Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-09, 08:59
  #25
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Någon som suttit på riktig kåk och inte bara i isoleringscell på Kronoberg kanske kan svara på frågan ...... Låter man interner duscha tillsammans?

Det finns "ensamma" duschar på alla avdelningar, på kumla i alla fall. Skulle man av nån anledning vilja duscha tillsammans för sakens skull, så finns det ett gemensamt duschutrymme i anslutning till idrottshallen. Såg aldrig det användas.
Citera
2023-01-09, 09:17
  #26
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Det finns "ensamma" duschar på alla avdelningar, på kumla i alla fall. Skulle man av nån anledning vilja duscha tillsammans för sakens skull, så finns det ett gemensamt duschutrymme i anslutning till idrottshallen. Såg aldrig det användas.
Tack för svar. Precis som jag trodde, många på FB har sadistiskt önsketänkande ovärdigt människor som samtidigt låtsas vara goda. Hyckleri.
Citera
2023-01-09, 09:35
  #27
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur ska man veta om de medvetet klär ut sej eller känner sig som det andra könet?
Pratar du om trådämnet nu – frågan om att byta juridiskt kön för att hamna i kvinnofängelse – eller försöker du dra tråden OT?
Citera
2023-01-10, 06:32
  #28
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Pratar du om trådämnet nu – frågan om att byta juridiskt kön för att hamna i kvinnofängelse – eller försöker du dra tråden OT?
På vilket sätt är det off topic?

Frågan är ju högst relevant.

Hur ska man veta om någon är trans ellet bara klär ut sig, i tex ett fängelse?
Citera
2023-01-10, 08:54
  #29
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
På vilket sätt är det off topic?

Frågan är ju högst relevant.

Hur ska man veta om någon är trans ellet bara klär ut sig, i tex ett fängelse?
Man kan fråga dem om man vill veta. Varför behöver man veta, tänker du? Topic här gäller juridiskt kön, inte kläder.
Citera
2023-01-10, 09:09
  #30
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Man kan fråga dem om man vill veta. Varför behöver man veta, tänker du? Topic här gäller juridiskt kön, inte kläder.

Människor kan ljuga så givetvis räcker det inte bara att fråga någon.

Ja vi diskuterar ju om en man låtsas vara kvinna, och där med felaktigt blir inlåst i ett kvinnofängelse.
Citera
2023-01-10, 09:12
  #31
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Människor kan ljuga så givetvis räcker det inte bara att fråga någon.

Ja vi diskuterar ju om en man låtsas vara kvinna, och där med felaktigt blir inlåst i ett kvinnofängelse.
Tråden handlar om att byta juridiskt kön för att hamna på kvinnoanstalt. Ska jag förstå det som att din fråga gäller hur man tar reda på vilket juridiskt kön en intagen har? Man tittar på hens legitimation.
Citera
2023-01-12, 01:07
  #32
Avstängd
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Tråden handlar om att byta juridiskt kön för att hamna på kvinnoanstalt. Ska jag förstå det som att din fråga gäller hur man tar reda på vilket juridiskt kön en intagen har? Man tittar på hens legitimation.
Nej ta reda på om personen ljög i sin transutredning
Citera
2023-01-12, 23:25
  #33
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag tror inte jag hade valt att sätta mig i kvinnofängelse även om jag inte behövde låtsas byta kön för det.

Åtminstone inte när vi talar om Sverige, alla vet ju just amerikanska fängelsen är.

Tjejer är ju trevligt men överlag tycker jag det är lättare att umgås med killar.
Citera
2023-01-12, 23:44
  #34
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
I USA? 100%
Det är nog betydligt mindre våld på amerikanska fängelser än vad folk inbillar sig. Jag jämförde antalet mord i deras fängelser med antalet mord ute i samhället som helhet och det var inget som avvek. Detta trots allting som talar för att antalet mord borde vara mycket stort inne på anstalterna; som att det är nästan bara män, att de alla har ett kriminellt förflutet, drogmissbruk, tristess etc.
Citera
2023-01-13, 07:47
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det är nog betydligt mindre våld på amerikanska fängelser än vad folk inbillar sig. Jag jämförde antalet mord i deras fängelser med antalet mord ute i samhället som helhet och det var inget som avvek. Detta trots allting som talar för att antalet mord borde vara mycket stort inne på anstalterna; som att det är nästan bara män, att de alla har ett kriminellt förflutet, drogmissbruk, tristess etc.

Mycket möjligt. Antar att min info om amerikanska fängelser mest är baserade på filmer och serier. Har aldrig googlat statistik på det.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback