Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-31, 12:02
  #1
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Har ni några bra tips på gratis material? Böcker i PDF form, youtube kurser etc?
Målet är alltså att lära mig objektorienterad programmering (med Java). Inte fördjupa en redan förvärvad kunskap. Nybörjarnivå med andra ord.


Tack på förhand
Citera
2022-12-31, 12:22
  #2
Medlem
Derek Banas på youtube kollade jag en del på under skolgången. Han har en del videos med Objekt orienterad programmering. Böcker i pdf som är värda att kolla i som också har tillhörande uppgifter osv: The definitive guide to java swing, Java Swing O’reilly. Kursboken vi hade vet jag inte vad den hette men första kapitlet hette: A crash course in java vilket man kan googla sig fram till.
Citera
2022-12-31, 12:28
  #3
Medlem
SvenHelsings avatar
Får man fråga varför du vill lära dig det?
Citera
2022-12-31, 12:48
  #4
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomancebro
Derek Banas på youtube kollade jag en del på under skolgången. Han har en del videos med Objekt orienterad programmering. Böcker i pdf som är värda att kolla i som också har tillhörande uppgifter osv: The definitive guide to java swing, Java Swing O’reilly. Kursboken vi hade vet jag inte vad den hette men första kapitlet hette: A crash course in java vilket man kan googla sig fram till.

Derek Banas brukar göra riktigt bra material! Tack för tipset!
Ska googla böckerna du nämnde också.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Får man fråga varför du vill lära dig det?
Ingen direkt anledning. Men det ger 10hp, ser säkert bra ut när man ska på anställningsintervju vad det lider.
Citera
2023-01-06, 13:26
  #5
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Har ni några bra tips på gratis material? Böcker i PDF form, youtube kurser etc?
Målet är alltså att lära mig objektorienterad programmering (med Java). Inte fördjupa en redan förvärvad kunskap. Nybörjarnivå med andra ord.


Tack på förhand

Bucky Roberts youtube-tutorials rekommenderas.

Är det en kurs du läser?
Citera
2023-01-06, 16:27
  #6
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Bucky Roberts youtube-tutorials rekommenderas.

Är det en kurs du läser?

Ja, 10hp.
https://www.uu.se/utbildning/utbildn...d=1DL028&typ=1
Citera
2023-01-06, 17:36
  #7
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Ja, 10hp.
https://www.uu.se/utbildning/utbildn...d=1DL028&typ=1

Misstänkte att det var den, läste den kursen för ett par år sedan.

Som sagt, youtube-serien ovan är bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback