Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-07, 10:23
  #13
Medlem
Nilsbofinks avatar
Nu när du nämner det var det längesen man såg jävelstygen. Vet inte om lagen blivit strängare eller om det helt enkelt gick för dåligt
Citera
2023-01-07, 11:25
  #14
Medlem
godboys avatar
För några år sen stod de i entrén till "min" ICA Maxi. Där stod ibland också suspekta elavtalsförsäljare. Men jag och antagligen flera andra tröttnade på detta, jag ringde till till Maxi och fick fatt på butikschefen och sa att står de där nästa gång jag ska handla så kommer jag vända i dörren och välja att handla någon annanstans för all framtid. Han sa att han hade fått fler synpunkter och att de inte kommer vara något sånt i deras entré i framtiden och det har det inte varit.
Citera
2023-01-07, 11:34
  #15
Medlem
Hugin86s avatar
Mins när dom var överallt, kommer ihåg en gång när en brud skulle sälja men sluta upp med att vi bytte nr hon kom hem till mig samma dag vi hade vuxen lekar och nästa dag åkte dom vidare. Typ 10 år sedan. Mitt minne av dom och nej köpte aldrig något
Citera
2023-01-07, 12:58
  #16
Medlem
swebarbs avatar
Ja det verkar ha försvunnit helt klart, satans otyg att man ska behöva bli påhoppad inne i en galleria är det inte förbjudet idag ? även om man vänligt bestämt sa nejtack så fortsattade dom babbla och gav sig inte fan man blev ju bara förbannad till slut vet du inte vad nejtack betyder?

Speciellt nu i dessa tider där folk vill hålla i varje krona så kollar nog dom flesta upp priser hemma i lugn och ro.

Skönt slippa skiten.
Citera
2023-01-07, 17:08
  #17
Medlem
Ja, det verkar ha minskat påtagligt iallafall, och det är då för väl.
Kanske är det inte lönsamt längre.

Jag tycker att man borde gå så långt som att helt förbjuda all direkt uppsökande försäljningsverksamhet
Detta skulle vara väldigt vettigt och bringa frid.

Att vara eventsäljare i ett köpcentrum skulle då vara lagligt, men så fort du börjar ropa in folk till ditt stånd eller ställa dig framför dem och ställa en fråga blir det förbjudet.
All telefonförsäljning skulle också bli olaglig i och med en sådan lag.
Citera
2023-01-07, 17:12
  #18
Medlem
Awkwardmans avatar
I min galleri finns en butik med inkastare. Så jävla ovärdigt, oseriöst och störande. Förstår inte att den annars så mysiga gallerians ägare tolererar detta.
Citera
2023-01-08, 00:07
  #19
Medlem
PalmeKillers avatar
Många centrum förbjuder detta beteende, att du får inte ha inkastare då kan kontraktet för butiken ryka.

Tro inte lönsamheten för dessa inkastare är särskilt bra heller. Dom som jobbar som inkastare få en provisionlön . Att stå 8 timmar per dag , locka och pocka in folk i suspekta avtal.

Sedan är nog operatörerna rädda om sitt varumärke, man vill inte bli förknippad någon som lurar gamla eller andra svaga.


Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
För 5 - 10 år sedan blev jag ibland påhoppad av påträngande abonnemangsnasare som vill kränga mobilabonnemang. De frågade ofta om jag ville ringa billigare. Jag svarade alltid ”Nej” och gick vidare.

De stod till och med vid min tämligen lilla ICA-butik och trakasserade folk.

Nu har jag inte sett detta fenomen på länge. Har de lagt av?
__________________
Senast redigerad av PalmeKiller 2023-01-08 kl. 00:12.
Citera
2023-01-08, 00:15
  #20
Avstängd
Ångerätten har väl utökats o sånt dödar denna typ av versamhet - telefontiggare* mot
konsumenter har väl också kraftigt minskat de senare åren

*de ringer o tigger lön
Citera
2023-01-08, 08:43
  #21
Medlem
svengörans avatar
Många har väl också tjänstemobil idag så antalet potentiella kunder är väl färre
Citera
2023-01-08, 08:52
  #22
Medlem
De försvann väl typ i samma veva som alla små mobilfix och reparationsdtällen dök upp? Verkar va lite samma typ av folk som jobbar med båda också.
Citera
2023-01-08, 12:28
  #23
Avstängd
MeppoLundgrens avatar
Jag blir påhoppad lite då och då av säljare. Man ska inte gå nära dörren till butikerna, för då rusar de ut och vill pracka på en något.

Det finns en liten butik utanför ena ingången till Södra Station i Stockholm. Jag gick ut där och blatten i Tre butiken rusade ut och ville se vad jag hade för telefon (en riktigt jobbig jävel). Han ville pracka på mig en ny mobil samt ett mycket dyrare abonnemang.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback