Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-31, 17:36
  #1
Medlem
Monolits avatar
Kolla in detta: https://twitter.com/intermarium24/st...33663123820545

Ger en liten inblick i vad som pågår på nästan alla sociala medier.

Inget nytt med att det pågår, men det ger en bild av omfattningen av falska användare. Kan nog skapa flera tiotal användare per kort. Därtill ett okänt antal inlägg per konto innan det blockeras.

Och om du nu inte tror på att det förekommer ryska påverkansoperationer, så lever du i en fantasivärld. Borde finnas åtskilliga liknande denna världen över.
Citera
2022-12-31, 17:43
  #2
Avstängd
SMART4SSs avatar
Ryska påverkningsoperationer förekommer inte!
Citera
2022-12-31, 18:15
  #3
Medlem
grungewhores avatar
Förklara det här för mig som om jag var 5 år gammal: vad exakt är det för typ av påverkan dessa troll utför?

Är det typ som när försäkringsbolag skyltar på tunnelbanan med vit kvinna/svart man, eller är det som här på Flashback att ett gäng sossar postar en massa kulturmarxism?

Det är inte direkt kärnvapen...
Citera
2022-12-31, 18:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Kolla in detta: https://twitter.com/intermarium24/st...33663123820545

Ger en liten inblick i vad som pågår på nästan alla sociala medier.

Inget nytt med att det pågår, men det ger en bild av omfattningen av falska användare. Kan nog skapa flera tiotal användare per kort. Därtill ett okänt antal inlägg per konto innan det blockeras.

Och om du nu inte tror på att det förekommer ryska påverkansoperationer, så lever du i en fantasivärld. Borde finnas åtskilliga liknande denna världen över.

Jag ser inte det du säger i din länk. Ser bara något om football.

Men i vilket fall så skulle jag älska att se snuten gripa dessa as som sitter och spyr ut sina vidriga, ondskefulla lögner. Även om ingen frisk människa i Europa eller Amerika tror på det, så är det så helvetes motbjudande att ens behöva se det.
Citera
2022-12-31, 19:02
  #5
Medlem
Monolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Jag ser inte det du säger i din länk. Ser bara något om football.

Men i vilket fall så skulle jag älska att se snuten gripa dessa as som sitter och spyr ut sina vidriga, ondskefulla lögner. Även om ingen frisk människa i Europa eller Amerika tror på det, så är det så helvetes motbjudande att ens behöva se det.
Funkar för mig fortfarande, så prova igen.

Finns ett längre inslag här: https://www.youtube.com/watch?v=TpqHCrn-f-8. Saknar dock en hel del information, så använd i första hand originallänken.
Citera
2022-12-31, 19:23
  #6
Medlem
I framtiden kommer de kunna sätta riktigt kapabla chatbottar på att sprida propaganda. Problemet är ju också att ett troll inte behöver övertyga någon, det räcker egentligen med att grumla vattnen så pass att man känner att man inte kan lita på information. Till slut blir man blind. Ryssarna och deras troll är ren ondska.

Snart kommer vi nog bli tvungna att logga in på nätet med bankid just pga dessa idioter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback