Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-06, 09:52
  #13
Medlem
Hon kan väl mycket väl vara anmäld försvunnen tidigare till polisen och att de först nu vänt sig till missing people?
Citera
2023-01-07, 06:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porros
SKARABORG/HOVA:
Har någon sett 16-åriga Evelina?

Hon är försvunnen sedan den 18 december 2022 då hon senast sågs i Hova
Evelina har svart hår. Hon är cirka 150 centimeter lång och väger cirka 48 kg. Klädsel vid försvinnandet är okänt. "

https://www.facebook.com/10007038672...4wr8GxpVFUewl/

Finns ett HVB i närheten, kan hon ha tagit sig därifrån?

Ja här var det inget pådrag direkt, inte som med Tove i Vetlanda eller Lisa Holm. Är det för att dessa två ansågs skötsamma med familjer som brydde sig medan det spekuleras om att denna tjej eventuellt försvunnit frivilligt själv tidigare och eventuellt är ”trasslig”? Det vet vi inte, finns det ingen som kan säga vem hon är och berätta mer?
Citera
2023-01-07, 08:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja här var det inget pådrag direkt, inte som med Tove i Vetlanda eller Lisa Holm. Är det för att dessa två ansågs skötsamma med familjer som brydde sig medan det spekuleras om att denna tjej eventuellt försvunnit frivilligt själv tidigare och eventuellt är ”trasslig”? Det vet vi inte, finns det ingen som kan säga vem hon är och berätta mer?

Kan ju ha o göra med att Tove och Lisa var skötsamma oskyldiga tjejer som blev mördade.
Denna tjej i TS har troligen avvikit själv då polisen verkar måttligt intresserad.

Normala människor som bara försvinner tenderar i att få ett ganska stort pådrag tämligen omgående.
Folk som är strulputtar o avviker hela tiden från sina HVB-hem o liknande genererar inte samma gensvar.

Man får hoppas hon väljer att åka tillbaka o att allt ordnar sig till slut.
Citera
2023-01-07, 09:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Kan ju ha o göra med att Tove och Lisa var skötsamma oskyldiga tjejer som blev mördade.
Denna tjej i TS har troligen avvikit själv då polisen verkar måttligt intresserad.

Normala människor som bara försvinner tenderar i att få ett ganska stort pådrag tämligen omgående.
Folk som är strulputtar o avviker hela tiden från sina HVB-hem o liknande genererar inte samma gensvar.

Man får hoppas hon väljer att åka tillbaka o att allt ordnar sig till slut.

Ja precis vad jag skrev. Men också att det är inget vi vet, så någon som har nån info?
Citera
2023-01-07, 09:31
  #17
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Folk är upptagna med jul och nyår. Sedan efter storhelgerna och inventering av intagna så märker man att en person saknas. Kan låta cyniskt, men på HVB-hem har de intagna inget större värde. Personalen bryr sig inte på ett riktigt genuint sätt nu för tiden. Det är inte som det var förr..
Snack, de har dagliga tillsyner på SiS. Är det dock familjehemsstruktur så kan det gott vara som du skriver.
Citera
2023-01-10, 21:33
  #18
Medlem
Helt galet så lite uppmärksamhet detta försvinnande fått. Är det för det trolugtvid gäller en "lite trasig tjej" som intresset är lågt?
Det enda jag tänker på att tjejen bara är 16 år.
Någon måste sitta inne på info.
Citera
2023-01-11, 17:19
  #19
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porros
Helt galet så lite uppmärksamhet detta försvinnande fått. Är det för det trolugtvid gäller en "lite trasig tjej" som intresset är lågt?
Det enda jag tänker på att tjejen bara är 16 år.
Någon måste sitta inne på info.

Kan det vara så att hon ger anhöriga livstecken men vägrar avslöja vart hon är eller komma "hem"?
Citera
2023-01-15, 10:40
  #20
Medlem
Missing people har redigerat sina inlägg gällande Evelina, från Hova/Skaraborg till Hova/Malmö.
Citera
2023-01-17, 16:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W3PO
Missing people har redigerat sina inlägg gällande Evelina, från Hova/Skaraborg till Hova/Malmö.

Även fler bilder tillagt på henne i efterlysningen.

I morgon har hon varit försvunnen en månad, hoppas hon kommer tillrätta välbehållen men ju längre tid som går blir oddsen sämre.
Citera
2023-01-19, 20:50
  #22
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Varför ska dom alltid välja så skumma bilder.

Hade de inte varit för längden hade jag trott de var en transa.

18e dec är ju ett märkligt datum att rymma på, precis innan jul. Har för mig jag läste nånstans gör länge sedan att många tar livet av sig i samband med högtider. Men det kanske bara gäller folk som lever ensamma..

Nån som har bättre koll på det än mig kanske?

Varför är det ett konstigt datum? Unga människor är väldigt impulsstyrda så för henne kanske alla dagar same same
Citera
2023-01-21, 23:06
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Varför är det ett konstigt datum? Unga människor är väldigt impulsstyrda så för henne kanske alla dagar same same

Jag tror hon deltog i en orgie med 3 somaliska män. Hon deltog frivilligt men blev äcklad av upplevelsen och fick panikångest. Det gjorde att hon sprang till skogs halkade på isen bredvid en flod och ramlade i. Drunknade sedan.

Det finns mycket skumma sex fantasier hoss de inlagda på SIS hemmen mycket svarta gäng kriminella som ställer upp på orgie.

Känner till flera liknande historier om orgier på statens ungdoms anstalter
Citera
2023-01-23, 22:20
  #24
Medlem
Vet vi säkert om hon bor på ett HVB-hem eller är det bara en "trådsanning" som skapats?

Tyvärr är det som andra nämnt oftast så att HVB-boende individer som avviker inte är riktigt intressanta, ungefär som att man antar att:
**dom mår dåligt, har anpassningsproblem, är ute & flummar runt, och skitsamma om han/hon inte hittas för det är ingen större förlust för samhället om en HVB-boende individ försvinner för den tillför ändå inte samhället något utan kostar bara av våra resurser...osv...**

Sådan människosyn har jag sett nog av! Och jag kan inte låta bli att bli upprörd av det.

Alla människor är LIKA viktiga!
Ingen människa är mer värd än en annan, oavsett om man jobbar heltid, är sjukpensionär/funktionsnedsatt, HBTQ, är alkis eller narkoman, eller om man är en helt vanlig arbetssökande medborgare med annan hudfärg eller religion än dom flesta andra i landet.

Men det är så JAG tycker.
Det är INTE så det fungerar i praktiken, vilket vi alla är smärtsamt medvetna om.

Skötsamma extrajobbande flickor (som Lisa Holm) eller akademiskt studerande (som Tove) anses inte vara den så kallade WT-typen.
Dvs. såna som är ute & knullar runt i blindo med onenightstands bland droger/alkohol & annat kreti-pleti, och som klämmer ur sig ungar på löpande band och går klädda i mjukisbyxor 24/7 & lyfter bidrag...
...och då anses dom därför tyvärr höra till den lite mer "viktiga kretsen" av försvunna flickor/kvinnor.

Det spelar ingen roll om det är en WT-tjej, en HBTQ-person, en religiös människa, en arbetslös narkoman eller kanske en akademisk forskare.
En försvunnen person är en försvunnen person.

Jag hoppas hon hittas - helst vid liv!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback