Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-02, 14:44
  #1
Medlem
Det har hänt flera gånger (typ 5 ggr) att jag har "hört" nya ord i drömmar jag aldrig tidigare hört talas om.
Nu senast var jag sittandes framför några datorskärmar och en kvinnlig chef bakom mig säger att det är "polyaner" vi ser på skärmarna..

Några dagar tidigare drömde jag att jag snackande med en kvinna och hon säger att hennes tuttars silikoninlägg är av fabrikat "QUOM".. ordet upprepas ett flertal gånger tills jag vaknar.
Och ja, det var ingen erotisk dröm.

Detta är alltså ord jag aldrig någonsin tidigare hört talas om.

Någon annan som har haft liknande "nyaord" drömmar ?
Citera
2023-01-02, 15:13
  #2
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Ja, det händer ofta och det är nog inte ovanligt.
Citera
2023-01-11, 17:25
  #3
Medlem
bobo909s avatar
Har hänt mig med.

Förmodligen är det så simpelt att man hört det tidigare omedvetet, och sedan bearbetar hjärnan det under sömnen.
Citera
2023-01-19, 08:27
  #4
Medlem
Händer mig också emellanåt. Har tänkt att ha papper och penna och skriva upp alla dessa nya orden, men alltid glömt det. För det har varit intressanta ord! Helt nyskapade.
Eller om de finns om man googlar?
Måste lägga fram penna och papper till nästa gång jag drömskapar ett nytt ord.
Citera
2023-05-21, 02:32
  #5
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bv202
Det har hänt flera gånger (typ 5 ggr) att jag har "hört" nya ord i drömmar jag aldrig tidigare hört talas om.
Nu senast var jag sittandes framför några datorskärmar och en kvinnlig chef bakom mig säger att det är "polyaner" vi ser på skärmarna..

Några dagar tidigare drömde jag att jag snackande med en kvinna och hon säger att hennes tuttars silikoninlägg är av fabrikat "QUOM".. ordet upprepas ett flertal gånger tills jag vaknar.
Och ja, det var ingen erotisk dröm.

Detta är alltså ord jag aldrig någonsin tidigare hört talas om.

Någon annan som har haft liknande "nyaord" drömmar ?

Jag har haft såna nyord i drömmar flera gånger, "motsolsbrännvin", "teoripraopoempoet", "totalitärbohem", "mullenutt" mfl är några av orden jag minns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback