2023-01-01, 01:50
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Vilket nyårstal?
Enligt Aftonbladet ställdes den in eftersom han varit döende i cancer de senaste 14 åren.

Nej, vet ej vad kanalen heter. 2 i främsta ledet bar varsin medalj, lite lustigt hade de flesta typ blåvita ”sailorskjortor” innanför gröna militärjackor. Svårt säga om det var statister eller inte. Var minst en med asiatiskt utseende. Putin var definitivt lite bräckligare än tidigare. Om man så vill mer känslosam än vanligt. Det var inte det hårda stenansiktet längre i delar av talet.
Citera
2023-01-01, 02:04
Medlem
Intressant: https://twitter.com/Igor_from_Kyiv_/...05vqdYQd6qcq3Q
Citera
2023-01-01, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ja, då har man sett Putins nyårstal för kanske 10e gången..det var en annan Putin som framträdde, mer känslosam och nertonad, framför ett tjugotal yngre militärer-både killar o tjejer som såg inte helt bekväma ut. Men redan har jag hört att en del undrar om det är en dubbelgångare. Tror inte jag..hursomhelst är det hans hälsa jag vill diskutera. Hans kavaj såg för stor ut och 3 gånger harklade han sig tydligt under talet (talade ca 5 min). Men det mest iögonfallande var hans underläpp som föreföll stentorr vid anblicken. Det tillsammans med harklingarna gör att jag tror han har stora salivproblem. Kan inte påminna mig när jag såg nån sist med så torr underläpp.

https://www.oralb.se/sv-se/munhalsa/...och-behandling

Finns många andra orsaker till muntorrhet men nog undrar man..

Skulle säga att Putin är den skarpaste presidenten idag, kan inte ens jämföra Biden med honom.
Det finns inte många ledare som hade bemött den ekonomiska attacken mot Ryssland så väl som han skötte den, västvärlden verkar tro att det är en bra ide att Ryssland förstörs, som om dem hade bara iaf sig ner och dött.. Hade Ryssland fallit hade antagligen kärnvapen börjat flyga.. Ryska mentalitet är dör vi så dör dem också, ironiskt log ligger det i allas intresse att Ryssland inte faller ekonomiskt.

Från vad jag har sett av andra politiker är Putin också mer rationell, det finns andra högt uppsatta politiker som vill gå till krig pga alla sanktionerna.. farliga tider.
Citera
2023-01-01, 02:51
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ska bli spännande att se vilka steroidar han tar för att lyckas hålla sig uppe på hästen i bar överkropp i nästa års Ryska upplaga av putins almenacka.

Lugnt, Ryssland vet vad Photoshop är för något.
Citera
2023-01-01, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Var kan man se nyårstalet i efterhand?

https://www.youtube.com/watch?v=haaH2edDd-8

Bisarrt.
Citera
2023-01-01, 04:53
Medlem
Förutsatt att översättningen är korrekt, vilket jag inte har en aning om, verkade dvärgen inte ha så mycket annat i huvudet att meddela än att fler borde passa på och åka och dö i Ukraina för hans skull; och att han är väldigt orolig för utvecklingen då det kan påverka presidentens hälsa negativt.

Damen till vänster i bild om Putin verkar ha många strängar på sin lyra och dyker upp i fler sammanhang än just som soldat. Jag vågar påstå att hela uppsättningen är handplockad från den inre kretsen runt Putin och iklädda militärkläder för att visa att armén står bakom sin president.

Jag tycker Putin kunde återbörda detta med en fin gest och springa före sina soldater i Donbass och leda som den riktiga krigare och härförare han är.
Senast redigerad av Hamburgarlisa 2023-01-01 kl. 04:58.
Citera
2023-01-01, 07:02
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det går att diskutera, Ryssarna anser att det är USA som började påverka Ukrainas politik genom en kupp i 2014 när en pro rysk regering ersattes med en pro väst regering, därefter har det varit en ganska tyst krig mellan ryssar i Donbass och Ukrainska regeringen..

https://www.youtube.com/watch?v=Fb9U1uoYCOc

Kriget har pågått länge, den som gynnades av kriget är USA dock.
Inte Ryssland.

Ryssland startade kriget i Ukraina. Punkt. Men det är klart att USA lägger sig i och gör vad de kan för att försvaga Ryssland. Ryssmongolerna har ju trots allt pekat sina kärnvapen mot dem i 75 års tid nu. Det här kriget gynnar helt klart USA på många plan. Européerna måste nu köpa en del av sin energi från USA, samt rusta upp. Det amerikanska militärindustriella komplexet och den amerikanska ekonomin kommer att få en välbehövlig boost utan att en enda amerikansk soldat stupar. Det finns förstås en del amerikaner som knorrar över alla de miljarder som går till Ukraina. Men det är faktiskt väl investerade pengar. Kolla bara på vapensystemen som USA levererar. Det är oftast inte det allra senaste, men ändå fullt tillräckligt för att slå ut ryssmongolernas gamla pjäser. Det hade kostat USA mer att skrota sina gamla vapen än att skänka dem till Ukraina. Så ukrainarna gör dem en tjänst.
Citera
2023-01-01, 08:07
Avstängd
Inte mycket har ni lärt er under 2022 man får ju hoppas att polleten trillar ned någon gång under 2023. Folkbildningen fortsätter.

Och nej att titta på läppar, orera runt en kavaj som kanske är för stor eller att peka finger på folk och prata om efterblivna kors och tvärs är inte tecken på positiv personlig utveckling.

Gör om gör rätt.
Citera
2023-01-01, 09:08
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Så går det när man väljer sig en diktator. Slutar alltid i misär. Undrar mest vad som händer när giftormen är död.

Inga tyrannier överlever. Det vet vi av historien. Men som sagt, han är ändå ganska moderat och vi kan undra vad som ligger i pipen.

Ser ut som att han tar corticosteroider av någon anledning. Svullnaden är ej naturlig. Det är ej fett utan vatten.

En annan reflektion. Putin är kort i rocken, men hur i helvete lyckas de hitta ännu kortare människor för hans framträdanden? Allt är ju fejk. Stackars ryssar som aldrig verkar komma loss ur diktaturens grepp.
Citera
2023-01-01, 09:38
Medlem
Ördögs avatar
Enligt ISW:s analys vittnar Putins oration om ett ökande tvivel på den egna förmågan att kontrollera informationsutrymmet i Ryssland. Han koncentrerar sig därför på att försvara det berättigade i sitt vidriga krig, jämte de kostnader det medför för hans kuschade och förskrämda fårskock till folk.

https://www.understandingwar.org/bac...nt-december-31
Citera
2023-01-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vid strålbehandling förlorar man håret - det har PutlerFnask inte gjort än

Man förlorar inte håret vid strålbehandling, det gör man med cellgifter.
Citera
2023-01-01, 11:02
Medlem
Eustaches avatar
Står dom där bakom Putin i 5 jävla timmar och bara glor in i kameran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in