Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-10, 20:58
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ovrigt-orebro/
10 januari 20:04, Rån övrigt, Örebro

En man nerslagen och rånad längst söderut på Drottninggatan i Örebro.

Målsägaren var ute och rastade sin hund när han blev slagen till marken av en annan man som därefter stal en mobiltelefon som målsägaren förvarade i en ficka.

Anmälaren befann sig i närheten av händelsen och troligen märkte gärningmannen att han var iakttagen varför han lämnade platsen gående västerut i riktning mot Fabriksgatan.

Brottet skedde strax innan kl 20. Eftersök gjordes med flera patruller men gärningsmannen anträffades inte.

Förhör pågår med målsägaren som inte hade något behov av akut sjukvård.
Vet någon mer?
Citera
2023-01-10, 21:11
  #2
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Då ska vi se...där vid böjen där Södra Allén tar vid? Kan i så fall förstå det, där är det mörkt och inte så välkomnande. Örebro är bra på många sätt men utebelysningen är ta mig fan katastrofal.
Citera
2023-01-10, 23:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Då ska vi se...där vid böjen där Södra Allén tar vid? Kan i så fall förstå det, där är det mörkt och inte så välkomnande. Örebro är bra på många sätt men utebelysningen är ta mig fan katastrofal.
jasså. Det hände ju jämt förut..... Googla på rosa elefanten
Citera
2023-01-10, 23:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Då ska vi se...där vid böjen där Södra Allén tar vid? Kan i så fall förstå det, där är det mörkt och inte så välkomnande. Örebro är bra på många sätt men utebelysningen är ta mig fan katastrofal.

Det var ju knappast utebelysningen som överföll och rånade mannen.
Citera
2023-01-11, 03:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Då ska vi se...där vid böjen där Södra Allén tar vid? Kan i så fall förstå det, där är det mörkt och inte så välkomnande. Örebro är bra på många sätt men utebelysningen är ta mig fan katastrofal.

Som jag minns alla cykelturer till och från Brunnsparken så borde det vara precis där man passerar från cykelbanan ut mot gvik, över till Drottninggatan? Det kanske ser annorlunda ut nu, men förr så växte det ett par lönnar där som täckte allt ljus, och det stod ett par betongsuggor framför så man lätt kunde tro vägen slutade. Och med belysningen så långt ifrån på båda sidor var det ofta det såg ut som en återvändsgränd tills man kommit halvvägs igenom 😅
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback