Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 03:20
  #1
Medlem
donenzo123s avatar
Kan alla som läser det här inlägget som har konverterat till Islam berätta vad som fick er att konvertera?, vad var det som övertygade er om att det var sanningen?.
Citera
2023-01-07, 03:32
  #2
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Folk är muslimer för de föds in i den kulturen eller konverterar för att de gifter sig med en man som förmår dem att bli muslimer.

I verkligheten är det inte många muslimer som verkligen tror att det är sant det deras religion lär ut.
Citera
2023-01-07, 10:47
  #3
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donenzo123
Kan alla som läser det här inlägget som har konverterat till Islam berätta vad som fick er att konvertera?, vad var det som övertygade er om att det var sanningen?.
Det är ju många som inte tar emot profeter från "sin egen" stad eller land, som sägnen säger, ungefär.
Det blir ett naturligt motstånd så man dras till det exotiska. Det känns mer magiskt och kraftfullt. Med det orientaliska inslaget.

Judarna, de flesta avfärdade ju Jesus.
Och vi spikade upp honom på korset.

Så gör man igen?

Islam och koranens budskap gjorde ett starkt intryck på mig och det hjälpte mig sannerligen att vakna!
Det hjälpte mig att hitta Jesus Gud, Verkligen..

Man kanske känner sig mer speciell och sedd när man kommer från en annan kultur till det arabiska islam.

Kanske man identifierar sig bättre med de här "utlänningarna" för man är lite speciell.

Det är jättebra att få ett annat perspektiv på det sättet..

För det går ju inte utöva islam på svenska?

Men jag ville veta vad det handlar om. Så det skrämde mig till Jesus. Kanske är det meningen..
Jag insåg mitt behov av hjälp. Insåg min synd. Att jag behöver Jesus..
__________________
Senast redigerad av Ballooonie 2023-01-07 kl. 11:45.
Citera
2023-01-07, 12:18
  #4
Medlem
Ballooonies avatar
Förstå mig rätt. Det blir en större impact för en, när man tittar på islam. Man kan analysera det mer klarsynt. vilket kan behövas för att "spräcka bubblan" från det normala och slentrianen i ens liv och sökande efter andlighet och rättfärdighet.

Jag skriver lite illa idag men hoppas jag kan göra mig förstådd.

Allt gott!
Citera
2023-01-07, 13:07
  #5
Medlem
Ballooonies avatar
Man vill ju inte vara sämre. Och tävlar lite så sinsemellan..
Och det kanske inte är så sunt att konkurrera på det viset. Att ha det som grund och främsta drivkraft till sin religion"
Citera
2023-01-07, 13:09
  #6
Medlem
RymdNazistens avatar
Det finns en del svagbegåvade som konverterar, som han norska terroristen som var efterbliven och rekryterades från något behandlingshem. Tror han dog i syrien
Citera
2023-01-09, 12:50
  #7
Avstängd
Islam är en mycket djup och intellektuell religion som omfattar livets alla delar. Ett fulländat system för hela världen och mänskligheten att existera i harmoni.

Tills horungarna abu bakr och umar konspirerade till att ta över ledarskapssätet…. Det vackra skeppet Islam blev kapat av satanister som formade om skeppet till ett piratskepp med namnet ”sunni Islam”.

Skeppet är fortfarande i rörelse sedan 1400 år… så länge det finns gott om horungar likt saudi familjen och deras närliggande medbrottslingar.
Citera
2023-01-09, 22:15
  #8
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RymdNazisten
Det finns en del svagbegåvade som konverterar, som han norska terroristen som var efterbliven och rekryterades från något behandlingshem. Tror han dog i syrien
Nej det är inget konstigt med att konvertera. Det är inget speciellt märkligt drag.

Man kan tro att där finns rättvisa och sanning att finna. Det kan te sig som mest attraktivt. Det absoluta sanningen på pappret.
Och det kanske är det bästa för dig just nu. Jag litar på dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback