Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-09, 01:18
  #13
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Ja skjuta varann får de gärna göra men de borde väl kunna samlas på nån vettig plats att göra det på? För 10 år sen så var både Berga och Norrliden mysigt, bodde där i flera år, men nu så håller man sig undan med mils avstånd helst. Blir man inte skjuten så blir man rånad eller så försvinner bilen/cykeln/tvätten/hunden/barnen /utemöblerna/dörrmattan/pant-påsen puts väck.

Svårt att se att Norrliden nånsin varit mysigt och då har jag besökt det i bland sen slutet på 80talet men det är väl olika smak.
Ja man önskar att dom håller sig offside och pangar.
Citera
2023-01-09, 01:27
  #14
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Svårt att se att Norrliden nånsin varit mysigt och då har jag besökt det i bland sen slutet på 80talet men det är väl olika smak.
Ja man önskar att dom håller sig offside och pangar.
Okej mysigt kanske inte var helt rätt ordval men jag kände mig trygg och bekväm där iallafall, även kvällstid. Alla kände alla, åtminstone på Rimsmedsvägen och Smålands lejons väg, och där är det inte kul att vistas nu för tiden. Mycket utlänningar redan då men de va såkallade husblattar och gjorde inget större väsen av sig förutom galna ungar och äcklig krydd-doft i trapphusen.
Jag är känner en hantverkare som numera inte ens får åka runt och jobba i fastigheterna på Smålands lejon, 2 bröders och 2 systrars utan att ha med sig väktare. Det säger en hel del.
Citera
2023-01-09, 01:30
  #15
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
7:an M*radi
*= o
Vad vet vi om denna M*radi?
Smart, välutbildad, bra jobb, skötsam, alla räkningar betalas i tid osv?
Antagligen inte, men jag är idel öra 😁
Citera
2023-01-09, 01:37
  #16
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Okej mysigt kanske inte var helt rätt ordval men jag kände mig trygg och bekväm där iallafall, även kvällstid. Alla kände alla, åtminstone på Rimsmedsvägen och Smålands lejons väg, och där är det inte kul att vistas nu för tiden. Mycket utlänningar redan då men de va såkallade husblattar och gjorde inget större väsen av sig förutom galna ungar och äcklig krydd-doft i trapphusen.
Jag är känner en hantverkare som numera inte ens får åka runt och jobba i fastigheterna på Smålands lejon, 2 bröders och 2 systrars utan att ha med sig väktare. Det säger en hel del.

Jo, ja men då är jag med dig.
Citera
2023-01-09, 07:34
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Vad vet vi om denna M*radi?
Smart, välutbildad, bra jobb, skötsam, alla räkningar betalas i tid osv?
Antagligen inte, men jag är idel öra 😁

Endast hört så inget bekräftat överhuvudtaget.. Så tas med en nypa salt! Unge M*radi skulle ha något med knivskärningen i Berga..
Citera
2023-01-09, 11:02
  #18
Medlem
Bara en frågeställning angående beskrivningen av händelsen hur bär man sig åt när det skjuts mot en lägenhet egentligen...?
Skjuter i luften riktning mot en specifik lägenhet? Taknocken? Entrédörren?
Luktar damage control om det hela men någon får gärna fylla i som vet bättre..
Citera
2023-01-09, 11:29
  #19
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Bara en frågeställning angående beskrivningen av händelsen hur bär man sig åt när det skjuts mot en lägenhet egentligen...?
Skjuter i luften riktning mot en specifik lägenhet? Taknocken? Entrédörren?
Luktar damage control om det hela men någon får gärna fylla i som vet bättre..

Sist var det skott genom ett fönster. Det är väl vanligast om man inte trängt sig in? Man ser målet/ett mål genom fönstret och skjuter mot den, vilket då blir i alla fall runt ett fönster = det skjuts MOT lägenheten.
Citera
2023-01-09, 12:24
  #20
Medlem
Jag var på väg hem, knappt 300 meter från där det hände igår och hörde två smällar vid ca 22:30.
Det lät som ett finkalibrit vapen.
Har kollat idag och det ser ut som en kula gick igenom fönstret och den andra träffade väggen ca 20 cm över fönstret som är på andra våningen.
Citera
2023-01-09, 12:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan157
Jag var på väg hem, knappt 300 meter från där det hände igår och hörde två smällar vid ca 22:30.
Det lät som ett finkalibrit vapen.
Har kollat idag och det ser ut som en kula gick igenom fönstret och den andra träffade väggen ca 20 cm över fönstret som är på andra våningen.

Tack för informationen! Då kan du kanske bringa klarhet i vilken adress det var.
Citera
2023-01-09, 12:43
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InCharts
Tack för informationen! Då kan du kanske bringa klarhet i vilken adress det var.
Borgavägen 7
Om fönstret tillhör uppgång B eller C vet jag inte.
Citera
2023-01-09, 13:17
  #23
Medlem
Abelssuns avatar
Är det samma adress som beskjutits tidigare i Berga centrum? Kommunalrådets ordförande och tillika narcissisten Johan Persson (S) är tyst om händelseutvecklingen i staden.
Citera
2023-01-10, 04:56
  #24
Medlem
På Borgavägen 7C bor D*n* Mor*di. (*=a) Förkommer i utredningen om knivmordet på Valborg förra året. Så det är nog ett led i den historien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback