Citat:
Ursprungligen postat av
Sparisss
Någon här som får myrkryp av quetiapin? Fått det mot sömnen och funkar bra, när jag väl somnar vill säga… en stund efter att jag tagit dom 50 mg depot så börjar det krypa i benen. Tagit dom 2 nätter i rad nu. Kan det ge med sig eller är det lika bra att lägga ner dom?
Den läkare som skrev ut quetapin till mig gav mig samtidigt magnesiumtabletter. Kändes tveksamt om Det skulle fungera, men jag har aldrig haft mindre myrkrypningar.
Däremot ger Quetapin mig ännu mer mardrömmar och svårare att vakna även när jag vet att jag drömmer. Sedan blir jag drogad dagen efter och allmänt mer korkad. Dessutom sänker den blodtryck så att jag får åtminstone extrem pulsträning bara genom att resa mig ur sängen
Känns som att det är ett politiskt beslut att sluta skriva ut zolpidem som jag haft sedan 20 år. Då det inte var en särskilt farlig medicin, men nu är allt som möjligen går att missbruka farligt ( förutom alkohol) . Nu har vårdcentraler och psykiatrikliniker stenkoll och statistik och känner sig otroligt nöjda om de minskar förskrivning av beroendeframkallande läkemedel.