Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-06, 02:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Finns det ngn sammanfattning i tråden eller fungerande fup, där det framgår orsaken till bråket mellan föräldrarna som gjorde att vårdnadstvisten igångsattes?

Om vi utgår ifrån hur det har sett ut i många andra vårdnadstvister så har en separation ägt rum pga olika anledningar men sen verkar en maktkamp om barnets vårdnad ha tillkommit?

För att sammanfatta det hela kort. Barnet kan alltså ha blivit en ofrivillig bricka i föräldrarnas bråk om vårdnaden?
Citera
2024-03-06, 04:51
Medlem
alprans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om vi utgår ifrån hur det har sett ut i många andra vårdnadstvister så har en separation ägt rum pga olika anledningar men sen verkar en maktkamp om barnets vårdnad ha tillkommit?

För att sammanfatta det hela kort. Barnet kan alltså ha blivit en ofrivillig bricka i föräldrarnas bråk om vårdnaden?

Är du helt jävla dum i huvudet eller? Ta ditt jävla redpill agenda och dra åt helvete, denna mannen är totalt och helt genom ruttet jävla skräp. Varför försöker du ens hitta något sätt att rättfärdiga hans handlingar på? Idioter i hela tråden asså
Citera
2024-03-06, 11:24
Medlem
Citat:
Men varför i hela fridens namn köper du hennes "story"?

Du försöker ju inte ens sätta dig in i pappans situation.

Man får intrycket av att du försöker manipulera tråden?

Jag har läst och lyssnat.
Utan några värderingar alls utan bara vad som faktiskt står/sägs.
Testa det du med.

Fortfarande ingen teori på varför hans DNA var på ytterst märkligt ställe på barnet?

Om någon försöker manipulera tråden/trådens skribenter så är det inte jag iaf...

Glöm inte tjata om igen om stackars pappan som var i vårdnadstvist i så många år... För mamman var visst inte i samma??
Och hon mördade inte.
Citera
2024-03-06, 16:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Om någon försöker manipulera tråden/trådens skribenter så är det inte jag iaf.

Nä vi har märkt det. Du tjatar återigen om DNA spår som i teorin lika gärna kan ha en naturlig förklaring?

Citat:
Glöm inte tjata om igen om stackars pappan som var i vårdnadstvist i så många år.

Helt uppenbart har pappan kämpat för att få umgänge med barnet genom alla dessa år, det du ska fråga dig är varför mamman motsatt sig detta? Kom ihåg att de hade gemensam vårdnad 2017-2021 och inget hände barnet då. Detta pekar på att pappans farlighet är något som tillkommit i allra sista stund.
Citera
2024-03-06, 16:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpran
Är du helt jävla dum i huvudet eller? Ta ditt jävla redpill agenda och dra åt helvete, denna mannen är totalt och helt genom ruttet jävla skräp. Varför försöker du ens hitta något sätt att rättfärdiga hans handlingar på? Idioter i hela tråden asså

Stackars dig, ingen tvingar dig att delta i debatten. Ingen har heller försökt rättfärdiga någon handling utan det intressanta har istället varit att finna en förklaring varför den här långvariga vårdnadstvisten slutade så illa som den gjorde?
Citera
2024-03-06, 16:47
Medlem
Citat:
Nä vi har märkt det. Du tjatar återigen om DNA spår som i teorin lika gärna kan ha en naturlig förklaring?

Helt uppenbart har pappan kämpat för att få umgänge med barnet genom alla dessa år, det du ska fråga dig är varför mamman motsatt sig detta? Kom ihåg att de hade gemensam vårdnad 2017-2021 och inget hände barnet då. Detta pekar på att pappans farlighet är något som tillkommit i allra sista stund.

Du ska nog inte diskutera tjata....

Jag efterfrågade din teori om DNA:t.
Och jag har inte tjatat om det ÄN.
Är nog runt 5 ggr som jag skrivit om det och du duckar ämnet, precis som A.R gjorde.

Och återigen...mamman var i samma tvist.
Du verkar inte vilja ta det i beaktande.

Edit: tillägg
Citera
2024-03-07, 00:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag efterfrågade din teori om DNA:t.
Och jag har inte tjatat om det ÄN.
Är nog runt 5 ggr som jag skrivit om det och du duckar ämnet,

Det enda du är ute efter är att misstänkliggöra pappan.

Jag tänker INTE presentera min teori kring DNA:at

Du får tjata om detta med någon annan som är intresserad.

Jag vill mycket hellre diskutera den diskriminering som många pappor råkar ut för i samband med vårdnadstvister. Du vet lika väl som alla andra att många pappor upplever att socialtjänsten och familjerätten lyssnar mer på mamman.
Citera
2024-03-07, 01:17
Medlem
Citat:

Jag vill mycket hellre diskutera den diskriminering som många pappor råkar ut för i samband med vårdnadstvister. Du vet lika väl som alla andra att många pappor upplever att socialtjänsten och familjerätten lyssnar mer på mamman.

Hahaha förstod att det inte skulle passa dig att presentera en teori som kanske skulle dra fram nåt mindre smickrande om en man!
Så pinsam du är 🤣

Dom som läst FUP eller för den delen här om pappans DNA på penisroten på sin son som han mördar ställer sig nog frågan.
Är ju någon till i tråden som lyft frågan.
Citera
2024-03-07, 03:08
Medlem
fearreapers avatar
Var finnes FUP?
Citera
2024-03-07, 06:33
Medlem
kitschis avatar
Citat:

Den generella diskussionen om vad pappor enligt dig råkar ut för i vårdnadstvister ska du föra någon annanstans. Denna tråden handlar om barnet T som blev mördad av sin pappa.

Du har malt på om hur ”bra” pappan skulle fungerat innan det blev enskild vårdnad för mamman. Varför tror du det blev enskild vårdnad då? Har du helt missat att barnet gick på FREDA-mottagning? Vet du ens vad det är?
Så, nu kan du ladda om med dina konspirationsteorier om socialtjänsten och mamman. Vi andra kan begrunda det sorgliga facit som finns över ett barn som fått träffa sin pappa för mycket och obevakat.
Citera
2024-03-07, 11:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Dom som läst FUP eller för den delen här om pappans DNA på penisroten på sin son som han mördar ställer sig nog frågan.
Är ju någon till i tråden som lyft frågan.

Varför diskuterar inte du DNA:at med dom då? Din fixering vid detta känns förövrigt inte normal.

Har du verkligen läst hela FUP förresten? Ibland får man intrycket att du slarvat?
Citera
2024-03-07, 11:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Den generella diskussionen om vad pappor enligt dig råkar ut för i vårdnadstvister ska du föra någon annanstans. Denna tråden handlar om barnet T som blev mördad av sin pappa..

Det är bra att du engagerar dig men eftersom många andra pappor råkat ut för diskriminering i samband med vårdnadstvister så kan man fråga sig hur mycket pappan i det aktuella fallet blev det? Det är också intressant att diskutera om hans med tiden utökade psykiska ohälsa kan ha någon koppling till vårdnadstvistens ogynnsamma utveckling för honom och det är där teorin en eventuell diskriminering kommer in i bilden.

I ett helt annat fall (Vallentuna) förra året så råder det väldigt lite tvivel om att pappan haft enorma problem med att få människor att också lyssna på honom.

Citat:
Du har malt på om hur ”bra” pappan skulle fungerat innan det blev enskild vårdnad för mamman. Varför tror du det blev enskild vårdnad då?

Det är bra att du nämner detta. Det är där teorin om att pappan i aktuella fallet blev diskriminerad kommer in i bilden.

"Forskningen pekar på att samarbete mellan separerade föräldrar är att föredra framför att ge den ene föräldern ensam vårdnad, men juristerna som dömer i dessa fall tycks sällan ta del av några forskningsstudier"

"Föräldrar som är män, speciellt muslimska män, har små chanser till rättvis behandling i en vårdnadstvist i Sverige"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...or-domstolarna

Citat:
Vi andra kan begrunda det sorgliga facit som finns över ett barn som fått träffa sin pappa för mycket och obevakat.

Barnet träffade sin pappa obevakat massvis med gånger genom årens lopp, de hade tom gemensam vårdnad 2017-2021 men inget hände barnet då. Alltså måste vi söka svaret kring tragedin i vad som hände i slutskedet av vårdnadstvisten. Du är ju bara intresserad av att sitta och tjata om att han var farlig, helt uppenbart var han inte det de första 8 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in