Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-02, 21:29
  #253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det handlar om att specifikt B-förare är en bransch där det mestadels jobbar unga män. Unga män är egoistiska och tenderar att ta mer risker också, så visst du har på sätt och vis rätt även om du framstår som väldigt grumpy old man

Mer medelålders, om du nu vill flytta diskussionen från ämnet till att handla om mig, med medföljande töntiga försök till personanrepp...

Är en normalt rätt schysst person i trafiken, och hjälper gärna till att underlätta för andra förare och fordon. Men är det folk som uppträder oschysst (= oftast yrkesförare), så djävlas jag tillbaka om jag har tid. Vilket jag skall erkänna att jag tycker är enormt kul. Skit skall ha skit!
Citera
2023-01-02, 21:54
  #254
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinot
Mer medelålders, om du nu vill flytta diskussionen från ämnet till att handla om mig, med medföljande töntiga försök till personanrepp...

Är en normalt rätt schysst person i trafiken, och hjälper gärna till att underlätta för andra förare och fordon. Men är det folk som uppträder oschysst (= oftast yrkesförare), så djävlas jag tillbaka om jag har tid. Vilket jag skall erkänna att jag tycker är enormt kul. Skit skall ha skit!

Nope, kommenterade faktumet att hur yngre män beter sig i trafiken, och visst, en pik över din överdrivna grinighet, men det får du ta
Det är farligt att leva och öppnar du ögonen så kommer du märka att folk tar märkliga beslut och tar onödiga risker dagligen överallt bara för att spara lite energi. Hjärnan fungerar så hos människan, tycker det blir lite töntigt med folk som gormar bara för att folk slarvar ibland med att titta ordentligt bakåt, slarvar med blinkers, slarvar med döda vinkeln etc. Inte hela världen om du får en liten plåtskada ibland för att exempelvis nån som jag inte orkade vrida på skallen då jag bytte fil.
Citera
2023-01-18, 22:35
  #255
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det är förvånansvärt många som inte ens reagerar om de ser någon som är på väg att backa ut. Åker jag på ett parkeringsdäck, och ser en bil som är på väg att backa ut, som redan har halva röven ute i gatan, så inte fan kör jag bara på. Men så gör många. Ibland när jag backar ut, så kan jag i backspegel se någon som bränner förbi i 50, och typ touchar min blinkers.
Citera
2023-01-19, 16:42
  #256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nope, kommenterade faktumet att hur yngre män beter sig i trafiken, och visst, en pik över din överdrivna grinighet, men det får du ta

Fast problemet är att du bara hittar på, är som sagt inte alls någon yngling.

"Överdrivna grinighet"; suck. Enbart ytterligare ett personangrepp från din sida. Säger mer om dig än mig.
Citera
2023-01-19, 16:45
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är förvånansvärt många som inte ens reagerar om de ser någon som är på väg att backa ut. Åker jag på ett parkeringsdäck, och ser en bil som är på väg att backa ut, som redan har halva röven ute i gatan, så inte fan kör jag bara på.

Samma sak här. Dels vill man ju inte bidra till några onödiga olyckor (jobbigt för alla, även om man inte är vållande till skadan), och dels vill man ju hjälpa till och vara lite schysst. Brukar tar det lugnt och låta de backa ur klart. Har jag möjlighet så backar jag själv undan lite så att de får enklare att backa ut.
Citera
2023-01-21, 22:30
  #258
Medlem
Grejen är att du måste kolla flera gånger åt båda hållen när du backar. Först kollar du höger, vänster och alla speglarna och börjar backa sakta. Sedan stannar du till lite mitt uppe i backningen för att kolla av samma igen höger, vänster och speglarna för att därefter sakta slutföra backningen. Det kan plötsligt ha dykt upp ett barn, en hund, förvirrad tant eller vad som helst under den tiden som du börjat backa bak så därför måste du ta omtag. Var också beredd att alltid avbryta backningen helt eftersom du har väjningsplikt när du backar. Vill en bil förbi så släpp fram. Få, ytterst få, följer detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback