Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-05, 10:22
  #1
Medlem
Sinraths avatar
En kund kommer till kassan. Det finns ingen streckkod på produkten. Kassören/kassörskan noterar detta. Kundens omedelbara svar: "ÄR DET GRATIS DÅ HÖ HÖ".

Inom vilka yrken stöter man på något liknande ovanstående jämt och ständigt utan att någon skänker en tanke att det har sagts en miljon gånger och vad är det som så "fyndigt" återupprepas? Berätta era erfarenheter.
Citera
2023-01-05, 10:27
  #2
Medlem
jag är frisör och får alltid höra, are you free, sir? det är inte så roligt längre.
Citera
2023-01-05, 10:28
  #3
Avstängd
Snuttolinis avatar
Fanns många torra "HÖHÖ" Kålle-redig skämt i lastbilsbranschen, körde lastbil och jobbade inom entreprenad ett tag för några år sedan.

Det var mycket dåliga skämt, präktiga fjollerier och liknande i den branschen. Det gick bra att supa sig dyngfull på hembränt varje helg, och lyssna på dansband och Eddie Meduza. Men att röka på, eller lyssna på negerdunk, det gick jävlar i mig inte! Det va inte "REDITT O REJÄLERT" nog!
Citera
2023-01-05, 10:34
  #4
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
En kund kommer till kassan. Det finns ingen streckkod på produkten. Kassören/kassörskan noterar detta. Kundens omedelbara svar: "ÄR DET GRATIS DÅ HÖ HÖ".

Inom vilka yrken stöter man på något liknande ovanstående jämt och ständigt utan att någon skänker en tanke att det har sagts en miljon gånger och vad är det som så "fyndigt" återupprepas? Berätta era erfarenheter.

En lott, med vinst tack får du också höra ibland va, om det är den typen av kassa du sitter i.
Citera
2023-01-05, 10:44
  #5
Medlem
Jobbar i bygg och en klassiker är:

"Detta var då en rörig ritning höhö" om ritningar med rörinstallationer på.
Citera
2023-01-05, 10:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yurningman
Jobbar i bygg och en klassiker är:

"Detta var då en rörig ritning höhö" om ritningar med rörinstallationer på.
Arbetar med att bocka rör, så man har hört en del om att det är rörigt på lagret etc.
Citera
2023-01-05, 10:59
  #7
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag hade en kund en gång för länge sedan som hade en porträttstudio, han var fotograf alltså. Han var en aning bakåtsträvande och var sen med betalterminal när betalkorten gjort sitt intåg. Han var skittrött på alla som frågade om han tog kort när dom skulle betala, det spelade ingen roll om dom höhö-skämtade eller inte, han kokade inombords varje gång och till slut skaffade han en kortterminal. Bara någon månad senare dog han i en stroke...
Citera
2023-01-05, 11:01
  #8
Medlem
Som språklärare i tyska förundras man över det hysteriskt roligt i att "öl" på tyska betyder olja, och alla tokroliga situationer man kan skapa där en svensk kommer in och beställer öl på en tysk krog. Från någon av de tidigaste lektionerna i högstadiet och hela vägen upp på universitetet. Alltid detta öl-skämt.
Citera
2023-01-05, 11:04
  #9
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Som språklärare i tyska förundras man över det hysteriskt roligt i att "öl" på tyska betyder olja, och alla tokroliga situationer man kan skapa där en svensk kommer in och beställer öl på en tysk krog. Från någon av de tidigaste lektionerna i högstadiet och hela vägen upp på universitetet. Alltid detta öl-skämt.
Du slipper alla ficka-fickeskämt?
Citera
2023-01-05, 11:14
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Arbetar med att bocka rör, så man har hört en del om att det är rörigt på lagret etc.

Får du höra att du brukar kröka på jobbet och ofta syns tillsammans med dåliga element också?
Citera
2023-01-05, 11:14
  #11
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappe25
jag är frisör och får alltid höra, are you free, sir? det är inte så roligt längre.

Haha är trött men tyckte denna va rolig, mest för att jag inte hört den tidigare.
Citera
2023-01-05, 11:18
  #12
Medlem
Benyameans avatar
Arbetar som takläggare och har ett flertal gånger fått höra att jag ska ge fan i att ramla ner för då får jag sparken...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback