Citat:
Ursprungligen postat av
Sparisss
En tanke som slagit mig är att jag funderar på om jag kanske har adhd egentligen…därav att jag svarade så bra. För helt plötsligt fungerade kroppen/huvudet. Och att depressionen eg är ett symtom av en maskerad adhd. Jag är ingen typisk ”adhd-person” men det kan ju te sig väldigt olika, särskilt för kvinnor.
Sen har jag läst på nätet där fler fått effekt och där effekten plötsligt försvunnit.
Vet inte, men kanske jag har adhd och eg behöver centralstimulerande. Bara en tanke jag haft med tanke på min reaktion på medicinen

Jag fick recept på modafinil igår (inte hämtat ut det än), och har diagnosen adhd. Inte mycket hjälper för mig vad gäller cs, attentin är det som gett mig mest för då infinner sig ett lugn utan dess like (kan sitta och läsa länge etc) men tyvärr försvinner även drivet att göra saker. Kanske borde jag ta en högre dos för att landa lagom men pga hjärtarytmi så vågar jag inte. Dessutom är effekten inte tillräcklig för mig för att vilja ta attentin särskilt ofta. MEN. Mer till saken: jag är även sjukt trött när jag inte håller igång som en vimsig duracellkanin och sover oftast mellan 14 och 18 timmar per dygn (i ett streck, utan andra tabletter/ droger alltså) vilket gör livet ganska besvärligt. Så har det varit större delen av mitt liv och läkarna har på alla upptänkliga sätt försökt medicinera mig till normalitet utan att lyckas, haha. Min nuvarande läkare har pratat om modafinil i ett halvår (lite annat uteslutande kom före) men igår skrev hon alltså ut det och jag började söka här på fb om det.
Med detta långa inlägg vill jag säga att det visst kan skrivas ut mot annat än narkolepsi (om det inte är outredd narkolepsi jag också har...) och från och med att jag hämtat ut det också kan berätta om vilka effekter det har på mig. Lite rädd för att ta det dock eftersom FASS säger att det inte är så bra ihop med hjärtarytmi. Min läkare känner till arytmin, eller, jag menar att jag berättat om den flera gånger men vet inte om hon minns det. Själv läste jag det på FASS efter att hon skrivit ut modafinilen och planerar själv att testa med en fjutt-dos, 50mg om det går att halvera tabletten på 100mg som jag fått utskriven.
Till saken hör också att jag är osedvanligt svårmedicinerad, jag reagerar kraftigt på i princip allt. Utom bedövning, som just inte biter alls. "De" (dvs ett gäng olika läkare) har försökt medicinera mig med massa olika antidepressiva trots att jag själv inte klassar mig som deppig. Detta främst i förhoppningen att hitta något som gör att jag sover mindre och att min ork ska räcka längre varje dygn. Jag har med åren blivit ganska anti mot piller och övertalar mig själv till att testa ibland.
Jag tänker att jag kan återkomma, om du fortfarande hänger kvar vid detta ämne. Gör du det? Eller har du nya erfarenheter att dela med dig av?