktingmottagning och kostnader för det, eller hur det påverkar vår ekonomi i stort, by all means... men jag tror tyvärr inte att du mäktar med det...

Gör om, gör rätt
Citera
2023-01-13, 11:15
Medlem
Citat:
(FB) På 3 år har 250 000 nya svenska medborgarskap beviljats.

Fågeställning:

De 3 000 000 000 miljoner kr som sverige ger ut är mycket pengar hur har dom råd att ge socialbidrag och sjukersättningar till dessa nya individer i denna summan?

Snälla du
Var har du dom uppgifterna ifrån

Den riktiga uppgiften är ca 1 000 000 människor på bidrag via kommunerna och sen vet jag inte hur många som har bidrag från migrationsverket så din lilla uträkning är i underkant.

Vi betalar för allt detta med höjda skatter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in