2023-01-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Såg faktiskt idag en buss som helt o hållet sket i att hämta upp en passagerare vid ett stop den ställde sig bakom en annan buss och inte framme vid hållplatsen lixom sen blinka den ut och drog.

Jag tycker att det låter som ett korrekt förfarande. Som buss nummer två behöver man inte stanna igen vid hållplatsen/skylten. Passagerare ska gå ombord i det bakre läget. Skulle buss ett stå kvar framför mig och det är min avgångstid skulle jag också svänga ut och åka. Våra tidtabeller lämnar inte mycket marginaler. En minut här och en där så kan din enda chans att gå på toaletten för dagen vara borta.
2023-01-13, 12:50
Medlem
Sinraths avatar
Jag kan nästan lova att 95% av alla klagomål mot busschaufförer som gör saker för fort eller stänger för tidigt är press ovanifrån för att hålla tiderna. "Kan du inte hålla tiderna så omvärderar vi din position" är ett vanligt "hot". Sen får man passagerare som inte ser den stora bilden och tänker bara att det just DOM gör tar "bara några sekunder" (självuppfattat).
Övertygad om att många problem som folk vill ha till att någon är en ond idiot bara är ren jävla stress och press från bakgrunden.
2023-01-13, 13:02
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Nåt jag hatar är att de asen verkar nästan göra allt de kan för att köra ihjäl folk, flertal gånger har en bussjävel kört bokstavligt 1-2 cm ifrån mig när jag gått brevid vägen och bussjävlarna är ju tysta som spöken när de kommer så man hör inte ett skit när de smyger sig på en.
2023-01-13, 18:26
Avstängd
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Nåt jag hatar är att de asen verkar nästan göra allt de kan för att köra ihjäl folk, flertal gånger har en bussjävel kört bokstavligt 1-2 cm ifrån mig när jag gått brevid vägen och bussjävlarna är ju tysta som spöken när de kommer så man hör inte ett skit när de smyger sig på en.

Dom är ute efter just DIG, har du inte fattat det. Ingen annan råkar illa ut.
2023-01-14, 22:25
Medlem
lucemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
Om jag fick välja en grupp människor att bedriva laglig jakt på (skära upp magarna på och strypa med sina egna inälvor) så är det busschaufförer. Ni är så jävla vidriga, vill bara hämta en älgstudsare, ljuddämpare och börja skjuta er från balkongen, jävla kackerlackor. Detta är den enda arbetsgruppen i vilken INGEN KAN SITT JOBB!!!!!!!! Ni ska ge FAN i att stänga dörrarna innan alla har hunnit ut, era respektlösa fanskap till dräggel. Nästan varenda jävla dag får jag sparka tillbaka dörrjäveln eller armbåga tillbaka den för att ni är passivaggressiva losers som vill jävlas med folk som är bättre än er. Det tar NÅGRA SEKUNDER att gå från längst bak i bussen till dörren när man är lång och bred, vill inte röra folk på vägen av som en annan jävla drummel så jag får gå lite försiktigt. Någon som känner igen sig??

Jävla tattarbög, bussförarna har samma utbildning som långtradarna skillnaden är att de måste vistas med afrikanska och arabiska apor, negrer, spydiga kärringar, dryga tonåringar, och sådana som du TS som cpar upp sig över petitesser varenda dag, de har ett satans stressigt schema, ett oerhört stort ansvar och skall säkert och effektivt manövra en buss och som grädde på moset skall de vara trevliga och kundbemötande med, jag inte annat än ser med beundran på de som väljer att köra buss istället för lastbil, någon måste göra det jävla pissjobbet trots allt.
2024-10-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
Om jag fick välja en grupp människor att bedriva laglig jakt på (skära upp magarna på och strypa med sina egna inälvor) så är det busschaufförer. Ni är så jävla vidriga, vill bara hämta en älgstudsare, ljuddämpare och börja skjuta er från balkongen, jävla kackerlackor. Detta är den enda arbetsgruppen i vilken INGEN KAN SITT JOBB!!!!!!!! Ni ska ge FAN i att stänga dörrarna innan alla har hunnit ut, era respektlösa fanskap till dräggel. Nästan varenda jävla dag får jag sparka tillbaka dörrjäveln eller armbåga tillbaka den för att ni är passivaggressiva losers som vill jävlas med folk som är bättre än er. Det tar NÅGRA SEKUNDER att gå från längst bak i bussen till dörren när man är lång och bred, vill inte röra folk på vägen av som en annan jävla drummel så jag får gå lite försiktigt. Någon som känner igen sig??

Jag känner inte alls igen mig och då åker jag buss några gångar i veckan i snitt.
2024-10-27, 08:16
Medlem
Det är ju ofta automatik så dörrarna stängs automatiskt om ingen gått ut inom viss tid.

Du får planera din avstängning bättre? Sen undrar man ju vad et är för buss där då måste gå ända fram för att stiga av?

Har du svårigheter att röra sig får du välja platserna sommar avsedda för det, de har ofta en speciell stoppknapp som inaktiverar dörrautomatiken så föraren får kolla att du kommit av.
2024-10-27, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det är ju ofta automatik så dörrarna stängs automatiskt om ingen gått ut inom viss tid.

Du får planera din avstängning bättre? Sen undrar man ju vad et är för buss där då måste gå ända fram för att stiga av?

Har du svårigheter att röra sig får du välja platserna sommar avsedda för det, de har ofta en speciell stoppknapp som inaktiverar dörrautomatiken så föraren får kolla att du kommit av.

Bra! Tänkte just att nog inte föraren som stänger.
2024-10-27, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lucemus
Jävla tattarbög, bussförarna har samma utbildning som långtradarna skillnaden är att de måste vistas med afrikanska och arabiska apor, negrer, .

Enligt min erfarenhet beskrev du iofs just den genomsnittliga busschauffören?

Jag åker aldrig i h-e buss men har varit nära att bli ihjälkörd av dom flera gånger både som gångare och bilist.
Jag ger inte ett skit för idiotargumentet "men dom har det ju så stressigt".
Har man såna arbetsförhållanden att ens enda alternativ är att riskera människors liv medelst flera ton tung buss gör man antingen solidariskt uppror mot arbetsgivaren eller byter jobb. Så är det med den saken bara.
2024-10-27, 10:50
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Stänger tråden med hänvisning till (FB) Yrke: Busschaufför

Mod.
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem