Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-11, 17:51
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=eXrgN7xD5Es

Måste medge att reklamen på 70-talet var roligare!
Citera
2023-01-11, 18:23
  #2
Medlem
De där grillpåsarna kommer jag ihåg. Snygga!
Citera
2023-01-11, 18:31
  #3
Medlem
snooper123s avatar
De va tider det
Citera
2023-01-11, 18:40
  #4
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
De va tider det
Precis nu vet jag inte om skådespelarna faktiskt åt chips även när de inte spelade in reklamen men smala var de i alla fall. Skulle en liknande video göras idag skulle man kontraktera Johanna Nordström och Anis Don Demina som bättre representerar Sverige både ur ett etniskt och kroppsviktbetonat perspektiv år 2023.
Citera
2023-01-11, 19:04
  #5
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoraStenar
De där grillpåsarna kommer jag ihåg. Snygga!
Samma här! Blev litet nostalgisk!
Citera
2023-01-11, 19:05
  #6
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Precis nu vet jag inte om skådespelarna faktiskt åt chips även när de inte spelade in reklamen men smala var de i alla fall. Skulle en liknande video göras idag skulle man kontraktera Johanna Nordström och Anis Don Demina som bättre representerar Sverige både ur ett etniskt och kroppsviktbetonat perspektiv år 2023.
Visste inte vilka personerna var som du hänvisade till, men en sökning på Google och du har fan rätt, vilka elefanter, de skulle passa till reklamen i dag.
Citera
2023-01-11, 20:36
  #7
Medlem
Dalulvens avatar
Han ville sätta på en VHS tillsammans med Hegerfors i "Kryzz" också!

Är det möjligen i det programmet som den eftersökta och berömda avbytarbänken befinner sig?

"Det ser mörkt ut på ..." Hur som helst, chipsen var godare förr!
Citera
2023-01-11, 20:41
  #8
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Precis nu vet jag inte om skådespelarna faktiskt åt chips även när de inte spelade in reklamen men smala var de i alla fall. Skulle en liknande video göras idag skulle man kontraktera Johanna Nordström och Anis Don Demina som bättre representerar Sverige både ur ett etniskt och kroppsviktbetonat perspektiv år 2023.

Nej, det är inte pk att vara smal idag.
Citera
2023-01-12, 15:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Precis nu vet jag inte om skådespelarna faktiskt åt chips även när de inte spelade in reklamen men smala var de i alla fall. Skulle en liknande video göras idag skulle man kontraktera Johanna Nordström och Anis Don Demina som bättre representerar Sverige både ur ett etniskt och kroppsviktbetonat perspektiv år 2023.
Det har ju skett en förändring i storleken på chipspåsar. På 80-talet vill jag minnas av egen erfarenhet så var väl 100 grams påsen den absolut vanligaste storleken vilket ger ca 500 kcal medan idag så är 200 grams påsen vanligast samtidigt som det finns 300 gram och andra monsterpåsar.

Folk har väl i takt med ökat välstånd och mer pengar i plånboken och mindre aktivt uteliv blivit latare och tjockare. Men, det är väl kanske en trend som de senaste åren har förändrats med mer fokus på gym, padelhallar m.m.
Citera
2023-02-13, 06:58
  #10
Medlem
Har du verkligen satt på Björn Skifs?
Citera
2023-02-13, 17:20
  #11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det har ju skett en förändring i storleken på chipspåsar. På 80-talet vill jag minnas av egen erfarenhet så var väl 100 grams påsen den absolut vanligaste storleken vilket ger ca 500 kcal medan idag så är 200 grams påsen vanligast samtidigt som det finns 300 gram och andra monsterpåsar.

Folk har väl i takt med ökat välstånd och mer pengar i plånboken och mindre aktivt uteliv blivit latare och tjockare. Men, det är väl kanske en trend som de senaste åren har förändrats med mer fokus på gym, padelhallar m.m.

Glöm inte att SD Sverigedemokraterna har blivit näst största parti, de är ju det mest kroppspositiva partiet.
Trådar startas om tjocka, utan att någon med annan åsikt, om hur tjockheten påverkade händelserna, får yttra sig.

Sen har väl folk blivit tjocka för man kan göra saker utan behöva gå långt längre, + att det som fick en att gå ut och göra saker har förstörts och försvunnit och då kanske folk inte orkar åka in till stan för köpa en penna..
Folk kan köpa hem massa snabbmat med Foodora eller liknande tjänst, samt med att posten kommer hem till dörren.
Och även att man kan köpa vanligt med hem till dörren, vilket SD har ett finger indirekt med i spelet, tack vare coviden....
Citera
2023-02-13, 18:43
  #12
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det har ju skett en förändring i storleken på chipspåsar. På 80-talet vill jag minnas av egen erfarenhet så var väl 100 grams påsen den absolut vanligaste storleken vilket ger ca 500 kcal medan idag så är 200 grams påsen vanligast samtidigt som det finns 300 gram och andra monsterpåsar.

Samtidigt har de där familjepåsarna på 500g försvunnit. Har inte sett någon sådan sen 90-talet ivf.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback