• 1
  • 2
2022-12-28, 08:29
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Ja en annan idé är ju att försöka mörda rösterna varje dag.

Kommer kräva maximal ansträngning och TS kommer antagligen bli 100 % utbränd under lång tid av sitt liv

Jag tänker att rösterna är där av anledning och att om TS blir vän med sina röster kommer det bli oerhört mycket lättare att reda ut den verkliga orsaken till varför de finns i hans / hennes liv

Men en psykolog är nog också väldigt bra

TS själ har antagligen blivit besatt av demoner. Är ingen idè att lyssna på röster som vill dig illa.
Har erfarenhet inom psykiatri, därför jag säger det.
Citera
2022-12-28, 08:41
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
TS själ har antagligen blivit besatt av demoner. Är ingen idè att lyssna på röster som vill dig illa.
Har erfarenhet inom psykiatri, därför jag säger det.

Ok ja det verkar ju farligt

Då är det bäst att TS gör som du säger
Citera
2022-12-28, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prutt-o-kom
Har bisarra tankar som dyker upp då och då, och kan ibland få upp tydliga bilder i huvudet av abstrakta saker som inte existerar.
Det är svårt att förklara hur det ser ut, men lite som Windows media player med inslag från yttre rymden & djupaste delen utav helvetet eller någon specifik sak som endast Salvador Dali skulle kunna föreställa sig.

Tankarna kan vara allt från att det där hålet i väggen skulle vara ett perfekt gömställe för grannarnas spionkamera (vet självklart att ingen spionerar på mig utom diverse parter på internet) till nonsens-mantran som upprepas om och om igen; "Omfamna knivlådan blipp blopp potatismos" eller något sånt.

Igår kväll hörde jag "Det är någon som skriker. Det är någon som skriker." och lyssnade med spetsade öron tills jag inbillade mig att jag hörde någon skrika avlägset, det avfärdade jag dock med att jag bara var trött även om det gav en olustig känsla och jag spelade upp en film i huvudet där jag går och knackar dörr i hela området tills jag stöter på en kvinna som håller på att bli påslagen av sin man osv.

Hör ibland mitt namn ropas eller "Hallå, Hallå", helst om jag är trött och ropar jag tillbaks har sagt något. Eller så ignorerar jag det och får en irriterad sambo som undrar varför jag inte svarar..

Är det här normalt och bara något att fortsätta skjuta undan eller har jag autism eller vad?

Har en släkting som sitter på psyk, dock så hör han faktiska röster tala till honom och lyder dem. Samt ett blandmissbruk på ca 8 år bakom mig.

Är det såhär för alla kanske, någon slags överreaktion/hypokondri bara så jag gör ett problem av det fast det inte är något konstigt?

läs "the origin of consciousness in the breakdown of the bicameral mind "

du är typ där vid "breakdown"
Citera
2022-12-29, 17:13
Medlem
nonameds avatar
Låter som paranoid schizofreni. Vet du att det inte finns på riktigt så är det schizofreni troligen.
Citera
2023-01-02, 15:15
Medlem
prutt-o-koms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Låter som paranoid schizofreni. Vet du att det inte finns på riktigt så är det schizofreni troligen.

Fast rösterna är inte som att jag hör en fysisk röst utan som högljudda tankar och jag har i de flesta fall inga problem med att avfärda dessa.
Och det mesta är väldigt osannolikt, skulle inte kalla det för några vanföreställningar. Jag står fast vid att jorden är rund osv.
Eller jag vet ju såklart inte hur det är att vara schizofren men
Citera
2023-01-03, 10:54
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prutt-o-kom
Fast rösterna är inte som att jag hör en fysisk röst utan som högljudda tankar och jag har i de flesta fall inga problem med att avfärda dessa.
Och det mesta är väldigt osannolikt, skulle inte kalla det för några vanföreställningar. Jag står fast vid att jorden är rund osv.
Eller jag vet ju såklart inte hur det är att vara schizofren men
Om du pratar med rösterna så är det nog schizofreni eller någon form av identitet störning. Men vad vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in