Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-02, 13:12
  #1
Medlem
tr0llelitos avatar
Något tips på den absolut skönaste kudden till flygplanet som man faktiskt kan sova med?
Alldeles för många sitter för slappt och är för paffa... Har ni något tips som funkar riktigt bra?
Citera
2023-01-02, 13:22
  #2
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Något tips på den absolut skönaste kudden till flygplanet som man faktiskt kan sova med?
Alldeles för många sitter för slappt och är för paffa... Har ni något tips som funkar riktigt bra?

Ingen funkar, tyvärr
Citera
2023-01-02, 13:53
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Uppblåsbara suger ju getpung, så en fylld med memoryskum är bäst. Typ denna från Kjell & Co.
Citera
2023-01-02, 14:41
  #4
Medlem
Jordgubbes avatar
Han här ser nöjd ut, om det kan vara ett alternativ.
Citera
2023-01-02, 17:21
  #5
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Uppblåsbara suger ju getpung, så en fylld med memoryskum är bäst. Typ denna från Kjell & Co.
Tack för det svaret, jag misstänkte att uppblåsbara suger, bra att få det bekräftat.

Någon som testat den från kjell?
Citera
2023-01-04, 16:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Något tips på den absolut skönaste kudden till flygplanet som man faktiskt kan sova med?
Alldeles för många sitter för slappt och är för paffa... Har ni något tips som funkar riktigt bra?

Om jag har en fönsterplats brukar jag ta med en egen kudde. En riktig alltså. Bulla upp den mot väggen och sen är det bara att knoppa.
Citera
2023-01-04, 17:29
  #7
Medlem
ncr04s avatar
CABEAU Evolution

https://www.pickpack.se/bo-sova/nack...oaAiZ4EALw_wcB

Mycket bra investering för den som ska flyga långt. Det viktigaste är dels den platta baksidan som gör att inte huvudet hamnar för långt från sätet och faller framåt, och dels att den stabiliserar nacken så att huvudet inte faller åt sidan. Nacken/huvudet sitter nästan som i ett skruvstäd och det är nödvändigt för att jag ska slippa vakna upp med svåra nacksmärtor. Sen kanske det varierar från person till person hur bekvämt den sitter. Jag har en ganska lång hals och den sitter bra på mig.

Sen går det ju att rulla/pressa ihop den så att den inte tar särskilt mycket plats heller.
Citera
2023-01-08, 16:36
  #8
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
CABEAU Evolution

https://www.pickpack.se/bo-sova/nack...oaAiZ4EALw_wcB

Mycket bra investering för den som ska flyga långt. Det viktigaste är dels den platta baksidan som gör att inte huvudet hamnar för långt från sätet och faller framåt, och dels att den stabiliserar nacken så att huvudet inte faller åt sidan. Nacken/huvudet sitter nästan som i ett skruvstäd och det är nödvändigt för att jag ska slippa vakna upp med svåra nacksmärtor. Sen kanske det varierar från person till person hur bekvämt den sitter. Jag har en ganska lång hals och den sitter bra på mig.

Sen går det ju att rulla/pressa ihop den så att den inte tar särskilt mycket plats heller.
Tack för en grymt bra recension, det låter som att detta är kudden för mig. Har du exakt en sådan som du länkar till, eller en liknande? Annars går jag in och beställer. Grymt.
Citera
2023-01-08, 19:34
  #9
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Tack för en grymt bra recension, det låter som att detta är kudden för mig. Har du exakt en sådan som du länkar till, eller en liknande? Annars går jag in och beställer. Grymt.
Yep, det är precis den jag har

Jag ser dock att de har en ny version (evolution S3) och att den gamla verkar vara på utgående. När jag länkade till den sidan ovan så fanns det fortfarande några stycken i lager, men nu står det slutsålt..
Citera
2023-01-09, 10:16
  #10
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Yep, det är precis den jag har

Jag ser dock att de har en ny version (evolution S3) och att den gamla verkar vara på utgående. När jag länkade till den sidan ovan så fanns det fortfarande några stycken i lager, men nu står det slutsålt..
Den verkar finnas lite överallt, så en sådan får det bli. Tusen tack!
Citera
2023-02-12, 01:28
  #11
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
CABEAU Evolution

https://www.pickpack.se/bo-sova/nack...oaAiZ4EALw_wcB

Mycket bra investering för den som ska flyga långt. Det viktigaste är dels den platta baksidan som gör att inte huvudet hamnar för långt från sätet och faller framåt, och dels att den stabiliserar nacken så att huvudet inte faller åt sidan. Nacken/huvudet sitter nästan som i ett skruvstäd och det är nödvändigt för att jag ska slippa vakna upp med svåra nacksmärtor. Sen kanske det varierar från person till person hur bekvämt den sitter. Jag har en ganska lång hals och den sitter bra på mig.

Sen går det ju att rulla/pressa ihop den så att den inte tar särskilt mycket plats heller.

Jag kör med samma och kan definitivt rekommendera, tror jag köpte den på Arlanda en gång i tiden, och finns antagligen fortfarande där någonstans.

Har jag ont i nacken så brukar jag ibland sova med den istället för att använda kudde, funkar utmärkt för oss som börjar bli gamla och grå och har ont överallt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3498814

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback