• 1
  • 2
2023-01-06, 00:16
Medlem
Jag ska påbörja en adhd utredning nästa vecka och undrar vad bästa sätt är att få ut en adhd medicin är. Ska jag ljuga helt och säga att jag aldrig testat droger eller haft missbruk eller ska jag säga att jag använder mycket droger och vill inte hamna i ett missbruk. Vad är snabbast för utredningen och medicinen?
Citera
2023-01-06, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.K
Jag ska påbörja en adhd utredning nästa vecka och undrar vad bästa sätt är att få ut en adhd medicin är. Ska jag ljuga helt och säga att jag aldrig testat droger eller haft missbruk eller ska jag säga att jag använder mycket droger och vill inte hamna i ett missbruk. Vad är snabbast för utredningen och medicinen?

Ljug.
Citera
2023-01-06, 00:27
Medlem
Om han inte ljuger så kommer det bli massa krångel om det varit missbruk. Måste gå och lämna urinprov etc Jag ljög. Gick alldeles utmärkt.
Citera
2023-01-06, 00:36
Medlem
En sådan utredning görs inte i ett hafs, räkna med 1-2 år
Citera
2023-01-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan

Svar nej.
Man söker sig till en annan kommun eller annat län.
Citera
2023-01-06, 01:24
Medlem
dreadpirate420s avatar
Säger du till någon inom vården att du tar droger kommer du bära med dig det i resten av livet. I din journal kommer det stå "Missbrukare" och en sådan kan bara drömma om att få något som helst narkotiskt preparat utskrivet.

Ljug helt enkelt.
Citera
2023-01-06, 03:21
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Svar nej.
Man söker sig till en annan kommun eller annat län.

Nej jag står i kö sedan ett år tillbaka och fick reda på att det tar 2-3 år att få diagnos i hela Stockholms län. Jag frågade om det skulle underlätta om jag valde en annan stad mitt i ingenstans men de sade nej, möjligtvis att tag ändå får vänta ca 1-2 år.
Citera
2023-01-06, 03:26
Medlem
Kanonklass avatar
Varför vill inte läkare undersöka er? Min mottagning förespråkar massa utredningar och omgående. Måste vara skillnad på region o region.
Citera
2023-01-06, 08:39
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Snack, det är bara pga tidsbrist det tar tid och att psykologer är sega av sig eventuellt ganska lata också.

En MINI går ju lätt att göra på två dagar, man sitter kanske totalt 4 timmar och delar upp det på 2x2 timmar. Det som tar lite tid kanske är att sammanställa då man har andra uppgifter men det ska absolut inte ta mer än 4 dagar totalt.
Citera
2023-01-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Snack, det är bara pga tidsbrist det tar tid och att psykologer är sega av sig eventuellt ganska lata också.

En MINI går ju lätt att göra på två dagar, man sitter kanske totalt 4 timmar och delar upp det på 2x2 timmar. Det som tar lite tid kanske är att sammanställa då man har andra uppgifter men det ska absolut inte ta mer än 4 dagar totalt.

Jag har varit med om en sådan utredning, inte pga mig, men annan person 13 månader tog det, finns i mitt veto inget "mini" när det gäller det här, utredningen är väldigt grundlig.
Citera
2023-01-06, 13:35
Medlem
Jag gjorde min utredning för 2 år sedan och var ärlig.. sa att jag snortat kola, rökt på och tagit affe, men att det var många år sen. Gick bra ändå, fick diagnos och läkemedel. Lämnat pissprov 1 gång på 2 år.
Citera
2023-01-06, 15:12
Medlem
snooper123s avatar
Du ska bara verka som att du har svårt att sitta still.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in