Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-07, 13:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Vad används dessa stora skärmar till och hur har man tid att nyttja dem?

För egen del kollar vi kanske någon film på helgen dvs tot ca 9h/w
Sport ser vi på krogen, "bonde söker knull" eller "Ensam mamma röker" ser vi inte på över huvudtaget

Så aldrig att jag hade sabbat ett rum med en skärm, speciellt om jag bott i en etta.

Jag kör både IPTV, dator, och annat på min 65" i v-rummet
Citera
2023-01-07, 13:59
  #14
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Jag kör både IPTV, dator, och annat på min 65" i v-rummet

Men vad använder du dem till?
Citera
2023-01-07, 15:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Men vad använder du dem till?

Konstig fråga :-)

IPTV: X antal tusen tvkanaler, finns alltid något intressant titta på i olika genrer, sedan VOD, vilket innebär X antal tusen filmer och serier vilka ständigt uppdateras.
Att se tv film och serier på stor skärm blir någonting helt annat.

Dator: Allt man i vanliga fall använder en dator till, att kunna göra det sittandes skönt i soffan med trådlöst tgb och mus istället för på en hård kontorstol och glo på en liten 24" går inte jämföra, all musik och radio jag vill höra på kör jag ut via datorn till en JBL bar 9.1.
__________________
Senast redigerad av peckapecan 2023-01-07 kl. 15:43.
Citera
2023-01-07, 22:01
  #16
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Konstig fråga :-)

IPTV: X antal tusen tvkanaler, finns alltid något intressant titta på i olika genrer, sedan VOD, vilket innebär X antal tusen filmer och serier vilka ständigt uppdateras.
Att se tv film och serier på stor skärm blir någonting helt annat.

Dator: Allt man i vanliga fall använder en dator till, att kunna göra det sittandes skönt i soffan med trådlöst tgb och mus istället för på en hård kontorstol och glo på en liten 24" går inte jämföra, all musik och radio jag vill höra på kör jag ut via datorn till en JBL bar 9.1.

Som sagt vad gör du med dem? Vist det finns utbud men vem har tid för sådant när det finns roligare saker?

Att jobba från sofan är inget vidare för ryggen i längden *vet* 😉
Citera
2023-01-07, 22:30
  #17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Sitter på 50 som är bara två år. Känns liten nu. Har tydligen underskattat lite när jag köpte den.

Kollar en ny tv nu. Som rubriken lyder. Kommer 55 kännas liten efter några år? Jag sitter på en etta och vill absolut inte för stor. 65 är uteslutet.
Jag har en 65" på ungefär det avståndet och jag hade en 50" innan.
När jag startade 65" tummaren första gången så ångrade jag mig som fan att jag köpt så stor, men efter några dagar när ögonen fått vänja sig så blev jag kanonnöjd.
Citera
2023-01-08, 00:05
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Som sagt vad gör du med dem? Vist det finns utbud men vem har tid för sådant när det finns roligare saker?

Att jobba från sofan är inget vidare för ryggen i längden *vet* 😉

Alltså, det är ju helt fritt äga en tv överhuvudtaget och det är högst individuellt vad man tycker är viktigt och roligt här i livet, själv jobbar jag Mån-Fre och när jag tar helg är det finfint kunna slänga sig i soffan och ha allt inom räckhåll.

Vad gör du själv som du tycker är så roligt då?

Sedan din fråga, luktar mer och mer suspekt trolleri.
Citera
2023-01-08, 00:11
  #19
Medlem
Sitter på 3m avstånd med 55tum och passar fint, kan tänka mig 65tum, men inte större.
Citera
2023-01-08, 09:56
  #20
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Alltså, det är ju helt fritt äga en tv överhuvudtaget och det är högst individuellt vad man tycker är viktigt och roligt här i livet, själv jobbar jag Mån-Fre och när jag tar helg är det finfint kunna slänga sig i soffan och ha allt inom räckhåll.

Vad gör du själv som du tycker är så roligt då?

Sedan din fråga, luktar mer och mer suspekt trolleri.

Jag jobbar en hel del. Men annars lagar mat från grunden så måltiden tar runt 1h. Har hund så den ska aktiveras den med. Läser även en del. Men veckan kan se ut enligt följande:

Måndag jobbar till 19:00 för att se till att veckan är löst för medarbetare och kunder. Lagar mat läser kanske något efteråt. I säng vid 23
Tisdag träna, ta hunden på promenad ta en öl på lokala puben och stämma av med grannarna. Laga middag läsa något i sängen vid 23
Onsdag jobbar sent förbereda veckan som kommer kanske någon anställnings intervjuv ta ut hunden träna laga mat sängen vid 23
Torsdag träna quiz med polarna och skitsnack efteråt.
Fredag går ut och äter eller lagar mat ser kanske någon film
Fredag går ut och äter eller lagar mat ser kanske någon film eller umgås med vänner eller familj.
Söndag slöar på puben med att slökollar sport medan jag läser äter antingen på puben eller ordnar något när vi kommer hem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback