Citat:
Jag kan hålla med om att mitt Windows 10 är reklamfritt då det är LTSC jag kör men 11an är en annan sak (den har jag dock bannat från mina maskiner). Dock skulle jag inte ge MS allt för mycket "credit" för att det finns 10or som är "reklamfria" med tanke på hur undermåligt Home/Pro är plus att de autoinstallerar 11an om de kan...
Windows är också ytterligt irriterande när det gäller programinstallationer tills man fått igång Chocolatey jämfört med Linux och sådant som APT samt Synaptic. Snap är också bra.
Linuxforumen är OK och i många fall mer hjälpsamma än Windowsforum såvida man inte hittar rätt (det finns bra Windowsforum). Det är ofta lite för mycket mainstreamråd modell "installera Adobe Reader", "installera om Windows", "uppdatera Windows" o.dyl snarare än råd som faktiskt löser problemet för nej, "installera om" eller "uppdatera" är ingen lösning utan en band aid-variant.
Windows är också ytterligt irriterande när det gäller programinstallationer tills man fått igång Chocolatey jämfört med Linux och sådant som APT samt Synaptic. Snap är också bra.
Linuxforumen är OK och i många fall mer hjälpsamma än Windowsforum såvida man inte hittar rätt (det finns bra Windowsforum). Det är ofta lite för mycket mainstreamråd modell "installera Adobe Reader", "installera om Windows", "uppdatera Windows" o.dyl snarare än råd som faktiskt löser problemet för nej, "installera om" eller "uppdatera" är ingen lösning utan en band aid-variant.
Windows 10-användare dränks i reklam för Windows 11
https://www.sweclockers.com/nyhet/36...for-windows-11
Jag håller med om att Windows Enterprise LTSC är det enda acceptabla Windows-systemet och jag kör det själv. Men att installera LTSC är ju att ta en "omväg", då operativsystemet inte är tillgängligt för allmänheten så att säga (finns licenser att köpa billigt på internet dock precis som alla andra utgåvor av Windows) och inte menat för vanliga hemanvändare. Frågan är ju om man verkligen ska behöva ta en omväg för att använda Windows. Då kan man lika gärna använda Linux kanske.