Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-29, 22:06
  #121
Medlem
Nnics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Jag har förstått det som att det var rutan där den skjutne satt som var inslagen? Polisen/ räddningstjänsten slår inte in rutan där personen sitter p.g.a. risken att förstöra bevis/ strössla glas över personen om den mot förmodan fortfarande lever o.s.v. De krossar istället bakrutan om personen i bilen sitter fram.
I så fall är det kanske annorlunda. Men var kommer de uppgifterna ifrån?

Locket på i rapporteringen brukar annars tyda på självmord.
Citera
2022-12-29, 22:14
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
Jag har fått från en person jag anser vara en säker källa på att allt i nuläget tyder på självmord.

Vad exakt tyder på självmord?

Hittades vapnet i bilen? Tydde skotthålet i kroppen (eller huvudet?) på att mannen hade riktat vapnet mot sig själv?

Avlossades bara ett skott?

Saknades det ingångshål för kulan i bilen?
Citera
2022-12-29, 22:18
  #123
Medlem
Så var det självmord eller inte?
Citera
2022-12-29, 22:38
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
Jag har fått från en person jag anser vara en säker källa på att allt i nuläget tyder på självmord.

skulle kolla upp den källan isf.
Citera
2022-12-29, 23:09
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
skulle kolla upp den källan isf.

Jag har ingen anledning att misstro den personen som med största sannolikhet har oerhört mycket bättre insyn i det hela än du har.
Citera
2022-12-29, 23:22
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floskel
Jag har ingen anledning att misstro den personen som med största sannolikhet har oerhört mycket bättre insyn i det hela än du har.
Det stämmer säkert, men du kan väl ge lite färg, är det någon med insyn i utredningen, familjemedlem eller anställd på arenan. Vi vill nog alla döda tråden och gå vidare med våra liv men det är svårt när du inte styrker ditt påstående, vilket du borde kunna göra utan att kompromissa källa?
Citera
2022-12-29, 23:26
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Det stämmer säkert, men du kan väl ge lite färg, är det någon med insyn i utredningen, familjemedlem eller anställd på arenan. Vi vill nog alla döda tråden och gå vidare med våra liv men det är svårt när du inte styrker ditt påstående, vilket du borde kunna göra utan att kompromissa källa?

Det är någon som har koll på utredningen ja.
Citera
2022-12-29, 23:30
  #128
Medlem
darkSkyes avatar
Ifall det var självmord hade det redan stått det i MSM.
Nu står det att någon hittats ihjälskjuten, någon har blivit skjuten till döds alltså
Citera
2022-12-29, 23:39
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Ifall det var självmord hade det redan stått det i MSM.
Nu står det att någon hittats ihjälskjuten, någon har blivit skjuten till döds alltså

Det går inte på platsen utesluta att någon annan än han själv gjort det. Därför så arbetar polisen som om det vore ett mord tills dess att det kan uteslutas. Jag har aldrig skrivit att det är konstaterat att det är självmord, utan att saker och ting tyder på att det är det.
Citera
2022-12-29, 23:42
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swrs24
Sköts i huvudet, enligt personal på Goot to Great, idrottsanläggningen där mannen sköts på parkeringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Nej, du saknar detaljer.
Rutan var krossad inåt så knappast självmord.

Kan ej hitta kommentaren nu längre, men det var en boende i närheten som sa det lät som två skott, sen tre till i följd
Automatvapen-hållet, ej revolver eller pistol således

Någon nämnde att det skulle vara en entreprenör eller liknande som ej betalat beskyddspengar

Detta har alla dragen av gängens markör mord, där man för att statuera ett exempel om någon som försöker blåsa dom eller ej håller sitt ord, signalera till omgivningen att gänget är våldsamt nog med logistiken/kapaciteten till ett brutalt avgörande när det krävs
Citera
2022-12-29, 23:45
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Kan ej hitta kommentaren nu längre, men det var en boende i närheten som sa det lät som två skott, sen tre till i följd
Automatvapen-hållet, ej revolver eller pistol således

Någon nämnde att det skulle vara en entreprenör eller liknande som ej betalat beskyddspengar

Detta har alla dragen av gängens markör mord, där man för att statuera ett exempel om någon som försöker blåsa dom eller ej håller sitt ord, signalera till omgivningen att gänget är våldsamt nog med logistiken/kapaciteten till ett brutalt avgörande när det krävs

Detta var sikrenoskotten, helt annan händelse
Citera
2022-12-29, 23:49
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Detta var sikrenoskotten, helt annan händelse

Hursom, själva poängen kvarstår att man signalmördat på en avskild parkering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback