• 1
  • 2
2023-01-02, 20:36
Medlem
Du köper en paj, en hamburgare, en pizza eller nästan vad som helst så fungerar det fortfarande tillräckligt bra att äta även om maten fått rumstemperatur och blivit ljummen. Dessutom kan sådan här typ av skitmat få en förhöjning av smakupplevelsen genom att värma det i micron igen.

Men oavsett vad man gör med pommes frites som blivit pissljummen så verkar det som det aldrig är möjligt att få liv i den igen, den kommer alltid att smaka förjävligt och är bara att kasta ifall man inte fått i sig skiten på en 10-15 minuter.

Jag tänker att jag omöjligen kan vara den enda som insett detta och undrar om det ev. finns något smart knep man kan pröva?
Citera
2023-01-02, 20:37
Du kan fritera den
Citera
2023-01-02, 20:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Du köper en paj, en hamburgare, en pizza eller nästan vad som helst så fungerar det fortfarande tillräckligt bra att äta även om maten fått rumstemperatur och blivit ljummen. Dessutom kan sådan här typ av skitmat få en förhöjning av smakupplevelsen genom att värma det i micron igen.

Men oavsett vad man gör med pommes frites som blivit pissljummen så verkar det som det aldrig är möjligt att liv i den igen, den kommer alltid att smaka förjävligt.

Jag tänker att jag omöjligen kan vara den enda som insett detta och undrar om det ev. finns något smart knep man kan pröva?
Borde funka med en plåt i ugnen på 225 grader i 5-10 minuter.
Citera
2023-01-02, 20:38
Medlem
islebans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Du kan fritera den

Då kan man väl lika gärna köpa nya pommes?
Citera
2023-01-02, 20:41
Medlem
Citat:

Men oavsett vad man gör med pommes frites som blivit pissljummen så verkar det som det aldrig är möjligt att få liv i den igen, den kommer alltid att smaka förjävligt och är bara att kasta ifall man inte fått i sig skiten på en 10-15 minuter.

Kalla, torra och hårda. Bespruta dem med vatten, använd blomspruta, låt dra en stund. Snabb het micring. Njut.
Citera
2023-01-02, 20:43
Medlem
klybans avatar
Sett ugnen och 100-125 grader i kanske 5min väcker dom till liv rätt bra.
Men andra gången blir de aldrig lika bra, men rätt goda ändå.
Sen om man haft dom i kylen, så är de jobbigare att få bra och har en förmåga och få sin bismak av kyla då.
Citera
2023-01-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Borde funka med en plåt i ugnen på 225 grader i 5-10 minuter.

Låter som en bra idè om man vill ha hårda pinnar .
10-15min i 225grader, no no no. Möjligen 2min. 10-15... jösses .
Citera
2023-01-02, 20:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Låter som en bra idè om man vill ha hårda pinnar .
10-15min i 225grader, no no no. Möjligen 2min. 10-15... jösses .
Prova. När man gör dom från scratch i ugnen så är dom inne 20 minst minuter.
Citera
2023-01-02, 20:47
Bannlyst
Citat:

Lösningen heter Airfryer, trodde alla hade en numera.
Citera
2023-01-02, 20:52
Medlem
LarsOhlyKnivs avatar
Tycker ugnen funkar fint med lite ny olja på. Micrar du dom smakar dom skit.
Citera
2023-01-02, 21:56
Medlem
Aigiss avatar
Måste väl funka att köra i stekpannan en sväng?
Citera
2023-01-03, 00:21
Medlem
SwizzerNöts avatar
Jag tror McDonalds har forskat fram en ny variant av pommes som kallnar på 30 sekunder. Den är oftast kall innan man hinner sätta sig i bilen på väg hem från McDrive.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in