2023-04-07, 14:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
i denna tråd utvecklar jag mina synpunkter utifrån vad som var känt vid årsskiftet.
Naturligtvis måste myndigheters agerande granskas och ändringar komma till stånd, men att enbart fokusera på kön är befängt.

En bra ändring till alla barns bästa vore väl att socialtjänsten och familjerätten slutar att diskriminera män som befinner sig i vårdnadstvister. Du kan inte argumentera för att män är sämre föräldrar än mammor med bakgrund av att det är jämn könsfördelning när föräldrar dödar sina barn (runt 4-5 fall varje år).

Citat:
De numera kända rättsmedicinska slutsatserna om den strypning samt dränkningen utav "T*nt*n" som ledde till detta planerade mord (bevisat bl.a. genom infon i brevet) bör komma att leda till att Al3x R4d döms till svensk lags högsta straffpåföljd för rubr. mord.

Kan inte du berätta lite mer ingående hur du dragit slutsatsen att dödsfallet var planerat?

Om pappan ville beröva sin son livet (enligt dig) så hade han väl chansen till det långt tidigare? Varför vänta så pass länge?
Citera
2023-04-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En bra ändring till alla barns bästa vore väl att socialtjänsten och familjerätten slutar att diskriminera män som befinner sig i vårdnadstvister. Du kan inte argumentera för att män är sämre föräldrar än mammor med bakgrund av att det är jämn könsfördelning när föräldrar dödar sina barn (runt 4-5 fall varje år).

Kan inte du berätta lite mer ingående hur du dragit slutsatsen att dödsfallet var planerat?

Om pappan ville beröva sin son livet (enligt dig) så hade han väl chansen till det långt tidigare? Varför vänta så pass länge?

Om du läst fup så kommer du förstå att det är planerat...
Citera
2023-04-07, 15:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghfgh

Exakt hur har du dragit den slutsatsen? Förklara gärna.
Citera
2023-04-07, 15:55
Medlem
Citat:
Exakt hur har du dragit den slutsatsen? Förklara gärna.

Innan jag engagerar mig i ett svar, har du läst den?
Citera
2023-04-07, 16:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
fghfgh besvarar Ogräset med enkla tydliga lättbegripliga fakta:
Citat:
Ursprungligen postat av fghfgh
Det du säger till Ogräset är den enkla faktamässigt tydliga sanningen.
Gräset läser enbart utvalda bitar ur olika FUP, och klämmer därefter till med helt irrelevanta frågeställningar i sina inlägg.

Al3x R4d har själv bl.a. skrivit det brev som tillsammans med rättsläkareutlåtandet om Tintins strypning samt Al3x egna uppkomna skador på bl.a. armarna medför rubriceringar som mord istf "vållande till annans död" i detta extremt tragiska fall.
Senast redigerad av LeBronThurman 2023-04-07 kl. 16:41.
Citera
2023-04-07, 16:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Al*x R*d har själv bl.a. skrivit det brev som tillsammans med rättsläkareutlåtandet om T*nt*ns strypning samt Al3x egna uppkomna skador på bl.a. armarna medför rubriceringar som mord istf "vållande till annans död" i detta tragiska fall.

Kan inte du citera ur detta brev som pappan Al*x R*d ska ha skrivit?

Du glömde dessutom att svara på mina frågor.

(FB) Åttaårig pojke hittad död i Luleå – misstänkt mord 2023-01-08
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-04-07 kl. 16:58. Anledning: Tillägg
Citera
2023-04-07, 17:00
Medlem
Citat:
Kan inte du citera ur detta brev som pappan Al*x R*d ska ha skrivit?

Du glömde dessutom att svara på mina frågor.

(FB) Åttaårig pojke hittad död i Luleå – misstänkt mord 2023-01-08

Du hade ju full koll på läget o har läst fupen då behövs inga citat. Bara börj bläddra i de så hittar du om du glömt vad som stog.
Citera
2023-04-07, 17:43
Medlem
Citat:
Tack men det det känns rätt viktigt att påpeka detta när vi diskuterar vårdnadstvister och den diskriminering många män möter hos socialtjänsten och familjerätterna. Enligt statistiken är det jämn könsfördelning när barn dödas av föräldrar, pappan i Luleå är inte unik på något sätt, samtidigt ska vi inte låta tråden förmörkas av manshat. Man får ibland intrycket av att vissa skribenter vill jävlas med alla män så mycket det bara går?

Sant! Men vi borde samtidigt kunna diskutera vad det är för föräldrar som håller på och bråkar i en vårdnadstvist som pågått sen pojken var liten?

Dina återkommande inlägg om diskriminering av män från socialtjänsten hör hemma i ett annat forum. Håll dig till fallet.
Citera
2023-04-07, 18:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar

Tack för ditt engagemang men vårdnadstvisten mellan mamman och pappan i Luleå pågick i många år, det är med andra ord högst sannolikt att pappan har upplevt att han blivit diskriminerad av socialtjänsten och familjerätten pga han är man.

De nämnda instanserna tar dessutom ofta mammans parti, detta kan i teorin ha förvärrat pappans problem med psykisk ohälsa.
Citera
2023-04-07, 18:57
Medlem
Skulle någon kunna lägga upp en fungerande länk till fup? Jag har sökt i tråden och länken som finns är död.
Citera
2023-04-07, 20:39
Medlem
Citat:
Jag tror att debatten tjänar på att du inte låter ditt manshat ta över. När det gäller föräldrar som som dödar sina barn så är det en jämn könsfördelning mellan förövarna.

Pappan i Luleå är inte unik på nåt sätt, det finns även mammor som dödar sina barn. Ska vi gå dig och vissa andra skribenter tillmötes så ska väl barn i allmänhet inte få träffa sina mammor och pappor ensamma.

Jag pratar om Ali. Inte vårdnadstvister i allmänhet. Inte barnmord i allmänhet. Svårt att förstå hur du läser in manshat i mitt inlägg.
Citera
2023-04-07, 20:57
Medlem
Citat:
Tack men det det känns rätt viktigt att påpeka detta när vi diskuterar vårdnadstvister och den diskriminering många män möter hos socialtjänsten och familjerätterna. Enligt statistiken är det jämn könsfördelning när barn dödas av föräldrar, pappan i Luleå är inte unik på något sätt, samtidigt ska vi inte låta tråden förmörkas av manshat. Man får ibland intrycket av att vissa skribenter vill jävlas med alla män så mycket det bara går?

Sant! Men vi borde samtidigt kunna diskutera vad det är för föräldrar som håller på och bråkar i en vårdnadstvist som pågått sen pojken var liten?

Om det är jämn könsfördelning för barnamord men bara män blir diskriminerade i vårdnadstvister finns inte något tydligt samband mellan diskriminering och följden barnamord. Alltså faller ditt resonemang och vi kan återgå till att diskutera det aktuella fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in