Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-12, 11:11
  #73
Medlem
Fuckboy är väl mer någon som är ute efter att ligga med så många som möjligt och inte hymlar om det, lättfotad med andra ord.

En player är ju mer en spelare som lovar eller verkar vara något annat än vad den är. Ofta spelar den ens känslor, ekonomi, och fysisk närhet.
Citera
2023-01-12, 11:39
  #74
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Tror du har missuppfattat vad en fuckboy äntligen är.
Vad du beskriver är en gigolo :/

Med termen fuckboy handlar det om hela personens karaktär.

En fuckboy är en mammas boy och en utnyttjar. En "man" av äcklig karaktär och låg moral. Dom är en blandning av en narcissist och psykopat.

Eller kanske båda är samma skit med olika lukt ? som man ska undvika som pesten.

Håller inte med dig, återigen. Nej jag beskriver inte en giggolo. En giggolo tar betalt. Det gör inte en fuckboy.

En fuck boy är någon som tar emot ligg men inte jagar som en player eller tar betalt som en giggolo. Slut diskuterat för min del då du är ute o cyklar på månen.
__________________
Senast redigerad av LostinDarkness 2023-01-12 kl. 11:42.
Citera
2023-01-12, 14:27
  #75
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fuckboy är väl mer någon som är ute efter att ligga med så många som möjligt och inte hymlar om det, lättfotad med andra ord.

En player är ju mer en spelare som lovar eller verkar vara något annat än vad den är. Ofta spelar den ens känslor, ekonomi, och fysisk närhet.
Precis så.
Citera
2023-01-12, 18:44
  #76
Medlem
Borasare1980s avatar
Fuckboy är väl antagligen det nya ordet för vad som förr kallades för boytoy. Typ som han den unge svenske MMA-utövaren som är ihop med hon den där 20 år äldre rikare deckarförfattarinnan (kommer inte ihåg namnet på nån av dem).

Edit: Nej, verkar som jag har fel. Efter att ha googlat verkar fuckboy vara nåt annat än boytoy.
__________________
Senast redigerad av Borasare1980 2023-01-12 kl. 18:55.
Citera
2023-01-13, 00:24
  #77
Medlem
Vildbloms avatar
Ehehe...Vi tar dem inte på allvar. Fuckboien är killen man tänker "Okej det här är inte relationsmaterial, så lets fuck till vi tröttnat" Krasst men sant. Ni tänker säkerligen samma om tjejer som är fuckgirls.
Citera
2023-01-13, 14:35
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fuckboy är väl mer någon som är ute efter att ligga med så många som möjligt och inte hymlar om det, lättfotad med andra ord.

En player är ju mer en spelare som lovar eller verkar vara något annat än vad den är. Ofta spelar den ens känslor, ekonomi, och fysisk närhet.

Jag tolkar det ofta som att dessa två byter plats, att playern är en cool kille som får mycket brudar trots att det är uppenbart att han bara vill ligga och att fuckboy är någon som manipulerar och spelar teater för att få ligga.

Din distinktion är mycket bättre och mer logisk.
Citera
2023-01-13, 14:42
  #79
Medlem
Players? Ingen aning, hur bör de behandlas?
Citera
2023-01-13, 16:22
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tolkar det ofta som att dessa två byter plats, att playern är en cool kille som får mycket brudar trots att det är uppenbart att han bara vill ligga och att fuckboy är någon som manipulerar och spelar teater för att få ligga.

Din distinktion är mycket bättre och mer logisk.

Playern är ju mer av en manipulatör som utger sig för att vara något den inte är medans fuckboyen nog är mer ärlig med att den bara vill ligga. För playern går ju inte allt nödvändigtvis ut på att ligga med en gång utan den tycker om själva spelet och känslorna som rörs upp vid dejting också. Fuckboyen vill ju mer komma till skott så fort som möjligt och om inte med dig så fort med någon annan, fuckboyen har liksom inte tid eller finessen för att kunna spela som playern.

Sedan kan ju såklart dessa begrepp glida in i varandra och det är ju sällan som någon är en renodlad player eller fuckboy.
Citera
2023-04-10, 20:00
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Nej det är ett engelsk ord motsvarande en player eller womenizer. Som inte vill binda sig och har minst 3- 10 kvinnor paralellt. Termen kanske används också för bögar med samma beteende.










Det är ett uttryck hämtat från hbtq världen och gayklubbar främst bland homosexuella män och det är vad det betyder alltså fuckboy=bög.
Citera
2023-04-10, 20:26
  #82
Avstängd
Ja, dom belönar dom med vad alla män vill ha: Sex.

Inte bara det, men alla brudar försöker fånga in dom i en relation, då de är så extremt attraherade av dom. Dock går det i princip aldrig, då "fuckboys" har en ständig rotation på brudar (då han är så eftertraktad), således blir kvinnan ledsen i ögat och försöker skambelägga honom med ordet: "fuckboy". Det hon inte fattar är att det snarare är en statusmarkör för män att få massa brudar - till skillnad mot kvinnor som ligger runt som bara får en slynstämpel, vilket är extremt negativt för deras marknadsvärde - vilket bara ökar hans attraktivitet ytterligare får andra kvinnor och ses upp till av ÄNNU fler män.
Citera
2023-04-14, 00:26
  #83
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Är fuckboys ett hot mot kvinnors makt?

Jag antar att det är en manlig, sexuell opportunist som avses.

Tro mig, alla som fyllt femton känner igen den sortens snubbar, och väljer själva om de vill ha dem i sitt liv eller inte.

Tror du verkligen att det inte fanns "fuckboys" för tre hundra år sedan? Bara för ett det kommer ett nytt ord, så innebär det inte att det fenomen som beskrivs är nytt.
Citera
2023-04-14, 00:44
  #84
Medlem
Många kvinnor verkar hamna i perioder i livet där de verkligen avskyr runtknullande män och är mer öppna för att träffa andra typer av män, det är i de perioderna vi som inte är fuckboys (eller försöker vara det men misslyckas) har möjligheten att bli en vikarierande fuckboy.

Jag tror faktiskt även en del fuckboys inte är några vidare fuckboys utan just bara temporärt vikarierar som det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback