2023-01-01, 16:23
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=flsevqZ1PKo

Någon som minns videon på Jerusalem dance challenge som fanns för cirka 1 år sedan, vad låg bakom fenomenet och varför la man upp såna videos?

Visst var det roligt att se, men bara jag som inte förstod tanken bakom?
Senast redigerad av SilverFoox 2023-01-01 kl. 16:25.
Citera
2023-01-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
https://www.youtube.com/watch?v=flsevqZ1PKo

Någon som minns videon på Jerusalem dance challenge som fanns för cirka 1 år sedan, vad låg bakom fenomenet och varför la man upp såna videos?

Visst var det roligt att se, men bara jag som inte förstod tanken bakom?

Det var inte roligt att se. Tycker det var tramsigt som tusan. Halvt skämskudde över det hela.
Låten i sig var bra två lyssningar, sedan tröttnade man eftersom den går likadant och är väldigt monoton.
Citera
2023-01-01, 16:38
Medlem
Tror att det var ett sätt att som grupp samlas och samarbeta i något roligt och lättande. Det var ju vanligt på arbetsplatser som var ansträngda under covid, så tror grundläggande att det främst var en stämningshöjare helt enkelt.
Citera
2023-01-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttfia87
Tror att det var ett sätt att som grupp samlas och samarbeta i något roligt och lättande. Det var ju vanligt på arbetsplatser som var ansträngda under covid, så tror grundläggande att det främst var en stämningshöjare helt enkelt.

Det blev bara som något taget ur The Simpsons, skämskudde tycker jag.
Citera
2023-01-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Det blev bara som något taget ur The Simpsons, skämskudde tycker jag.

Absolut att det inte tilltalade alla, mig själv inkluderat, men alla är olika och det går ju inte att förneka att det förde folk samman under en tuff tid. Om inte annat så är det kul att du kunde skratta åt något!
Citera
2023-01-01, 23:15
Medlem
Citat:
Absolut att det inte tilltalade alla, mig själv inkluderat, men alla är olika och det går ju inte att förneka att det förde folk samman under en tuff tid. Om inte annat så är det kul att du kunde skratta åt något!
tror inte det för de folk samman. Däremot skapade det nog en jävla massa ångest bland personer som insåg hur fruktansvärt tramsigt det var, men ändå tvingade sig själva att ställa upp för att inte bli utfrysta. Många arbetsplatser är rent fascistoida i sin inställning till PK-event.
Ja det var ett PK-event. En neger som hittat på en dans bara måste framhävas...
Ingen hade dansat om det varit Nordman som kommit på det.
Jag kan fortfarande kräkas lite i munnen när jag tänker på alla som gjorde bort sig på youtube.
Citera
2023-01-02, 00:32
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ja Tiktok-sjuksköterskor som dansade runt både i USA och UK blev ett fenomen medan patienterna dog i sina hem då de blev nekade vård för att sjukhusen var stängda. Alla dessa "sociala media"-danser är snarare ett bevis på ett sjukt system än något upplyftande som förenar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in