Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-18, 11:21
Medlem
finns det nått sånt?
Sa till polaren att jag skulle mailbomba honom för vi blev osams om en sak.
Då sa han gör det så får vi se hur säker dator ja har sa han.
Grejen är ja vet inte hur man ska lyckas med att mailbomba hans hotmail/msn.
Finns det nått kul prog?
Citera
2006-07-18, 14:23
Bannlyst
Med tanke på att din kompis kan polisanmäla dig (om du inte litar på honom tillräckligt mycket), så ber jag dig att inte genomföra det. Du måste bl.a veta hur du använder SMTP och POP3-servar, vilket iofs inte är så svårt att lära sig, men eftersom att jag inte vill ha en massa personer där ute som mailbombar varandra, kommer jag inte ge dig tips om sånnt. Du får hitta själv

Tips:
Citera
2006-07-18, 14:42
Medlem
swehacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeLong
Med tanke på att din kompis kan polisanmäla dig (om du inte litar på honom tillräckligt mycket), så ber jag dig att inte genomföra det. Du måste bl.a veta hur du använder SMTP och POP3-servar, vilket iofs inte är så svårt att lära sig, men eftersom att jag inte vill ha en massa personer där ute som mailbombar varandra, kommer jag inte ge dig tips om sånnt. Du får hitta själv

Tips:
du behöver endast veta hur smtp fungerar för att skicka ut e-post, jag har skrivit ett enkelt program som exempel för en liknande tråd på ett annat forum
http://swehack.se/pub/mail_bomber.c
det är så klart för posix.1 system som har sendmail men ska du göra något sånt här så rekommenderas du ändå att göra det från ett skal eftersom ip-adressen från maskinen du använder för att skicka kommer sparas i varje brev du skickar, har endast kompilerat det på openbsd och freebsd så jag vet inte hur det går på andra system
Citera
2006-07-18, 15:08
Bannlyst
Att mailbomba någon känns ganska... 1995?
Citera
2006-07-18, 15:18
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rndusr
Att mailbomba någon känns ganska... 1995?

Visst gör det? Nu sitter folk liksom med 10Gb mailutrymme... är inte alls lika roligt längre
Citera
2006-07-18, 15:21
Medlem
Mailbombningar nuförtiden är ingen match. Självklart om du vet att polaren sitter på 56k och Pop3, så why not.

Jag körde en gång back in the days, 1997-98 tror jag,, använde ett cgi-script typ, ett sånt där "formulär" som användes back in the days, bara byta ut mailadressen där mot offrets Fanns ju även så kallade "anonyma" mail som kunde skickas via dessa formulär. Riktigt roligt att bränna iväg 100tals mail, vet att polaren sitter och kämpsar med sitt 33k modem

Dessa tider är tyvärr slut...eller när man kunde nuka folk så dom fick black screen

Kommer ihåg, någon IP-sniffer till ICQ. Brukade nuka en tjej i Finland, som alltid försvann i fem minuter, sen brukade jag alltid fråga var hon hade tagit vägen..det var tider...
Citera
2006-07-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeLong

Tips:

Har använt google men ingenting på svenska iaf
+ nej han kommer inte polisanmäla mig... finns det idioter som polisanmäler sin polare el?
Citera
2006-07-18, 16:09
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miwan001
Mailbombningar nuförtiden är ingen match. Självklart om du vet att polaren sitter på 56k och Pop3, så why not.

Jag körde en gång back in the days, 1997-98 tror jag,, använde ett cgi-script typ, ett sånt där "formulär" som användes back in the days, bara byta ut mailadressen där mot offrets Fanns ju även så kallade "anonyma" mail som kunde skickas via dessa formulär. Riktigt roligt att bränna iväg 100tals mail, vet att polaren sitter och kämpsar med sitt 33k modem

Dessa tider är tyvärr slut...eller när man kunde nuka folk så dom fick black screen

Kommer ihåg, någon IP-sniffer till ICQ. Brukade nuka en tjej i Finland, som alltid försvann i fem minuter, sen brukade jag alltid fråga var hon hade tagit vägen..det var tider...

Ja Winnuke+ICQ var en lustig kombination Netbus och subseven också för den delen

Fast nu gick vi lite off topic tycker jag.
Citera
2006-07-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miwan001

Slarvigt skrivna formulär där man kan byta ut mottagarens e-mail till vad man vill har jag sett nyligen. Bland annat på någon körskolesida. Men problemet är ju som sagt att folk nuförtiden har bättre spamskydd/uppkoppling/e-mail kapacitet så en mailbombning ger inte så bra effekt.
Citera
2006-07-18, 18:40
Medlem
slippys avatar
Normalt tillåter inte din ISP att du använder någon annan SMTP än deras men det är klart att något sätt borde det gå att lösa på.
Citera
2006-07-18, 20:34
Medlem
ok

så det är kört för mig el.
Ja kan inte bomba honom med resultat?
Citera
2006-07-18, 20:41
Medlem
adligs avatar
Det ær ju sms-bombning som gæller nu. Mycket roligare . Mejlbombning ær ute.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in