Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-28, 00:32
  #1
Avstängd
Aladdin (paradis men den kan jag inte) - Körsbärslikör bort - den är dyr
då borde det bli Aladdin 2 osv

Radar insektsmedel - inte vad det var med DDT

BUMS färgborttagning - skall inte få heta det eller BUMS2

Coca Cola efter att rörsocker bytts ut mot majssocker

Kontaktlimme efter att toluen bytts ut

Förmodligen även massa färger o lösningsmedel
Citera
2022-12-28, 01:06
  #2
Medlem
ruttenfimps avatar
Inbillat mig väldigt länge att Coca cola inte smakar som det brukar, kan de va svaret? Fortfarande väldigt gott dock.
Citera
2022-12-28, 01:34
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Inbillat mig väldigt länge att Coca cola inte smakar som det brukar, kan de va svaret? Fortfarande väldigt gott dock.

Det blir stooraaa besparingar på dom volymerna för er som gillar läsk

Corn Sugar majssocker lååågpriiiis

Cane Sugar - rörsocker braa.

Coconut Sugar - bäst o mest hälsosamt men det går åt mer än cane sugar
vet inga läskeblask idag med coconut sugar eller rättare coconut flower suga
som det egenligen är
Citera
2022-12-28, 07:53
  #4
Medlem
Att ett varumärke har degenererat betyder i princip att det har förlorat sin förmåga att peka ut ett visst kommersiellt ursprung. Förstod inte riktigt vad ts ger för exempel på detta (Coca-Cola har definitivt inte degenererat och olika sockerarter är generiska beteckningar och har väl inte varit varumärken från början, eller?)

En intressant frågeställning, dock!

Är inte frigolit ett bra exempel på fenomenet? (Andra exempel som brukar nämnas är dynamit och grammofon, och fler finns säkert listade på wikipedia.)

Men det vore intressant att höra om fler varumärken som ni tror kan ligga i farozonen. Det krävs ju som regel att ett det handlar om ett mycket välkänt kännetecken, som inte längre ”försvaras” av varumärkesinnehavaren.
Citera
2022-12-28, 09:01
  #5
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Coca Cola har inte innehållit rörsocker på alla marknader, innehåller heller inte high fructose corn syrup på alla marknader.

I Sverige används socker från sockerbetor, i USA HFCS, i Mexiko rörsocker. Osv.

För att bidra till tråden så undrar jag ju lite om vad exakt man skall förhålla sig till. Som f.d Pepsi-konnessör så tycker jag det är för jävligt att även den vanliga Pepsi Colan numera innehåller sötningsmedel. Men inte heller det är något som är samma överallt. Men räknar den här då.

Bassets Vingummin
Något jag själv aldrig varit särskilt förtjust i men som med sin ändring i receptet skapade närmast ett uppror. Är numera inte ens topp 3 bland de flesta människor som gillade originalet.

Fanta Apelsin
Innehåller numera sötningsmedel och smakar skit. I min mening inte den godaste apelsinläsken innan heller men nu är den vidrig. Tycker vanlig läsk skall vara socker och light skall vara light.

Pepsi Cola
Var den godaste colan innan. Numera smakar den SodaStream-cola. Socker skall vara socker, light skall vara light (I detta fallet MAX då).

Grand Theft Auto
Rockstar har helt förlorat sin själ och håller numera på med nåt nästan Fortnite-liknande koncept. Andra nya titlar och remakes har skrotats/fått lida för det.

IF Metall
Har glömt absolut allt om vad ett fackförbund skall vara. Det gick långsamt i början men sen Helle Klein tillsattes som Chefredaktör/VD/Ansvarig utgivare för Dagens Arbete så har det gått i rasande fart. Namnet som en gång respekterades av arbetsgivare gör nu snarare mer skada än nytta. Vet att det inte är ett varumärke på det traditionella sättet men tycker ändå det hör hemma här.

EA Games
Från att ha varit en av de mest respekterade utvecklarna/utgivarna till att ha blivit en av de absolut mest hatade. Och dom skiter totalt i att alla hatar dom, folk köper ju skiten ändå.
__________________
Senast redigerad av SomaliSwimmer 2022-12-28 kl. 09:11.
Citera
2023-01-04, 15:21
  #6
Avstängd
Casco Kontaktlim - var bra men är vattenbaserat skit numera

Cadillac Cimarron o Cadillac BLS inga riktiga caddys

Chevrolet Daewoo - ingen riktig cheva

Tänk så här - jag köpte förut bra som fan - nu är de bara skit - så kommer ni på
Citera
2023-01-17, 19:15
  #7
Avstängd
Meer degenering.

GB Glass Big Pack innehåller vatten o ärtprotein istället för mjölk

Är dett glass ö h t?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback