Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-12-31, 20:46
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Såg att någon influencer tjafsat med Greta. Kollade upp honom och såg de typiska attributen för dessa typer av "män" i modern tid:

Övertränad kropp med tatueringar som måste vårdas med anabola och proteinshakes
Dyra märkeskläder
Alltid tajta kläder
MC-jackor av skinn (trots att detta var inne förra decenniet)
Lyxbilar och lyxklockor dyrkande
Rakade huvud och stubbskägg så de ser ut som halvaraber
Tuffa och dyra solbrillor
Röka cigarr självklart på bilder
Digga housemusik-skit och DJs
Kokaindyrkan
Ska leka maskulina men är mest bara karikatyrer och parodier på sig själva med kukkomplex och nadra komplex
Stort ego och narcissism.
Vill gärna leka att de tillhör maffian

Jag är ute efter ett begrepp till denna typ av snubbar. Finns det något?
Vi skulle kunna kalla dom "snubbarna som är trötta på att man går och knullar i PH och sen blir en "viktig" röst i samhället som pushar budskapet att unga tjejer inte duger som dom är"
Citera
2022-12-31, 21:51
  #98
Medlem
På min tid hade man helt enkelt kallat en sån man för ”BÖG”.

Som vuxen inser man ju rätt fort att de flesta bögar är betydligt mer manliga än det som TS beskriver. Så ett nytt namn behövs nog.
Citera
2023-01-01, 00:44
  #99
Medlem
Pajas, tönt, fjolla.

Ett mansideal som inte är speciellt sunt.

Ett mansideal att sträva efter är att man ska respektera kvinnor, göra ett hederligt jobb och rå om sin familj. Vara trygg och respektfull.
Den här tjommen verkar bara vara en manshora som är extremt otrygg i sig själv.
__________________
Senast redigerad av Blodkorv 2023-01-01 kl. 00:47.
Citera
2023-01-01, 01:28
  #100
Medlem
Ja, slutsatsen inträden är ”Miffioso” som i Miffo och Mafioso
Citera
2023-01-01, 02:37
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Är ni kränkta för att ni betalat massa pengar för fake love? Det är så han byggt sin förmögenhet. Få snygga tjejer att låtsas vara intresserade av simps som då öser pengar över tjejerna för att få deras uppmärksamhet. Problemet är att simpsen chattar inte ens med tjejen utan an anställd snubbe som kan manipulera ännu mer pengar ur dig. Assisterat självbedrägeri

Oavsett vad ni säger så kan han välja vilken supermodell han vill knulla i sin privatjet. Så nånting måste han ju göra rätt.

Sen är väl män som analyserar andra mäns kroppar, klädstil och frisyr fett bögigt?
Är du en parodi eller på riktigt?

OnT:
  • Incel Whisperer
  • Don Pajazzo
Citera
2023-01-01, 02:44
  #102
Medlem
Japhys avatar
Pimp och misslyckad som man?
Citera
2023-01-01, 13:43
  #103
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Såg att någon influencer tjafsat med Greta. Kollade upp honom och såg de typiska attributen för dessa typer av "män" i modern tid:

Övertränad kropp med tatueringar som måste vårdas med anabola och proteinshakes
Dyra märkeskläder
Alltid tajta kläder
MC-jackor av skinn (trots att detta var inne förra decenniet)
Lyxbilar och lyxklockor dyrkande
Rakade huvud och stubbskägg så de ser ut som halvaraber
Tuffa och dyra solbrillor
Röka cigarr självklart på bilder
Digga housemusik-skit och DJs
Kokaindyrkan
Ska leka maskulina men är mest bara karikatyrer och parodier på sig själva med kukkomplex och nadra komplex
Stort ego och narcissism.
Vill gärna leka att de tillhör maffian

Jag är ute efter ett begrepp till denna typ av snubbar. Finns det något?


Handen på hjärtat, skulle du verkligen hellre ingå en sexuell akt med Greta istf Bianca?
Citera
2023-01-01, 14:03
  #104
Medlem
Trontie123s avatar
Hobbyalfa
Citera
2023-01-01, 14:38
  #105
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Absolut. "Attraktiva män"

Är du sugen på att hoppa i säng med han?
Citera
2023-01-01, 17:53
  #106
Medlem
Tate har ju mer balls än de flesta. Och vågar säga det han tycker och tänker öppet (till skillnad mot folk här). Jag respekterar ärliga människor även fast jag inte håller med dom.

Nu är jag inget fan då han är väldigt materialistisk och ytlig av sig. Och sättet han tjänat in sina pengar på är ju extremt "världsligt" och hycklande av sig (genom porr och dekadens). Och han verkar se kvinnor som objekt vilket jag inte håller med om.

Men samtidigt säger han ju mycket sanningar i mitt tycke. Framförallt att det pågår ett "krig" mot maskulinitet och att många unga män får lida för detta idag. Hans åsikter om "pandemin" var ju i mitt tycke korrekt. Klimattramset har han ju 100% rätt i. Endast BS för att utöva kontroll över populationen.

Klart som fanken Matrix-systemet arresterade han nyligen (pga hans åsikter). I denna värld straffas ju ärlighet.

Epitet? Är det sådana här som exempelvis Bianca kvinnor dras till? Trodde de gillade mer politiskt korrekta ytliga män som gör allt för att passa in i narrativet. Innerstadsmänniskor i Stockholm exempelvis som inte har så utstickande åsikter men passar in i systemet med bra jobb, pengar och utseende.
Citera
2023-01-01, 18:03
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodkorv
Pajas, tönt, fjolla.

Ett mansideal som inte är speciellt sunt.

Ett mansideal att sträva efter är att man ska respektera kvinnor, göra ett hederligt jobb och rå om sin familj. Vara trygg och respektfull.
Den här tjommen verkar bara vara en manshora som är extremt otrygg i sig själv.

Javisst. Håller med. Problemet är ju att många män inte vågar säga vad de tycker och tänker. Stå på sig och vara sig själva. Att stå för någonting alls.

Tate må sprida ett osunt mansideal men samtidigt är han en av få som gör detta jag nämnde ovan? Varför tror du en sådan man exploderar på Tiktok bland unga människor. Unga män törstar ju efter ett ideal i en värld där politiskt korrekthet och feghet regerar. Klart som fanken han har gjort sig ett namn inom "självförbättring" då han sett att det finns en marknad för detta.

Många män tror att göra ett hederligt jobb, rå om familjen och vara trygg och respektfull korrigerar med att följa systemet och politiskt korrekthet, undvika alla former av konflikter samt att hålla sig på sin kant oavsett. Aldrig höjja sin röst. Men ibland måste man stå upp för vad man tycker. Oavsett vad ens omgivning tycker, folk på jobbet tycker, vad ens fru/flickvän tycker. Principer, självrespekt och frihet är det som räknas först och främst. Inte trygghet och säkerhet.
Citera
2023-01-01, 19:55
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Är du sugen på att hoppa i säng med han?

Nej men jag fattar att många tjejer vill det.

Förstår inte du det?
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback