2023-01-03, 07:49
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...-kristianstad/
03 januari 03:53, Skottlossning, Kristianstad

Skott mot restaurang, Kristianstad.

Larm inkommer om att flera skott avlossats mot en restaurang på Västra Vallgatan. Polis skickas till platsen.

Fynd på platsen, däribland skotthåll i fasaden, bekräftar att det har skett en skottlossning. En avspärrning upprättas och en specialsökhund budas. Patruller utför person- och fordonskontroller i området.

I nuläget finns ingen misstänkt eller frihetsberövad i ärendet. Inga skadade personer har anträffats eller inkommit till sjukhus.

Polisen är klara på platsen.

Rubriceringen i ärendet är ännu ej fastställd.

Uppdatering: Ärendet rubriceras som grovt vapenbrott och försök till mord. Det är ännu inte fastställt om skotten riktats mot restaurangen eller mot någon av lägenheterna i samma fastighet.
Vet någon mer?
Citera
2023-01-03, 10:12
Medlem
enligt google ligger det 2 restauranger på gatan i fråga: Restaurang Chillo och Kebab Center.

pizzerian öppnar kl 11. jag har jobbat natt så somnar nog snart, men om jag är vaken tills dess ringer jag och frågar vad som skett. min gissning ligger på att det är Chillo som drabbats, men vi får se!
Citera
2023-01-03, 10:55
Medlem
bilden från SVTs artikel bekräftar att det är byggnaden där Chillo huserar som blivit beskjuten.

ägaren H0ssam Kad00r driver även Steakhouse No. 9, som ligger på Tivoligatan 9 i samma stad.
Citera
2023-01-03, 10:57
Medlem
DonaldBidens avatar
En pizza att dö för?
Avancerad marknadsföring.
Citera
2023-01-03, 16:09
Medlem
Årets första skjutning??
Citera
2023-01-03, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
bilden från SVTs artikel bekräftar att det är byggnaden där Chillo huserar som blivit beskjuten.

ägaren H0ssam Kad00r driver även Steakhouse No. 9, som ligger på Tivoligatan 9 i samma stad.
Chillo försvann för ett år sedan. Bara skylten som sitter kvar. Har varit både café och annan restaurang där sedan dess men dessa stängdes av fastighetsägaren nu i månadsskiften. Allt enligt låst artikel i lokaltidningen.
Citera
2023-01-06, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K1977
Chillo försvann för ett år sedan. Bara skylten som sitter kvar. Har varit både café och annan restaurang där sedan dess men dessa stängdes av fastighetsägaren nu i månadsskiften. Allt enligt låst artikel i lokaltidningen.
tack för infon! låter ju nästan som det skulle vara så att någon var missnöjd med att inte kunna bedriva sin verksamhet vidare.

är det någon som hört något mer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback