Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-08, 16:24
  #1
Medlem
Om ni visste att ni skulle åtalas och dömas för ett brott som ger ett straff på tio års fängelse, skulle ni överväga att byta juridiskt kön för att hamna i en fängelseanstalt för kvinnor?
Citera
2023-01-08, 16:29
  #2
Medlem
Fummys avatar
Nej varför skulle man vilja det?
Citera
2023-01-08, 16:30
  #3
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User322
Om ni visste att ni skulle åtalas och dömas för ett brott som ger ett straff på tio års fängelse, skulle ni överväga att byta juridiskt kön för att hamna i en fängelseanstalt för kvinnor?
Du menar som styckmördaren Kristoffer/Kim Maria Johansson från Boden? Nej det skulle jag inte. Begära eller se till så att jag fick sitta isolerad från andra fångar, Ja!
Citera
2023-01-08, 16:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Nej varför skulle man vilja det?
En person kan känna ett behov av att befinna sig i en situation där de är inlåsta tillsammans med kvinnor för att inte missa möjligheten till fysisk närhet, romantiska relationer, sexuellt umgänge, ökad säkerhet och möjlighet att uppnå högre status.
Citera
2023-01-08, 16:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Du menar som styckmördaren Kristoffer/Kim Maria Johansson från Boden? Nej det skulle jag inte. Begära eller se till så att jag fick sitta isolerad från andra fångar, Ja!
Nej, jag tänkte mer på att en man kan försöka manipulera systemet genom att byta juridskt kön utan att genomgå hormonbehandlingar, av den anledningen att de föredrar att umgås med kvinnor snarare än män.
Citera
2023-01-08, 16:57
  #6
Medlem
jonte500s avatar
Ja, om det räcker med att byta på pappret. Någon behandling skulle jag dock inte acceptera.
Citera
2023-01-08, 17:24
  #7
Medlem
I USA? 100%

Kan man sitta isolerad från andra? Inget byte
Citera
2023-01-08, 19:30
  #8
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Nej varför skulle man vilja det?
Det är en vanlig föreställning bland TERFs (googla om du inte förstår) att transkvinnor är män som uppträder i kvinnlig skepnad för att få tillträde till kvinnliga förmåner, alternativt bli insläppta i kvinnliga miljöer för att kunna begå sexuella övergrepp mot cis-kvinnor. Utifrån den världssynen är frågeställningen i TS logisk.
__________________
Senast redigerad av Trivselgruppen 2023-01-08 kl. 19:32.
Citera
2023-01-08, 19:48
  #9
Medlem
Hemska tanke.
Med erfarenheten av att ha varit halvisolerad på grund av covid med bara en kvinna i hushållet så är svaret nej!
Citera
2023-01-08, 22:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Det är en vanlig föreställning bland TERFs (googla om du inte förstår) att transkvinnor är män som uppträder i kvinnlig skepnad för att få tillträde till kvinnliga förmåner, alternativt bli insläppta i kvinnliga miljöer för att kunna begå sexuella övergrepp mot cis-kvinnor. Utifrån den världssynen är frågeställningen i TS logisk.
Det finns cisgender män som kan tänka sig att ändra sitt juridiska kön om de tror att det skulle vara fördelaktigt för dem. Detta innebär inte att de exkluderar transpersoner som verkligen upplever könsdysfori. Båda grupperna kan coexistera.
Citera
2023-01-08, 22:14
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YourPronouns
I USA? 100%

Kan man sitta isolerad från andra? Inget byte
Varför 100% i USA?
Citera
2023-01-08, 22:20
  #12
Medlem
För jag skulle inte överleva 1 vecka med anal oskuld i ett amerikanskt fängelse.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback