• 1
  • 2
2022-12-30, 21:14
Medlem
LaddaAckumulatorns avatar
Med tanke på det groteska prisläget i mataffärerna nuförtiden där en flaska heinz/felix lätt kan kosta 35kr så tänkte jag köra på budget och testa om de är ok ändå. Förr minns jag att coop alltid hade en egen för runt 10 spänn som exempel, det var säkert samma på ica och lidl. Men nu är de puts väck verkar det som.

Senaste 3 handlingarna i olika affärer så har det endast funnits felix och heinz. Inte ett spår av andra alternativ. Har jag missat något eller? Har de stora drakarna manövrerat ut de andra på något illvilligt sätt för att kunna höja priset?
Citera
2022-12-30, 21:20
Medlem
6stringlevins avatar
ÖB har Heinz ketchup 1,25kg för 29kr. Jag ser inte längre min felix på extrapris så jag har bytt till heinz.

Faktum är att alla prishöjningarna gjort att jag köper dyrare mindre processad mat. Faktiskt mer dyrare saker men färre.
Citera
2022-12-30, 21:26
Medlem
Stormpiskares avatar
Hur mycket ketchup gör man av med om man föredrar Heinz men ändå letar lågpris?

Det är knappast någon stor kostnad för matbudgeten att köpa det man föredrar när det gäller ketchup. Eller, visst, om man blåser en flaska per dag.

Känns som lite mer relevant att fråga sig var den billigare entrecoten tog vägen. Då menar jag inte dålig kvalitet, bara lägre pris.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-12-30 kl. 21:29.
Citera
2022-12-30, 21:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Fan talar du om?
Ketxhup va frågan och de finns billigt på ikea!
Om man föredrar Heinz, så är knappast lågprisketchup ett alternativ.

Och så förbannat mycket ketchup gör man knappast av med så att det påverkar matbudgeten att använda det man vill ha.

I så fall kanske man ska se över sina kostvanor.

Vad där var det inte du förstod?
Citera
2022-12-30, 21:41
Medlem
Finns inte någon lågpris som går att äta. Däremot hittade jag någon variant av ketchup på Lidl som är helt ok. Curry ketchup.
Citera
2022-12-30, 21:48
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Varför det? Är väl samma att suga på tutte som att suga på ketchupflaska din jävel? Han kanske har ett beroende av tomatexktrakt? Tänk utanför bögen idiot
Smaken på ketchup skiljer sig. Vissa har sådan i all möjlig mat, jag själv har dock aldrig den råvaran i mitt kök.
Citera
2022-12-30, 22:17
Medlem
Nu får ni fan lägga lite band på er.

Jag är varken bög, fattig, arbetslös, lodis eller något annat. Däremot är jag rätt snål och jag gör gärna avkall på smak/kvalité om jag kan få samma mängd ketchup för hälften av priset. Så länge budgetalternativet inte är oätbart förstås. Man måste ju vara smått korkad annars. Intressant för övrigt det där med Ikea, jag har ett varuhus inte allt för långt i från mig, man kanske skulle åka dit och köpa på sig 20-30 flaskor. Alt, hemkörning om de är ok att köra hem mat till folk.

Men ni tror att budgetketchupen lever vidare? Dvs coop och ica har inte slutat sälja dessa?
Citera
2022-12-30, 22:30
Medlem
RoffelMaos avatar
Lidl har ketchup som nog kostar ca 10kr för 500ml. Har för mig att den kanske kostade 7 kr för något år sedan så kanske runt 10kr nu
Citera
2022-12-30, 22:30
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Lidls ketchup innehåller mer tomat och är dessutom billig. Och överlägset godast
Citera
2022-12-30, 22:34
Medlem
zombie-nations avatar
Willys har. Men en av deras är alldeles för söt.
Citera
2022-12-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffelMao
Lidl har ketchup som nog kostar ca 10kr för 500ml. Har för mig att den kanske kostade 7 kr för något år sedan så kanske runt 10kr nu
Lidl är en av affärerna jag varit på, och de hade inte något annat än felix där jag var. Samma visa på coop.
Citera
2022-12-30, 22:41
Medlem
RoffelMaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddaAckumulatorn
Lidl är en av affärerna jag varit på, och de hade inte något annat än felix där jag var. Samma visa på coop.

Måste varit tillfälligt slut då. Deras märke heter Kania. Jag köpte det förra veckan, kollade kvittot nu 11,90kr kostade det. Priserna har gått upp så jävla mycket i år... Är rätt säker på att det var 7,90 för 1-2 år sedan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in