• 9
  • 10
2007-05-06, 13:20
Medlem
Tack för intresant inlägg !
Citera
2007-05-07, 12:39
Medlem
groils avatar
Nu börjar jag bli trött på alla jävla moralkärringar i denna tråden.

Jag ville se lite förändringar.

1. Mod ränsar upp i tråden (igen )
2. Kanske ändrar titeln så kanske man slipper lite.
3. Samt utfärda varningar/tillsägelser med motovationen 0.2

Detta ska självfallet göras om mod sammtycker och när denne har tid och ork.
Citera
2007-05-07, 14:07
Medlem
earl.s avatar
Grymt intressant post, något jag verkligen tänker prova på när jag väl lär mig programmet, musklickningsgrejen och allt det där. Skulle du kunna vara vänlig att skriva en liten info om villket musklickningsprogram, hur man loopar ljudet och mer exakt hur allt går till? Vore guld värt!

Sen tycker jag ni som tjatar över om att 112 var ett dåligt exempel och man är dum i huvudet osv kan vara tysta. Det yonny menade var vell bara att genom att använda sig av detta program och endel annat hyffsat lättanvändliga program kan man åstakomma något väldigt stort och i fel händer kan det tillochmed skörda liv. Villket vore tråkigt! Tror dock ändå 112 har något slags skydd mot detta.

En sak till, när man ringer från såna program, ip-telefoner osv till vanliga hemtelefoner, går IP´n att spåra hem till min dator? Och går det även om man ansluter sig till t,ex flashbacks ipomväxlare eller vad man ska säga?
Citera
2007-05-07, 15:53
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av earl.
Grymt intressant post, något jag verkligen tänker prova på när jag väl lär mig programmet, musklickningsgrejen och allt det där. Skulle du kunna vara vänlig att skriva en liten info om villket musklickningsprogram, hur man loopar ljudet och mer exakt hur allt går till? Vore guld värt!

Sen tycker jag ni som tjatar över om att 112 var ett dåligt exempel och man är dum i huvudet osv kan vara tysta. Det yonny menade var vell bara att genom att använda sig av detta program och endel annat hyffsat lättanvändliga program kan man åstakomma något väldigt stort och i fel händer kan det tillochmed skörda liv. Villket vore tråkigt! Tror dock ändå 112 har något slags skydd mot detta.

En sak till, när man ringer från såna program, ip-telefoner osv till vanliga hemtelefoner, går IP´n att spåra hem till min dator? Och går det även om man ansluter sig till t,ex flashbacks ipomväxlare eller vad man ska säga?

Med en mellantjänst borde du vara tillräckligt säker, en eller två proxyservrar räcker nog.

Angående nödnumret ja, de har nog ett skydd, liknande det för busringningar. Hoppas verkligen att ingen av er ens tänker tanken!
Citera
2007-05-07, 19:17
Medlem
harmonizes avatar
Vad sägs om att jag skulle köra detta på en person som snott ett torrent-konto från mig? En hackning senare hade jag fått tillbaka det, men tänkte jävlas lite.

Vad sägs om ett meddelande som lyder typ
"Vet du om att din son lurar folk via internet?"
Sen loopa det.
Tycker jag vore kul iaf.
Citera
2007-05-11, 17:59
Medlem
Skulle uppskatta om nån berättar hur man loopar
Citera
2007-05-11, 18:22
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Använd ett vanligt makroprogram, men med tanke på att du inte lyckades kolla igenom tråden kommer du antagligen inte kunna klicka på Next, vilket är ett krav om du ska installera ett sådant program...

Citera
2007-05-21, 21:16
Medlem
deletedsmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Jag drömde dessa bokstäver i denna orning, och nu upprepar jag dom här...

Förra året lekte jag en del med ett program som hette voIPbuster. Där fick man ringa gratis i en minut, och om man betalde 5 euro till företaget så fick man ringa i en timme. Att skapa ett konto var väldigt lätt.

Jag ville se exakt vad man kunde göra med detta program så det första jag gjorde var att loopa allt ljud från högtalarna till microfonen (mha inställningar). Sedan använde jag AT&T's text-to-speech program för att skapa en ljudfil med ett "viktigt" meddelande. Jag satte denna ljudfil på repeat i windows media player. Sedan öppnade jag voIPbuster och valde ut ett nummer till en kille i england som jag känner, jag ringde han och han lade på. Det är en kille som hade lurat en del pengar av mig innan, så jag tänkte att detta kunde bli en bra hämd. Jag ringde honom igen och han svarade och lade på lite irriterat. Han hörde det som hade spelats up från ljudfilen. Nu var allt nästan klart. Jag tog ett gammalt fusk till ett MMORPG (spel) och öppnade det. "Fusket" är ett program som simulerar musklick i den ordning jag bestämmer. Jag ställde in fusket på att klicka på engelsmannens namn, trycka på "Call now", vänta i 40 sekunder, trycka på "Disconnect call" (för säkerhets skull) och upprepa detta. Jag var väldigt skeptisk till att detta skulle fungera, men jag lämnar hursomhelst datorn i detta läge i ungefär 3 timmar medans jag går ut med några vänner.

När jag kommer hem igen så fungerar allting som det ska verkar det som. Jag loggar in på MSN där en viss engelsman ändrat namn till "yonny!!! chat to me when u log in!!" och direkt vet jag att något stort har hänt. Han förklarar att telefonen ringt oavbrutet i över 3 timmar och att dom som delar hans hus är jävligt irriterade. Var 40 sekund ringer det och när man svarar hör man bara en datoriserad röst säga något om och om igen.

Hursomhelst så betalade han tillbaka pengarna han lurat av mig en gång i tiden.

Men jag insåg direkt efteråt hur stor potential något sådant här kan ha. Telefonsystemet har inget skydd mot DDoS-attacker. Tänk dig om jag har en botnet på 6000 datorer, jag laddar upp en modifierad version av voIPbuster till dom. Nu har jag 6000 telefoner som kan ringa vem jag vill. Om jag skulle ställa in dom på att ringa 112 så skulle ju hela nödlinjen slås ner. Detta skulle ju kunna räknas som terroristbrott.

Så jag uppmanar ingen att göra detta, och allt är rent teoretiskt. Jag tar inte ansvar för något som någon annan gör.

- yonny

Vilket program gjorde så att musen gjorde så där med automatik?
Citera
2007-05-21, 22:13
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endler
Det var väl Seagate som gjorde en sådan här "telefonspammer" för ett tag sedan som också använde VoipBuster och något musstyrningsprogram. Dessutom är jag ganska säker på att man inte kan ringa nödnummer med VoipBuster:
http://www.voipbuster.com/es/termsofuse.html

Inte just med voipbuster kanske, men man borde ju utan allt för stora programmeringskunskaper kunna skapa motsvarande program där detta fungerar.
Citera
2007-05-21, 22:30
Medlem
Hardtails avatar
Förstår inte var alla moralkärringar kommer ifrån. Självklart ska man inte sänka SOS, det fattar väl vilken jäkel som helst, men det vore ju infernaliskt roligt att göra det via datorn hos någon man känner och spela in ett asfreaky ljud och sedan lägga sig utanför huset i en buske och spana på människan med kikare..
Citera
2007-05-21, 22:32
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deletedsmack
Vilket program gjorde så att musen gjorde så där med automatik?

Slavemouse finns det ett program som heter. Kostar dock pengar för hela versionen
Demo finns ute på:
http://members.lycos.nl/pilote/slavemouse.html

Annars är google din vän..
Citera
2013-08-31, 10:52
Medlem
https://www.flashback.org/t464192

Citat:
blockera någons telefon linje? Någon som har ett trick för detta?

http://www.abc-annons.se/Blockera-ko...-mm_329306.htm

Citat:
Har du fått nog av dina konkurrenter och vill att deras telefoner ska vara oåtkomliga för in-och utgående samtal?

Blivit behandlad orättvist och vill ge igen chefen,pizzabagaren,grannen osv?

För en låg kostnad ser vi till att deras hem/mobil-nummer blir HELT oåtkomlig,deras telefoner ringer konstant och INGEN kan göra något!

Någon som känner till ovanstående och vet vad det handlar om?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in