• 1
  • 2
2023-01-04, 11:58
Medlem
Hej,
Har en undran som ni kanske kan hjlpa mig att svara p.
Nu vet jag ju att Modafinil inte r ett cs men nd likt. Fick testa det mot depression och det funkade perfekt! Blev chockad ver resultat! Men nu till det underliga. Det funkade i 4 dagar och sen frsvann effekten? Poff, helt borta!
Hur kan detta komma sig? Ngon som kan ngot om sdant hr?
Citera
2023-01-04, 12:05
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Psykiatri och psykofarmaka
/Moderator
Citera
2023-01-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparisss
Hej,
Har en undran som ni kanske kan hjlpa mig att svara p.
Nu vet jag ju att Modafinil inte r ett cs men nd likt. Fick testa det mot depression och det funkade perfekt! Blev chockad ver resultat! Men nu till det underliga. Det funkade i 4 dagar och sen frsvann effekten? Poff, helt borta!
Hur kan detta komma sig? Ngon som kan ngot om sdant hr?
S din depression var borta i fyra dagar fr att sen komma tillbaka p den femte dagen?
Citera
2023-01-04, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
S din depression var borta i fyra dagar fr att sen komma tillbaka p den femte dagen?
Helt rtt! Det var som ett mirakel-piller! verdriver inte! Sen knde jag dag 4 hur det liksom slutade verka framemot em/kvllen, knde det s tydligt men p ett subtilt stt. Sen dag 5 var man p ruta 1 igen jttekonstigt!!
Citera
2023-01-04, 16:52
Medlem
Port-charlottes avatar
Kanske brnde allt serotonin?

Prva hja dosen eller ta ett uppehll p ett par dagar
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16035049/
Citera
2023-01-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Kanske brnde allt serotonin?

Prva hja dosen eller ta ett uppehll p ett par dagar
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16035049/
Det var liksom som ett mirakel, helt sjuk knsla. Och sen besvikelsen, hur allt bara fallerade. Fattar inte 🤔
Kanske ska ge det ett frsk igen.
Citera
2023-01-04, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sparisss
Helt rtt! Det var som ett mirakel-piller! verdriver inte! Sen knde jag dag 4 hur det liksom slutade verka framemot em/kvllen, knde det s tydligt men p ett subtilt stt. Sen dag 5 var man p ruta 1 igen jttekonstigt!!
Varken det med mirakeleffekten eller frskrivningen mot depression r logiskt alls.

1: Jag har ALDRIG innan i historien hrt om en svensk som ftt modafinil mot depression.

2: Den har INGEN indikation fr depression i Sverige, och det r EXTREMT sllsynt att man fr den i Sverige ven utan depression. Detta knns 𝙅𝙏𝙏𝙀𝙆𝙊𝙉𝙎𝙏𝙄𝙂𝙏, och jag vet inte vad jag ska tro riktigt.

3: Det finns inga vetenskapliga std nnstans fr att effekt av en antidepressiv medicin tilltrder efter en dag eller att den sedan HELT upphr en annan dag, s detta kan vi stryka direkt. Det tar MINST en vecka fr samtliga antidepressiva mediciner innan effekt ses. S ditt scenario lter helt hysteriskt, och inte s trovrdigt.

//fimpen
Senast redigerad av fimpenZ 2023-01-04 kl. 18:10.
Citera
2023-01-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpenZ
Varken det med mirakeleffekten eller frskrivningen mot depression r logiskt alls.

1: Jag har ALDRIG innan i historien hrt om en svensk som ftt modafinil mot depression.

2: Den har INGEN indikation fr depression i Sverige, och det r EXTREMT sllsynt att man fr den i Sverige ven utan depression. Detta knns 𝙅𝙏𝙏𝙀𝙆𝙊𝙉𝙎𝙏𝙄𝙂𝙏, och jag vet inte vad jag ska tro riktigt.

3: Det finns inga vetenskapliga std nnstans fr att effekt av en antidepressiv medicin tilltrder efter en dag eller att den sedan HELT upphr en annan dag, s detta kan vi stryka direkt. Det tar MINST en vecka fr samtliga antidepressiva mediciner innan effekt ses. S ditt scenario lter helt hysteriskt, och inte s trovrdigt.

//fimpen
Ledsen, men du har fel.
Jag r helt rlig.
Jag svarar inte p ssri/snri. Fick vlja mellan Voxra och Modafinil. Valde Modafinil d jag lste goda recensioner p ntet. Men jag fick info om att det r vldigt ovanligt att frskriva mot depression, men jag fick det.
Och det r ingen antidepp utan den gr p dopaminet och r direktverkande. Inget som behver byggas upp i kroppen.

Sk ven p Modafinil reviews och g in p druginfo s ser du att den ftt hgt betyg.

Har ingen anledning att ljuga. Men doktorn sa sjlv att det r ytterst ovanligt att man skriver ut den
Senast redigerad av Sparisss 2023-01-04 kl. 18:20.
Citera
2023-01-04, 18:26
Medlem
Citat:

//fimpen
https://www.drugs.com/comments/modaf...epression.html
Citera
2023-01-04, 18:34
Medlem
Citat:

//fimpen
En tanke som slagit mig r att jag funderar p om jag kanske har adhd egentligendrav att jag svarade s bra. Fr helt pltsligt fungerade kroppen/huvudet. Och att depressionen eg r ett symtom av en maskerad adhd. Jag r ingen typisk adhd-person men det kan ju te sig vldigt olika, srskilt fr kvinnor.

Sen har jag lst p ntet dr fler ftt effekt och dr effekten pltsligt frsvunnit.
Vet inte, men kanske jag har adhd och eg behver centralstimulerande. Bara en tanke jag haft med tanke p min reaktion p medicinen
Citera
2023-01-04, 18:36
Medlem
CockWitchs avatar
Hatar den. Som att ta tjack minus allt det roliga och bara det dliga. Den har slutat fungera fr du ha tolerans och mste hja dosen.
Citera
2023-01-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Hatar den. Som att ta tjack minus allt det roliga och bara det dliga. Den har slutat fungera fr du ha tolerans och mste hja dosen.
Njaeatt man fr tolerans efter 4 dagar knns osannolikt. Men vad vet jag. Mrklig medicin. Men intressant att jag svarade s bra p denkanske kan ge mig nn vgledning i medicinvg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in