• 2
  • 3
2023-05-05, 12:52
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kan det vara någon defekt gen som kommer varannan generation?
Ingen aning.
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Vet man varför hon dog?

"En vanlig anledning till att barn dör under de första 28 dagarna efter förlossningen är att barnet är fött för tidigt. Andra orsaker kan vara att de barn som dör under neonatal(nyföddhets-)perioden har en eller flera medfödda skador eller sjukdomar, missbildningar, infektioner eller olycksfall."

"Hur ofta dör spädbarn?
I Sverige är det ungefär 1 barn på 6000 som dör i plötslig spädbarnsdöd. Plötslig spädbarnsdöd är vanligast före sex månaders ålder. Det går inte att se några tecken på barnet innan det händer. Det sker alltid plötsligt och oväntat, och nästan alltid när barnet sover."

Det där sista är väl för att de ligger på magen? Har för mig att jag har läst det någonstans. Självklart ska man även se till att andningsvägar är fria, använda snorsug så barnet inte har svårt att andas medan det sover.
Ingen aning.

Jag har heller ingen aning om detta nyfödda barnet var Klas första barn?
Citera
2023-05-05, 13:18
Medlem
Trodde först att någon hade startat en tråd om mig 😱🙈🤣. Mycket möjligt att han var dryg när han var yngre. Själv var jag en riktig värsting som tävlade i kampsport och slogs på helgerna. Nu är jag from som ett lamm och är nog bland de lugnaste människorna som finns. Vi förändras. Nu tycker jag att han ger ett sympatiskt och empatiskt intryck
Citera
2023-05-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Nu får han gå resten av livet och för alltid undra hur hans dotter skulle sett ut. Vad hon hade haft för personlighet. Hur alla viktiga moment i hennes uppväxt hade varit. Och varje år när valborgselden brinner så kommer han påminnas om de få dagarna han hade sin dotter i famnen Personligen hade jag begått självmord. Att kolla på Leif och Billy blir konstigt nu.

Hahaha är du seriös? Självmord. Wow.

Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Så farligt är det ju inte om ens nyfödda dör.
Hade varit betydligt värre om ungen hunnit bli några år och sen dör.

Nu var det ju som att köpa en hundvalp och en vecka efter dör den.

Ja exakt. Tydligen ska ju han ha varit en översittande mobbare back in the days så detta kanske var karma?
Citera
2023-05-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klocksyndrom
Hahaha är du seriös? Självmord.

Det kommer fortfarande alltid fattas en unge för dig och du kommer hela tiden grubbla på vad det hade blivit av henne. Nä fan heller att leva med det. Så roligt ska inte döden ha.
Citera
2023-05-05, 18:07
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Det kommer fortfarande alltid fattas en unge för dig och du kommer hela tiden grubbla på vad det hade blivit av henne. Nä fan heller att leva med det. Så roligt ska inte döden ha.
Livet går vidare. Man glömmer aldrig en sådan händelse och det kommer för alltid att vara en sorg men livet är inte över för att man förlorar ett barn.
Citera
2024-03-31, 15:43
Medlem
RadioaktivPotatiss avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-blivit-pappa

Citat:
Skådespelaren har fått sin första son.

På Instagram delar Klas Eriksson med sig av sina känslor.

”Efter ett år med oändlig sorg och förtvivlan så känner jag just i dag en enorm glädje”, skriver han i ett inlägg.

Nu har Klas fått en son.
Citera
2024-04-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-blivit-pappa

Nu har Klas fått en son.

Jag tror att om man fått ett nytt barn efter att man förlorat ett blir nog glädjen dubbel på något vis.

Grattis till Klas och modern.
Citera
2024-04-17, 11:20
Medlem
ettanollans avatar
Någon som förstod vad Klas menade i reelen han la ut för någon dag sedan? Kan inte se den igen.

Stod ungefär Tack för allt stöd vid den här tunga stunden.
Citera
2024-07-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Kanske därför han gör sin karaktär leif så bra?

Jo, sannolikt är det så att Klas hämtat mycket utav karaktären Leif ifrån sig själv. Det kommer naturligt, s.a.s.

Intressant att Klas tycks vara släkt med Ronny Eriksson, en annan norrländsk komiker - humorn finns tydligen i generna.
Citera
2025-01-10, 15:55
Medlem
Bara nyfiken, precis börjat lyssna på ”bygga åt idioter” igen och märkt att det är Mackan Edlund som verkar leda programmet nu, gillar bägge herrarna! Men har Klas hoppat av?
Citera
2025-06-16, 16:09
Medlem
I sommarpratet pratade han om tiden efter dotterns död, sa han något om varför/hur hon dog?
Citera
2025-08-11, 22:03
Medlem
Blev faktiskt lite besviken av Klas sommarprat. Men missförstå mig rätt. Det var absolut starkt av honom att prata om sina känslor kring sin mor och dotters död. Men det blev liksom tragik för hela slanten. Han hade gärna kunnat berättat lite lättsamma saker kring Leif och Billy också.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in