2023-01-04, 10:10
Medlem
Hej jag är ny på detta med fonder och vill hålla det simpelt för att spara ungefär 10 år. Vill sätta in 5000 i månaden, vilket är bäst att använda sig utav då ? Avanza auto eller Swedbank automatiska sparare ?

Mvh
Lathunden
Citera
2023-01-04, 10:39
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lathunden444
Hej jag är ny på detta med fonder och vill hålla det simpelt för att spara ungefär 10 år. Vill sätta in 5000 i månaden, vilket är bäst att använda sig utav då ? Avanza auto eller Swedbank automatiska sparare ?
Vad är "Swedbank automatiska sparare"?

Är det något liknande som Avanza auto?
Citera
2023-01-04, 11:04
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Nu vet jag inte vad "Swedbank automatiska sparare" är, men Avanza och annat jag testat är hur smidigt som helst.

Du ordnar en automatisk överföring från ditt konto, och väljer sedan i vilka fonder pengarna ska placeras.

Kan väl tänka mig fem minuter framför datorn. Har för mig att kontot du tar pengarna ifrån ska verifieras, och det kan ta någon dag.

Har du kollat Opti? Där väljer du risknivå och lite till, sedan ändrar de vad dina pengar investeras i varefter saker och ting förändras. https://www.opti.se/
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-01-04 kl. 11:08.
Citera
2023-01-04, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Nu vet jag inte vad "Swedbank automatiska sparare" är, men Avanza och annat jag testat är hur smidigt som helst.

Du ordnar en automatisk överföring från ditt konto, och väljer sedan i vilka fonder pengarna ska placeras.

Kan väl tänka mig fem minuter framför datorn. Har för mig att kontot du tar pengarna ifrån ska verifieras, och det kan ta någon dag.

Har du kollat Opti? Där väljer du risknivå och lite till, sedan ändrar de vad dina pengar investeras i varefter saker och ting förändras. https://www.opti.se/

Det heter inte Swedbank automatiska spara det va nått ord jag hitta på men du kunde iaf välja risknivå där och så väljer den fonder åt dig som i Avanza auto. 😅

Tack för tipset ska kolla på det!

Mvh
Lathunden
Citera
2023-01-04, 11:13
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Det heter inte Swedbank automatiska spara det va nått ord jag hitta på men du kunde iaf välja risknivå där och så väljer den fonder åt dig som i Avanza auto. 😅

Mvh
Lathunden
Opti väljer inte bara bland fonder.
Citera
2023-01-04, 11:24
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:

Mvh
Lathunden

Det finns färre fonder att välja på hos Swedbank, jag har själv försökt sätta mig in i detta men när man får tips om fonder/aktier av kunniga så hittar man oftast inte de som rekommenderas hos Swedbank, kan vara jag som är kass men tror inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in